امروز: پنجشنبه, ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الخميس 9 ذو القعدة 1445 | 2024-05-16
کد خبر: 328966 |
تاریخ انتشار : 26 آذر 1398 - 19:18 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله سیاسی صلح خبر سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که در جلسه این کمیسیون بودجه دفاعی و بودجه وزارت خارجه مورد بررسی قرار گرفت و درخواست شد مجلس برای جبران کسری بودجه آنها تلاش کند. به گزارش صلح خبر، سیدحسین نقوی حسینی در توضیح جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی […]

به گزارش مجله سیاسی صلح خبر

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که در جلسه این کمیسیون بودجه دفاعی و بودجه وزارت خارجه مورد بررسی قرار گرفت و درخواست شد مجلس برای جبران کسری بودجه آنها تلاش کند.

به گزارش صلح خبر، سیدحسین نقوی حسینی در توضیح جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: این جلسه با حضور وزیر دفاع برای بررسی بودجه دفاعی کشور برگزار شد. در ابتدای جلسه امیر حاتمی توضیح داد که در دولت بحث مفصلی در مورد بودجه دفاعی شده و بخشی از مشکلات حل شده است. دغدغه‌ها در حوزه حقوق و مزایا حل شده که با افزایش ۲۵ درصدی بودجه، ۱۵ درصد آن مربوط به حقوق و مزایا است.

به گفته وی، طبق توضیحات ارائه شده، حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان کسری در تقویت بنیه دفاعی وجود داشت که پیشنهاد شد از صندوق ذخیره ارزی استفاده شود. در بخش حقوق بازنشستگان نیروهای مسلح نیز با افزایش مناسبی در دولت موافقت شده که انتظار می‌رود در ادامه راه مجلس کمک‌های لازم را داشته باشد چون شرمنده بازنشستگان ایثارگر هستیم و مطالبات آنها پرداخت نشده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به توضیحات رئیس سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح درباره ارائه گزارشی از وضعیت بازنشستگان نیروهای مسلح گفت: طبق این توضیحات در حوزه تامین اجتماعی نیروهای مسلح و پرداخت حقوق ایثارگری بازنشستگان به حمایت مجلس برای رفع کسری بودجه نیاز داریم. باید حدود ۷۰۰۰ میلیارد تومان کسری مربوط به بازنشستگان جبران شود. بازنشستگان ایثارگر به ویژه جانبازان نیازمند نگهداری و رسیدگی هستند.

وی افزود: در این جلسه آقای طلایی‌نیک معاون پارلمانی وزیر دفاع نیز توضیح داد که در مجموع ۱۵ هزار میلیارد تومان کسری بودجه سال ۹۹ حوزه دفاعی است که برای جبران آن راه‌حل‌هایی پیشنهاد شده است.

نقوی حسینی اظهار کرد: طبق اعلام وزارت دفاع آنها می‌توانند به صادرات نفت کمک کنند. استفاده از صندوق توسعه نیز یکی از راه‌های حمایت و جبران کسری حوزه دفاعی است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به بررسی بودجه وزارت خارجه گفت: طبق توضیحات ارائه شده بودجه وزارت خارجه نسبت به سال گذشته تغییری نکرده و تنها ۱۰ درصد در حقوق و مزایا و هزینه‌های جاری افزایش داشته‌اند. کسری بودجه وزارت خارجه سر جای خود است که باید تامین شود. البته تاکید شد وزارت خارجه صرفه‌جویی را در اولویت کارهای خود قرار دهد.

وی همچنین با اشاره به بررسی بودجه نیروی انتظامی و وزارت اطلاعات یادآور شد که در این کمیسیون محمدمهدی برومندی، محمدابراهیم رضایی و ابوالفضل حسن‌بیگی به عنوان اعضای این کمیسیون در تلفیق بودجه ۹۹ انتخاب شدند.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید