امروز: چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الأربعاء 1 ذو القعدة 1445 | 2024-05-08
کد خبر: 335852 |
تاریخ انتشار : 13 آذر 1397 - 9:03 | ارسال توسط :
0
2
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله سلامتی صلح خبر درمان بیماری‌ها با ورزش؛ این تمرینات را جدی بگیرید صلح خبر – ترجمه از پردیس بختیاری: همه ما به فواید ورزش آگاهیم. ورزش روند پیری را کند می کند، به جسم و روح ما طراوت و نشاط می بخشد و حتی می تواند بسیاری از بیماری ها را درمان […]

به گزارش مجله سلامتی صلح خبر

درمان بیماری‌ها با ورزش؛ این تمرینات را جدی بگیرید

صلح خبر – ترجمه از پردیس بختیاری: همه ما به فواید ورزش آگاهیم. ورزش روند پیری را کند می کند، به جسم و روح ما طراوت و نشاط می بخشد و حتی می تواند بسیاری از بیماری ها را درمان کند. اما ما باید بدانیم که چه ورزشی را برای چه بیماری انجام دهیم، زیرا در صورت اشتباه می تواند نتیجه ای معکوس دهد. در ادامه برای جلوگیری از برخی بیماری ها، حرکاتی را به شما پیشنهاد می دهیم که می تواند در درمان آن موثر باشد.

برای جلوگیری از بیماری قلبی: تمرینات کاردیو

درمان بیماری با ورزش

تعداد زیادی از افراد، از پیر گرفته تا جوان، از بیماری قلبی رنج می برند. اما برای جلوگیری از این بیماری چه باید کرد؟ یکی از بهترین ورزش هایی که ماهیچه های قلب را قوی می سازد، ورزش های کاردیوست. کاردیو شامل ورزش هایی چون دو، اسپینینگ، رقص، شنا و قایقرانی می باشد. البته اگر بخواهید که با این نوع ورزش سلامت قلب تان را تضمین کنید باید 3 بار در هفته آن را انجام دهید و هر بار حداقل به مدت نیم ساعت ضربان قلب تان تا 80% بالا باشد. اگر ضربان قلب تان بالا نمی آید و عرق نمی کنید، بهتر است این بار که ورزش می کنید فشار بیشتری به خودتان آورید تا تاثیر مثبت خود را روی قلب تان بگذارد.


برای رهایی از پوکی استخوان: تمرینات پر برخورد

درمان بیماری با ورزش

تحقیقات نشان داده که تقریبا از هر 2 زن، 1 زن بالای 50 سال، به علت پوکی استخوان و بر اثر برخوردی کوچک، دچار شکستی استخوان می شوند. اگر چه استحکام استخوان ها به میزان کلسیم بدن بستگی دارد اما با ورزش های پر برخورد هم می تواند قدرت استخوان ها را بیشتر کرد. در تمرینات پر برخورد یا های ایمپکت، هر دو پا بطور همزمان از زمین بلند می ‌شود مانند دویدن، لی لی، طناب زدن، حرکت پروانه، پلایومتریک، برخی استپ ایروبیک ‌ها(اگر از روی استپ، بالا یا پایین بپرید یا دور اتاق بدوید) و بعضی از رقص ‌های کاردیو که شامل پریدن هستند.


برای جنگیدن با آرتروز: تمرینات قدرتی

درمان بیماری با ورزش

هر چه سن ما بالاتر می رود، احتمال ابتلا به آرتروز نیز در ما افزایش می یابد. دردهای مزمن گریبان خیلی ها را می گیرد، به خصوص آنهایی که اضافه وزن دارند یا یک بار قسمتی از بدن شان شکسته است.  تمرینات قدرتی یکی از بهترین راهها برای جلوگیری از این دردهای ناشی از آرتروز است. برای این منظور، لازم نیست که ساعت های زیادی را در باشگاه های ورزشی بگذرانید. کافی ست 3 روز در هفته به مدت 1 ساعت به باشگاه بروید و حرکاتی چون اسکوات یا ددلیفت را انجام دهید تا از دردهای ناشی از آرتروز شما کاسته شود. مهم نیست که تا به حال ورزش می کردید یا خیر، هیچوقت برای شروع دیر نیست.


برای مقابله با افسردگی: یوگا

درمان بیماری با ورزش

خانم هایی که بین 45 تا 64 سال سن دارند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به آرتروز می باشند. اگر چه هر فرمی از ورزش می تواند از استرس و عصبانیت بکاهد اما تحقیقی نشان داده که بهترین ورزش برای مقابله با افسردگی، یوگاست. یوگا سطح گاما آمینوبوتیریک اسید را در بدن افزایش می دهد و در نتیجه از استرس و ناراحتی ها می کاهد. تحقیق دیگری ثابت کرده خانم هایی که افسردگی داشتند، پس از 3 ماه یوگا، به طور قابل ملاحظه ای از استرس شان کاسته شد.


برای جلوگیری از کمردرد: پلانک

درمان بیماری با ورزش

معمولا افراد در سنین بین 30 تا 40 دچار کمردرد می شوند و این بیماری با افزایش سن بیشتر می شود. یکی از حرکات ورزشی برای جلوگیری از این درد، پلانک است. این حرکت از این جهت اهمیت دارد که نقاط مختلفی از بدن را درگیر می کند که ماهیچه های شکمی و ستون فقرات از اصلی ترین ها محسوب می شوند. برای این که این حرکت تاثیر مثبت خود را بر کمردردتان بگذارد، هفته ای 3 بار و هر بار به مدت 90 ثانیه آن را انجام دهید.

منبع : Bartarinha

اگر فیلم یا ویدئو یا تصاویری دارید که تمایل دارید با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله مدیا صلح خبر منتشر گردد.

اگر تمایل داشته باشید با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و ویدئو ها و فیلم های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت پخش داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید