امروز: یکشنبه, ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الأحد 20 شوال 1445 | 2024-04-28
کد خبر: 69087 |
تاریخ انتشار : 21 اسفند 1394 - 17:58 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

خطیب نماز جمعه تهران: ایران اهل مذاکره است به گزارش پایگاه صلح خبر ، آیت الله امامی کاشانی در  خطبه های نماز جمعه امروز 21 اسفند ماه 94 تهران ضمن تشکر از مردم بزرگ، آگاه، بصیر و فهیم ایران برای حضور گسترده در انتخابات ۷ اسفند گفت: این حضور گسترده و استقبال از صندوق‌های رأی، تهدیدی […]

خطیب نماز جمعه تهران: ایران اهل مذاکره است

به گزارش پایگاه صلح خبر ، آیت الله امامی کاشانی در  خطبه های نماز جمعه امروز 21 اسفند ماه 94 تهران ضمن تشکر از مردم بزرگ، آگاه، بصیر و فهیم ایران برای حضور گسترده در انتخابات ۷ اسفند گفت: این حضور گسترده و استقبال از صندوق‌های رأی، تهدیدی است برای دشمنان اسلام و دشمنان کشور.

آیت الله محمدعلی امامی کاشانی در خطبه دوم نماز عبادی – سیاسی جمعه این هفته تهران ضمن دعوت همگان به رعایت تقوا افزود: از مردم عزیز، بزرگ، بصیر و فهیم ایران که اینچنین در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی حضور یافتند تشکر می کنم.

خطیب نماز جمعه تهران: ایران اهل مذاکره است

آیت الله امامی کاشانی خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به آزمایش موشک های قیام و قدر توضیح داد: این آزمایش ها تنها برای امنیت ایران است و ما به هیچ جایی کار نداریم و برجام نیز نشان داد که ایران اهل مذاکره است و می خواهد کارهایش را با صلح خبر و مذاکره رفع و رجوع کند.

وی با اشاره به شأن مجلس خبرگان رهبری افزود: حکومت در عصر ائمه(ع) با حجت خدا است، اما در عصر غیبت حکومت با فقیه جامع‌الشرایط است.

آیت الله امامی کاشانی ادامه داد: مسئله حکومت، مسئله ای است که در دنیای امروز می توانیم به خوبی بفهمیم. امام رضا(ع) می فرمایند «خداوند قوانین و حدود دارد و باید این حدود به وسیله یک رئیس حفظ شود. این رئیس اگر فاسد شود، حدودها از بین می برد، بنابراین بایستی کسی در این کشور حکومت کند که او عادل باشد، حلال و حرام را بداند» که در عصر ائمه هدی، ائمه هدی هستند و در عصر غیبت کبری، فقیه جامع‌الشرایط است.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: یک نگاهی به رؤسای کشورهای دنیا بیاندازید و ببینید چه می کنند. آیا به ملت های خودشان ظلم دارند؟ و اگر ندارند آیا به ملت های دیگر ظلم دارند؟ و اگر هم ندارند آیا در ظلم دیگر کشورها شریک هستند؟ از رؤسای کشورها و دولت ها می دانید چه رؤسایی هستند که به ملت های خود ظلم نمی کنند؟ از طرفی نیز کسانی هستند که پایبند رفاه ملت ها هستند، مانند دولت های غربی اینها ولو آنکه پایبند به ملت هستند ولی دیگران را شکار می کنند و ملت های دیگر را استثمار می کنند یا مستقیما یا شریک.

وی تاکید کرد: ایران را ببینید. از زمانی که ایران بود، از زمانی که امام(ره) بود و امروز که مقام معظم رهبری هستند، اوضاع چگونه است. آیا نسبت به کشورهای دیگر، نسبت به ملت های دیگر تجاوز و تعدی است؟ در داخل کشور پایبند بودن به حقوق مردم، فرهنگ مردم، دین مردم و اقتصاد مردم چگونه است؟ این همه رهبر انقلاب، سه قوه را ترغیب و توصیه می کنند که جامعه از نظر اخلاق و سیاست چنین و چنان باشد، بر همین اساس است و برخاسته از هویت حاکم است.

به گزارش پایگاه صلح خبر ، آیت الله امامی کاشانی با اشاره به توصیه های روز گذشته رهبر انقلاب به مجلس خبرگان ادامه داد: رهبر انقلاب چنین فرموده اند که «بعد از من مراقب باشید چه کسی را انتخاب می کنید، پایبند به ملت، انقلاب و علم باید باشد».

امام جمعه موقت تهران افزود: رهبری در این دیدار بر سه اصل تاکید داشتند که یکی از آن اصل ها، اقتصاد مقاومتی است؛ چراکه اقتصاد باید قوی باشد تا ملت بتواند خود را نشان دهد و بگوید تمدن اسلام این گونه است.

وی با اشاره به تاکید رهبر انقلاب بر پیشرفت و شتاب علم نیز گفت: امروز می بینیم همین موشکی که دنیا از آزمایش آن اظهار نگرانی کرده است، بر همین اساس است. حرکتی که در دنیا علیه نظام جمهوری اسلامی می بینیم، مگر می تواند ایران کاری نکند که از خودش دفاع کند. باید از امنیت خود حفاظت کند و کارهایی را برای امنیت انجام دهد.

خطیب نماز جمعه تهران با طرح این سوال که آیا دشمنان بیکار هستند و برای ما توطئه و نقشه نمی چینند، گفت: تنها دلیلی که آنها جرأت نمی کنند در برابر ایران اقداماتی انجام دهند، پیشرفت علمی ایران است. آن حماسه ها، شجاعت های مردم و جوانان و از طرف دیگر قدرت نظامی، سلاح، نیروی دریایی و هوایی باعث بازدارندگی دشمن شده و دشمنان جرأت نمی کنند که در داخل کشور نفس بکشند.خطیب نماز جمعه تهران: ایران اهل مذاکره است

آیت الله امامی کاشانی با اشاره به آزمایش موشک های قیام و قدر توضیح داد: این آزمایش ها تنها برای امنیت ایران است و ما به هیچ جایی کار نداریم و برجام نیز نشان داد که ایران اهل مذاکره است و می خواهد کارهایش را با صلح خبر و مذاکره رفع و رجوع کند.

وی تاکید کرد: ایران، کشور اسلامی است که باید امنیت خود را حفظ کند تا دشمن ملاحظه کند، لذا مجبور است که به وسایل جنگی اهمیت دهد. هیچ‌‌گاه نمی شود کشور ایران و رهبر عزیز در برابر تحریم ها بخواهند امنیت خود را از دست دهند

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه آزمایش موشکی با برجام ارتباطی ندارد، گفت: خود آنها هم گفته اند که ارتباط ندارد، اما در عین حال آنکه علیه ایران دندان تیز می کند، ایران پایبند به امنیتش است، لذا می بینیم که در مسئله نیروی دریایی آنچنان پیشرفت کرده ایم که دنیا از شناورهایی با ۳۵ نات سرعت استفاده می کند و نیروی دریایی سپاه از ۶۰ نات و این خیلی قدرت است.

آیت الله امامی کاشانی با اشاره به وظایف مجلس شورای اسلامی برای رسیدگی به وضعیت اقتصادی مردم خاطرنشان کرد: باید قوانینی که به اقتصاد کشور کمک می کند را وضع کنند و آیین‌نامه‌های دولتی که جلوی شکوفایی اقتصاد را گرفته است، وظایفی است که باید در اقتصاد مقاومتی انجام شود.

وی سومین اصل از بیانات رهبر معظم انقلاب را توان، قدرت و استقلال در برابر نفوذ بیگانگان نام برد و گفت: حکومت باید اینگونه باشد و حکومت ما نیز اینگونه حکومت است و در دنیا نیز چنین حکومتی که تنها به حقوق خود برسد، ضعفا و ملت ها را حساب کند، نمونه است و این به خاطر نظام اسلامی و رهبری ولی فقیه است.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران همچنین با اشاره به روز ۲۲ اسفند، روز شهید اظهار کرد: امام خمینی(ره) در چنین روزی دستور تاسیس بنیاد شهید را دادند و رئیس این سازمان نیز گزارش کاملی از این بحث مطرح کرد.

آیت الله امامی کاشانی در پایان با اشاره به رحلت آیت الله واعظ طبسی گفت: درگذشت عالم بصیر، فداکار، مخلص، بینا، مدیر و مدبر حضرت آیت الله واعظ طبسی را هم تسلیت می گویم و برای کشور رفتن این شخصیت ها را موجب خسارت می دانم.

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید