امروز: یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الأحد 27 شوال 1445 | 2024-05-05
کد خبر: 173727 |
تاریخ انتشار : 05 شهریور 1396 - 11:31 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر دام سیاه راننده تاکسی برای زنان مسافر اجتماع > اجتماعی – راننده شیطان‌صفت با پرسه زدن در اطراف ترمینال جنوب زنان تنها را به‌عنوان مسافر سوار خودرواش می‌کرد و نقشه شومی برای‌شان می‌کشید. او با این ترفند توانست ۲زن جوان را شکار کند اما در نهایت دستگیر و محاکمه شد. چندي قبل زن […]

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر

دام سیاه راننده تاکسی برای زنان مسافر

دام سیاه راننده تاکسی برای زنان مسافر

اجتماع > اجتماعی – راننده شیطان‌صفت با پرسه زدن در اطراف ترمینال جنوب زنان تنها را به‌عنوان مسافر سوار خودرواش می‌کرد و نقشه شومی برای‌شان می‌کشید. او با این ترفند توانست ۲زن جوان را شکار کند اما در نهایت دستگیر و محاکمه شد.

چندي قبل زن جواني همراه با شوهرش نزد مأموران پليس پايتخت رفت و گفت يك راننده تاكسي او را ربوده و مورد آزار و اذيت قرار داده است. او گفت: به يكي از شهرستان‌ها سفر كرده بودم و ساعت 5صبح با اتوبوس به ترمينال جنوب رسيدم. هوا تاريك و همه جا خلوت بود. براي رفتن به خانه‌ام يك تاكسي كرايه كردم. راننده مرد جواني بود و قرار شد كه من را به خانه‌ام برساند اما در ميانه راه ناگهان چاقوي بزرگي به طرفم گرفت و شروع به تهديد كرد. التماس كردم و از او خواستم كه رهايم كند اما فايده‌اي نداشت. او من را با تهديد به حوالي بهشت زهرا كشاند. مي‌خواست من را مورد آزار و اذيت قرار دهد كه در برابرش مقاومت كردم و سرانجام من را همانجا رها كرد و گريخت.

هرچند زن جوان نتوانسته بود شماره پلاك خودرو با به‌خاطر بسپارد اما مشخصات راننده را به خوبي به ياد داشت و با كمك او چهره فرضي متهم ترسيم شد و تحقيقات ادامه يافت.

با گذشت مدتي از اين شكايت در شرايطي كه هنوز متهم شناسايي نشده بود زن ديگري نيز نزد مأموران رفت و در اظهاراتي مشابه گفت كه يك راننده تاكسي وي را ربوده است. او نيز مسافر بود و در ساعت‌هاي اوليه بامداد در اطراف ترمينال جنوب به‌عنوان مسافر سوار خودروي متهم شده بود. او نيز گفت مرد شيطان صفت وي را با تهديد چاقو به حوالي بهشت زهرا كشانده است.

وارد شدن دومين شاكي به اين پرونده ابعاد آن را گسترده‌تر كرد. شواهد نشان مي‌داد مرد تحت تعقيب به شكل سريالي دست به ربودن زنان جوان مي‌زند و ممكن است بر شمار شاكيان افزوده شود. اين در حالي بود كه گروهي از مأموران با استفاده از چهره نگاري متهم در بين هزاران راننده به‌دنبال يافتن متهم بودند تا اينكه سرانجام توانستند وي را شناسايي كنند.

او كه جواني 32ساله است وقتي تحت بازجويي قرار گرفت گفت كه شاكيان را نمي‌شناسد و بي‌گناه است. با وجود اين شاكيان در مواجهه حضوري او را در بين چند متهم شناسايي كردند و گفتند او همان فردي است كه آنها را ربوده است. همچنين مأموران در جريان بازرسي از مخفيگاه متهم چاقويي را كشف كردند كه به گواه شاكيان همان چاقويي بود كه او براي تهديد طعمه هايش استفاده كرده بود. اينها همه شواهد و مدارك عليه متهم نبود چرا كه دستمالي نيز در تاكسي او كشف شد كه نمونه موجود در آن با نمونه متهم همخواني داشت. در اين شرايط پرونده با صدور كيفرخواست به دادگاه فرستاده شد.

در جلسه محاكمه كه ديروز در شعبه دهم دادگاه كيفري يك به رياست قاضي محمدباقر قربانزاده و با حضور قاضي عيسي غفاري برگزار شد ابتدا يكي از شاكيان كه در جلسه حضور داشت بار ديگر آنچه را كه اتفاق افتاده بود شرح داد و خواستار مجازات متهم شد.

در ادامه قاضي اتهام آدم ربايي و تهديد با چاقو را به متهم تفهيم كرد و از او خواست به دفاع از خودش بپردازد. با وجود اينكه همه شواهد و مدارك موجود عليه متهم بود او گفت كه بي‌گناه است و شاكيان دروغ مي‌گويند. او ادامه داد: شاكيانم دروغ مي‌گويند و عليه من توطئه چيني كرده‌اند. من قبول دارم كه شب‌ها در اطراف ترمينال جنوب مسافركشي مي‌كردم اما تا قبل از دستگيري هيچ كدام از شاكيان را نديده بودم. وي ادامه داد: من مدتي بود كه با همسرم اختلاف داشتم و ممكن است همه اين ماجرا زير سر او باشد. او يك‌بار هم همه جا گفته بود كه من مي‌خواستم رويش اسيد بپاشم. بعد از اين ماجرا هم مهريه‌اش را اجرا گذاشته است.اظهارات متهم در حالي بود كه او در برابر سؤالات هيأت قضايي هيچ توضيح قانع كننده‌اي نداشت. در پايان اين جلسه قضات دادگاه وارد شور شدند و قرار است به‌زودي رأي خود را اعلام كنند.

  • كلاهبرداران پيامكي مشغول كارند

كلاهبرداري تلفني و پيامكي همچنان جزو بيشترين كلاهبرداري‌هايي است كه در كشور رخ مي‌دهد. سرهنگ محمدرضا اكبري، معاون مبارزه با جعل و كلاهبرداري پليس آگاهي ناجا گفت: در 5ماه گذشته بيشترين كلاهبرداري‌هاي صورت‌گرفته مربوط به استان‌هاي البرز، خراسان رضوي و آذربايجان شرقي بوده كه در اين ميان كلاهبرداري تلفني و پيامكي، يكي از بيشترين انواع كلاهبرداري است كه رخ داده است. وي با بيان اينكه اخيرا كلاهبرداري‌هاي متعددي تحت عنوان سفارش خريد براي ادارات و سازمان‌ها و يا ساير مراكز تجاري و نيز ارسال پيامك‌هاي تبليغاتي با مضمون اينكه «برنده جايزه شده ايد»، انجام شده، گفت: كلاهبرداران با ترفند و برنامه‌ريزي قبلي جهت پرداخت بيعانه سفارش انجام شده اقدام به فريب شهروندان كرده و به جاي واريز مبلغ، فرد مورد نظر را به سمت دستگاه خودپرداز كشانده و با فريب او كاري مي‌كنند كه موجودي حساب وي به‌حساب خودشان منتقل شود. معاون مبارزه با جعل و كلاهبرداري پليس آگاهي ناجا خاطرنشان كرد: اگر قرار است هرگونه وجهي از طريق كارت عابر بانك به‌حساب عابر بانك شما واريز شود يا انتقال يابد، لازم نيست به دستگاه‌هاي خودپرداز بانك مراجعه شود بلكه با ارائه شماره كارت و يا حساب و بدون حضور شما اين امر صورت خواهد گرفت.

Let’s block ads! (Why?)

RSS

اگر خبر یا گزارشی دارید از بخش خبرنگاران RSS برای ما ارسال نمایید.

خبرنگاران RSS

قوانین خبرنگاران RSS

  1. در صورت تمایل اعلام نمایید تا اخبار و گزارش ها با نام خود شما منتشر گردد.
  2. شما می توانید از بخش خبرنگاران RSS، اخبار و گزارش های خود را ارسال نمایید.
  3. شما می توانید اخبار و گزارش ها را به ایمیل solhkhabar@yahoo.com ارسال نمایید.
  4. لطفا در ارسال اخبار و تصاویر و گزارش های خود قوانین و مقرارت را رعایت فرمایید.
  5. از ارسال مطالب خلاف عفت عمومی اکیدا خودداری فرمایید.
  6. از ارسال کاریکاتورهای توهین آمیز یا تصاویر موهن اکیدا خودداری فرمایید.
  7. رعایت کپی رایت در مطالب ارسالی الزامی است.
  8. در صورت مشاهده تخلف پس از تذکر ، حساب کاربر خاطی بلافاصله حذف می گردد.

گروه وبگردی RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید