امروز: سه شنبه, ۱ خرداد ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 14 ذو القعدة 1445 | 2024-05-21
کد خبر: 177255 |
تاریخ انتشار : 14 شهریور 1396 - 9:49 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اخبار روز صلح خبر خطوط اعتباری جدید برای بخش‌خصوصی به گزارش صلح خبر؛روزنامه ایران در صفحه اول امروز 14 شهریور خود نوشت:خطوط اعتباری جدید برای بخش‌خصوصی معاون اول رئیس جمهوری در جلسه شورای اقتصاد  خبر داد خطوط اعتباری جدید برای بخش خصوصی توصیه اسحاق جهانگیری به بخش خصوصی برای استفاده از خطوط اعتباری گشوده […]

به گزارش مجله اخبار روز صلح خبر

خطوط اعتباری جدید برای بخش‌خصوصی

به گزارش صلح خبر؛روزنامه ایران در صفحه اول امروز 14 شهریور خود نوشت:خطوط اعتباری جدید برای بخش‌خصوصی

خطوط اعتباری جدید برای بخش‌خصوصی

معاون اول رئیس جمهوری در جلسه شورای اقتصاد  خبر داد
خطوط اعتباری جدید برای بخش خصوصی

توصیه اسحاق جهانگیری به بخش خصوصی برای استفاده از خطوط اعتباری گشوده شده توسط کشورهای دیگر برای ایران، سرفصل جلسه دیروز شورای اقتصاد بود.

 در هفته‌های گذشته قرارداد 8 میلیارد یورویی تأمین مالی طرح‌ها و پروژه‌های اقتصادی ایران از سوی کره جنوبی بین اگزیم بانک کره و وزارت اقتصاد ایران امضا شد و آن‌گونه که سیف رئیس بانک مرکزی گفته است کشورهای اتریش، دانمارک، ایتالیا و برخی کشورهای دیگر 22 میلیارد یورو در قالب خطوط اعتباری در روزهای آینده برای ایران ایجاد خواهند کرد. بر این اساس هم بخش خصوصی و هم بخش دولتی ایران می‌توانند از مبالغ این خطوط اعتباری برای اجرای پروژه‌های مختلف اقتصادی بهره‌مند شوند. پیش از این هم خطوط اعتباری دیگری از سوی کشورهایی نظیر چین برای اجرای برخی پروژه‌های حمل و نقل اختصاص یافته بود و اکنون در شرایط پس از برجام و با تسهیل شدن روابط کارگزاری بانکی از یکسو و تسهیل مبادلات پولی بین ایران و کشورهای دیگر از سوی دیگر، شرایط برای رونق فعالیت‌ها و پروژه‌های اقتصادی ایران مهیا شده است.

توصیه معاون اول رئیس جمهوری به بخش خصوصی برای استفاده از این خطوط اعتباری هم با توجه به این تحولات مثبت انجام شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول رئیس جمهوری، جهانگیری با یادآوری اینکه خوشبختانه خط اعتباری کشورها برای جمهوری اسلامی ایران گشوده شده و زمینه استفاده از تسهیلات مالی خارجی فراهم گردیده است، بخش خصوصی را به استفاده از این فرصت فرا خواند و از رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران خواست این موضوع را به بخش خصوصی اطلاع‌رسانی کند تا فعالان اقتصادی بتوانند برای اجرای طرح‌ها و پروژه‌های خود از این فرصت استفاده نمایند.

دکتر اسحاق جهانگیری با اشاره به یکی از پیشنهادهای مطرح شده در این جلسه مبنی بر استفاده از تسهیلات مالی خارجی (فاینانس) برای انتقال آب شرب و کشاورزی به شهرهای شمال استان خوزستان، اظهار داشت: مسائل استان خوزستان از پیچیدگی و حساسیت فراوانی برخوردار است و دولت اهمیت ویژه‌ای برای حل مسائل این استان قائل است.

معاون اول رئیس جمهوری با تأکید بر اینکه باید حتماً برای حل و فصل مسائل مرتبط با آب و فاضلاب استان خوزستان تصمیمات لازم اتخاذ کنیم، افزود: استفاده از فاینانس در طرح‌هایی که بازپرداخت آن بر عهده دولت است، توجیه مالی ندارد اما در مورد این طرح به جهت اهمیت و شرایط اضطراری استان خوزستان، دولت از فاینانس استفاده خواهد کرد.

در این نشست با دو درخواست سرپرست وزارت نیرو موافقت شد که یکی فروش بخشی از اراضی مازاد نیروگاه پرند و دیگری استفاده از تسهیلات مالی خارجی برای انتقال آب شرب و کشاورزی به شهرهای ایذه، باغ ملک، هفتگل، قلعه تل، رامهرمز، صیدون و روستاهای مسیر بود.

جهانگیری همچنین با اشاره به تصمیم دیگر جلسه شورای اقتصاد مبنی بر استفاده از تسهیلات مالی خارجی برای ساخت سه بیمارستان در شهرهای تبریز، شیراز و تهران خاطرنشان کرد: باید در مصوبه این طرح‌ها توجیهات اقتصادی، فنی، مالی و زیست محیطی به طور دقیق و میزان استفاده از تجهیزات ساخت داخل در این طرح‌ها لحاظ شود.

معاون اول رئیس جمهوری ضمن موافقت با استفاده از فاینانس برای احداث این سه بیمارستان تصریح کرد: لازم است رئیس سازمان برنامه و بودجه، وزیر امور اقتصادی و دارایی، رئیس کل بانک مرکزی و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تبصره‌ای به این پیشنهاد اضافه کنند و متعهد شوند که نحوه اداره این بیمارستان‌ها به گونه‌ای خواهد بود که از محل درآمد این بیمارستان‌ها، از بازپرداخت اقساط آن در سررسیدهای مقرر اطمینان حاصل شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این نشست با بیان اینکه در حال حاضر با کمبود 70 هزار تخت بیمارستانی در کشور روبه‌رو هستیم و دولت منابع مالی مورد نیاز برای تأمین این تعداد تخت بیمارستانی را ندارد، درخواست این وزارتخانه را برای احداث سه بیمارستان در شهرهای تبریز، شیراز و تهران با استفاده از تسهیلات مالی خارجی مطرح کرد که پس از بحث و تبادل نظر با این درخواست موافقت شد مشروط بر آنکه نحوه اداره این بیمارستان‌ها به گونه‌ای باشد که از محل درآمد این بیمارستان‌ها آنها توانایی بازپرداخت اقساط در موعد مقرر را داشته باشند. جهانگیری از دبیرخانه و کمیسیون شورای اقتصاد خواست در تمامی پیشنهادها و طرح‌هایی که متقاضی استفاده از تسهیلات مالی خارجی هستند، این موارد یعنی توجیهات فنی، اقتصادی، مالی، زیست محیطی و میزان و درصد استفاده از تجهیزات ساخت داخل را مدنظر قرار دهند و در پیشنهادهای خود مطرح کنند.

اگر خبر يا گزارشي داريد از بخش خبرنگاران صلح خبر براي ما ارسال نماييد.

خبرنگاران RSS

قوانين خبرنگاران صلح خبر

  1. در صورت تمايل اعلام نماييد تا اخبار و گزارش ها با نام خود شما منتشر گردد.
  2. شما مي توانيد از بخش خبرنگاران صلح خبر، اخبار و گزارش هاي خود را ارسال نماييد.
  3. شما مي توانيد اخبار و گزارش ها را به ايميل solhkhabar@yahoo.com ارسال نماييد.
  4. لطفا در ارسال اخبار و تصاوير و گزارش هاي خود قوانين و مقرارت را رعايت فرماييد.
  5. از ارسال مطالب خلاف عفت عمومي اکيدا خودداري فرماييد.
  6. از ارسال کاريکاتورهاي توهين آميز يا تصاوير موهن اکيدا خودداري فرماييد.
  7. رعايت کپي رايت در مطالب ارسالي الزامي است.
  8. در صورت مشاهده تخلف پس از تذکر ، حساب کاربر خاطي بلافاصله حذف مي گردد.

گروه وبگردي صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید