امروز: شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 26 شوال 1445 | 2024-05-04
کد خبر: 357908 |
تاریخ انتشار : 21 اردیبهشت 1399 - 10:14 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر آمریکا از پاکستان خواسته تا از نفوذش برای تاثیر گذاری و فشار وارد آوردن بر طالبان برای آغاز سریع گفتگوهای بین افغان‌ها با هدف پایان جنگ در افغانستان استفاده کند. به گزارش صلح خبر، به نقل از خبرگزاری آناتولی، زلمای خلیلزاد، فرستاده ویژه آمریکا در افغانستان در روزهای […]

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر

آمریکا از پاکستان خواسته تا از نفوذش برای تاثیر گذاری و فشار وارد آوردن بر طالبان برای آغاز سریع گفتگوهای بین افغان‌ها با هدف پایان جنگ در افغانستان استفاده کند.

به گزارش صلح خبر، به نقل از خبرگزاری آناتولی، زلمای خلیلزاد، فرستاده ویژه آمریکا در افغانستان در روزهای گذشته به منطقه رفته و با مذاکره کنندگان طالبان و مقام‌ها در پاکستان، افغانستان و هند با هدف حمایت برای سرعت بخشیدن به مذاکرات بین افغانی (دولت کابل و طالبان) که مولفه اصلی در توافق صلح خبر است، دیدار داشت.

خلیلزاد در اسلام آباد با رئیس ارتش پاکستان دیدار کرد و به دنبال حمایت وی برای اعمال فشار بر طالبان به منظور کاهش خشونت و تسریع در آغاز روند مذاکرات بین افغان‌ها بود.

در بیانیه سفارت آمریکا در اسلام آباد آمده است: خلیلزاد با رئیس ارتش پاکستان درباره تلاش‌های در جریان از سوی آمریکا برای پیشبرد روند صلح خبر در افغانستان گفتگو داشت و به دنبال حمایت از پاکستان برای اعمال فشار برای کاهش خشونت ها در افغانستان و همچنین آغاز سریع مذاکرات بین افغان‌ها بود.

توافق صلح خبر طالبان و آمریکا شامل آزادی حدود ۵۰۰۰ شبه نظامی در بند در ازای آزادی ۱۰۰۰ نیروی امنیتی افغانستان است.

کابل و طالبان تاکنون به ترتیب ۹۳۳ و ۱۵۵ زندانی را تبادل کرده‌اند.

در دسامبر گذشته میلادی، پاکستان مذاکرات بی سابقه ای را میان واشنگتن و طالبان سازمان دهی کرد و راه را برای توافق صلح خبر دوحه، قطر بین دو طرف پیمود.

خلیزاد همچنین به دنبال کمک پاکستان برای کمک به دستیابی به آزادی مارک فرریچز، شهروند آمریکایی و مقاطعه کار است که از سوی شبکه حقانی در ژانویه در افغانستان ربوده شد.

البته این گروه مسئولیت این آدم ربایی را به عهده نگرفته است.

خلیلزاد همچنین این مساله را در دیدارش با رهبران طالبان در قطر را نیز مطرح کرد که آنها این آدم ربایی را رد کردند.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید