امروز: یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأحد 27 شوال 1445 | 2024-05-05
کد خبر: 124188 |
تاریخ انتشار : 17 آذر 1395 - 16:57 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله محیط زیست پایگاه صلح خبر ؛ به گزارش ایسنا، علی تیموری در همایش پرداخت خسارت پلنگ ایرانی در ساری با بیان اینکه توسعه شهر نشینی، ساختن راه ها، گسترش روستاها و زیاده خواهی انسان موجب شده حیات بسیاری از گونه هایی که در دنیا حق حیات دارند به خطر بیافتند، اظهار کرد: متاسفانه در […]

به گزارش مجله محیط زیست پایگاه صلح خبر ؛

به گزارش ایسنا، علی تیموری در همایش پرداخت خسارت پلنگ ایرانی در ساری با بیان اینکه توسعه شهر نشینی، ساختن راه ها، گسترش روستاها و زیاده خواهی انسان موجب شده حیات بسیاری از گونه هایی که در دنیا حق حیات دارند به خطر بیافتند، اظهار کرد: متاسفانه در هر 20 دقیقه یک گونه نادر در دنیا منقرض می شود.

تیموری تصریح کرد: انسان جزیی از این تنوع زیستی است و زمانی که  محیط زیست به خطر بیفتد یقینا دامن انسان را هم خواهد گرفت.

وی تهدید طبیعت را متوجه همه گونه ها در زنجیره غذایی دانست و خاطرنشان کرد: پلنگ و یوزپلنگ در این چرخه از حساسیت بیشتری برخوردار هستند و در خطر بالای انقراض قرار دارند.

وی  از طرح ریزی برنامه ای برای حفاظت از پلنگ ایرانی خبر داد و گفت: این برنامه تدوین، تبیین و به تمامی استان ها ابلاغ شد.

وی بیمه شدن پلنگ ایرانی را یک طرح جامع دانست و تاکید کرد: در سال 94 طی مصوبه ای هزینه خسارت های مربوط به پلنگ افزایش یافت  تا اینگونه در حمایت از آن گام های بهتری برداریم.

مدیرکل حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست بخش عمده تلفات پلنگ را توسط دامداران دانست و خاطرنشان کرد: تلف شدن پلنگ اکثرا توسط سموم و سلاح های گرم دامداران رخ می دهد که با ایجاد پوشش بیمه ای در کاهش کشتار آن ها می توان گام های جدی برداشت.

وی در ادامه افزود: بیمه ما به صورت داوطلبانه و بدون هیچ چشم داشتی اقدام به حمایت از پلنگ ایرانی کرده است و یقینا نام این بیمه در تاریخ محیط زیست ایران به خاطر سپرده خواهد شد.

این مسئول تاکید کرد: باید همه با بیمه ما همراهی داشته باشند تا این حرکت ارزشمند ادامه دار باشد.

مدیرکل حفاظت و مدیریت شکار و صد سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه در چهار استان مازندران، گیلان، یزد و ایلام خسارت های مربوط به پلنگ داشته ایم، اظهار کرد: بیشترین خسارت ها مربوط به مازندران بوده است.
انتهای پیام

Let’s block ads! (Why?)

ایسنا

اگر خبر یا گزارشی دارید از بخش خبریار صلح خبر برای ما ارسال نمایید.

خبریار صلح خبر

قوانین خبریار صلح خبر

  1. لطفا در ارسال اخبار و تصاویر و گزارش های خود قوانین و مقرارت را رعایت فرمایید.
  2. از ارسال مطالب خلاف عفت عمومی یا تصاویر موهون اکیدا خودداری فرمایید.
  3. در صورت مشاهده تخلف پس از تذکر ، حساب کاربری موردنظر بلافاصله حذف می گردد.

گروه وبگردی صلح خبر 

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید