امروز: جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 3 ذو القعدة 1445 | 2024-05-10
کد خبر: 281098 |
تاریخ انتشار : 01 خرداد 1398 - 15:56 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر با حضور هیأتی از دانشگاه مذاهب اسلامی ایران در دانشگاه امام کاظم(ع) بغداد تفاهم نامه همکاری‌های مشترک به امضای روسای دو دانشگاه رسید. به گزارش صلح خبر، به نقل از دانشگاه مذاهب اسلامی حجت‌الاسلام والمسلمین مختاری – رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی و هیأت همراه با حضور در دانشگاه جامعه […]

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر

با حضور هیأتی از دانشگاه مذاهب اسلامی ایران در دانشگاه امام کاظم(ع) بغداد تفاهم نامه همکاری‌های مشترک به امضای روسای دو دانشگاه رسید.

به گزارش صلح خبر، به نقل از دانشگاه مذاهب اسلامی حجت‌الاسلام والمسلمین مختاری – رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی و هیأت همراه با حضور در دانشگاه جامعه امام کاظم (ع) در بغداد ضمن دیدار با رئیس این دانشگاه، زمینه‌ها و ظرفیت‌های همکاری‌های مشترک را بررسی نموده و تفاهم نامه‌ای را به امضا رساندند.

در این دیدار غنی المحمد- رئیس دانشگاه امام کاظم علیه السلام ضمن استقبال و ابراز خرسندی از این دیدار و حضور هیأت دانشگاهی مذاهب اسلامی ایران، گفت: این دانشگاه وابسته به دیوان وقف شیعی در عراق است و توانسته در دانشکده‌های مختلف فعالیت‌های علمی خود را شروع کند و امروزه مورد استقبال جوانان عراقی واقع شده و دارای شعب مختلف در شهرهای مختلف عراق است.

وی افزود: این دانشگاه با کشورهای مختلف دنیا در چهار قاره ارتباطات و تعاملات علمی دارد و از این که با دانشگاه مذاهب اسلامی نیز وارد همکاری می‌شود بسیار خرسندیم.

رئیس دانشگاه امام کاظم بغداد با اشاره به این که فعالیت‌های دانشگاه مذاهب اسلامی برجسته و قابل الگو برداری و مهم است زمینه‌های علمی- آموزشی و پژوهشی همکاری مشترک را بر شمرد.

در این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین مختاری نیز به ظرفیت‌های بالای دانشگاه مذاهب اسلامی اشاره کرد و گفت: امروزه دانشگاه‌های مهم در کشورهای مختلف دنیا علاقهمند همکاری با دانشگاه مذاهب اسلامی هستند و ما با کشورهای مختلف تفاهم‌نامه همکاری داریم و از ملیت‌های مختلف در این دانشگاه مذاهب اسلامی تحصیل می‌کنند و این نشان می‌دهد تنوع ملیتی در کنار تنوع مذهبی و فرهنگی آن را متمایز کرده است.

وی دانشگاه مذاهب اسلامی را مورد توجه مقام معظم رهبری عنوان کرد که باید خود را در عداد دانشگاه‌های عالی دنیا نشان دهد.

برگزاری کنفرانس مشترک سالانه با موضوع تقریب بین دو دانشگاه مذاهب اسلامی و دانشگاه امام کاظم (ع) بغداد و همچنین برگزاری دوره‌های کوتاه مدت و پژوهش‌های مشترک مورد تاکید و توافق طرفین قرار گرفت.

در پایان این دیدار تفاهم نامه همکاری به امضا رؤسای دانشگاه مذاهب اسلامی و دانشکده الکاظمیه رسید و غنی المحمد با اهدای نشان دانشگاه امام کاظم (ع) از حجت‌الاسلام والمسلمین مختاری تقدیرشد.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید