امروز: دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الإثنين 6 ذو القعدة 1445 | 2024-05-13
کد خبر: 120170 |
تاریخ انتشار : 16 آبان 1395 - 20:54 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله فرهنگ و هنر پایگاه صلح خبر ؛ نمایش «اتاق فاستوس» به نویسندگی و کارگردانی «علیرضا شیخان» در اولین هفته اجرای خود با استقبال مخاطبین روبرو شد و میزبان اساتید، منتقدین و هنرمندانی چون عباس مخبر، پرویز جاهد، رضا بهبودی، شاپور پورامین، فیروزه خسروانی، سعید چنگیزیان، ارسلان ریحان زاده، نیما عیسی پور، محسن قرائی، هومن […]

به گزارش مجله فرهنگ و هنر پایگاه صلح خبر ؛

نمایش «اتاق فاستوس» به نویسندگی و کارگردانی «علیرضا شیخان» در اولین هفته اجرای خود با استقبال مخاطبین روبرو شد و میزبان اساتید، منتقدین و هنرمندانی چون عباس مخبر، پرویز جاهد، رضا بهبودی، شاپور پورامین، فیروزه خسروانی، سعید چنگیزیان، ارسلان ریحان زاده، نیما عیسی پور، محسن قرائی، هومن کیایی، پدرام شریفی، ابراهیم عزیزی، سینا کرمی، جابر رمضانی، آزاده گنجه، مرجان اندرودی، هیرش خیرآبادی و… بود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی این نمایش، «اتاق فاستوس» تولید جدید گروه «آف استودیو» به نویسندگی و کارگردانی علیرضا شیخان است که از یکشنبه ۹ آبان ساعت ۲۰:۳۰ در «تماشاخانه موج نو» به روی صحنه رفت و تنها به مدت ۱۵ شب اجرا خواهد داشت و تمدید نخواهد شد.

«اتاق فاستوس» داستان آخرین شب «فاستوس» نویسنده‌ای است که روح خود را در ازای یک زندگی نبوغ آمیز ۲۴ ساله به شیطان فروخته است و حالا که مهلت قرارداد به سر رسیده منتظر سحرگاه است تا به دوزخ سقوط کند. او برای رهایی از این انتظار و لحظه‌ای خواب نوکرش «واگنر» را وادار می‌کند تا برایش قصه‌ای را تعریف کند. واگنر برای او «قصه‌ی فاستوس» را تعریف می‌کند. به بهانه‌ی این قصه آنچه که بر فاستوس گذشته و می‌گذرد بر صحنه نمایش داده می‌شود. 

حامی این نمایش «تماشاخانه موج نو»ست که هر شب ساعت ۲۰:۳۰ میزبان علاقمندان و مخاطبین این اثر است. برای تهیه بلیت «اتاق فاستوس» می‌توانید به سایت تیوال مراجعه نمایید و یا با مراجعه به گیشه تماشاخانه واقع در خیابان شریعتی، خیابان میرداماد، خیابان رودبارشرقی(شمالی) بعد از کوچه فلسفی، پلاک ۵۷ مراجعه کنید.

اجرای مجدد یک نمایش 

«حلاج گفت: امروز بینی و فردا بینی و پس آن فردا» اجرای مجدد خود را در “سه نقطه” تجربه می‌کند.

نمایش «حلاج گفت: امروز بینی و فردا بینی و پس آن فردا» نوشته نیما دهقانی و کارگردانی زهره بهروزی نیا با حضور منصور براهیمی پژوهشگر، استاد دانشگاه و از اساتید مطرح ادبیات نمایشی ایران و همچنین جمعی از استادان دانشگاههای سراسر کشور، اجرای مجدد خود را از ساعت 18 روز دوشنبه 17 آبان ماه جاری  آغاز می کند.

به گزارش امور ارتباطات رسانه ای و روابط عمومی تماشاخانه و مدرسه تئاتر سه نقطه نمایش «حلاج گفت: امروز بینی و فردا بینی و پس آن فردا» که در سال 90 در سالن سایه مجموعه تئاتر شهر به روی صحنه رفته و با استقبال زیادی از سوی مخاطبان مواجه شده بود پس از حضور در فستیوال های مهم و معتبر تئاتر دنیا و دریافت جوایز متعدد از این فستیوال‌ها از جمله: دریافت جایزه نمایشنامه منتخب از جشنواره عروسکی بین‌المللی مبارک یونیما تهران ۱۳۸۹، جایزه بهترین بازیگری زن از جشنواره‌ی بین المللی آلماتی قزاقستان ۲۰۱۱، جایزه بهترین بازیگری و بهترین نمایش خلاق از جشنواره بین المللی پراگ ۲۰۱۱، جایزه بزرگ فستیوال لومژای لهستان ۲۰۱۲، جایزه بهترین کارگردانی از فستیوال animart لهستان ۲۰۱۶ اجرای مجدد خود را با تقویت و تغییر شیوه اجرایی و همچنین بهره گیری از تجارب بین المللی به دست آمده از ساعت 18 روز دوشنبه 17 آبان ماه امسال در سالن خسرو شکیبایی تماشاخانه سه نقطه آغاز می‌کند.

«علمک 2» به زودی جلوی دوربین می رود/ اولین نمایش در جشنواره عمار

دومین قسمت از فیلم داستانی پرمخاطب و پرافتخار «علمک» به نویسندگی و کارگردانی حسین دارابی به زودی جلوی دوربین می‌رود.

فیلم داستانی «علمک 2» به تهیه کنندگی باشگاه فیلم سوره با اتمام آخرین بازنویسی‌های فیلمنامه، به تازگی وارد پیش تولید شده است و با تکمیل عوامل به زودی جلوی دوربین خواهد رفت.

این فیلم طنز در حدود 15 دقیقه خواهد بود و در ادامه داستان قسمت نخست آن، ماجرای یک علمک گاز را روایت می کند. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: “گاهی به سلطان سلام کن …”

عوامل در تلاش اند تا اولین نمایش «علمک 2» در هفتمین جشنواره مردمی فیلم عمار باشد. این فیلم روز گذشته برای حضور در این جشنواره ثبت نام کرد.

نخستین قسمت از فیلم داستانی «علمک» دو سال پیش در باشگاه فیلم سوره تولید شد و توانست موفقیت های بسیاری در جشنواره های داخلی و خارجی کسب کند. این فیلم پس از درخشش در جشنواره های داخلی عمار، رویش، نهال، حسنات، اشراق، رضوی و…، توانست جایزه ویژه هیات داوران جشنواره «مذاهب امروز» ایتالیا، جایزه بهترین فیلم از نگاه مخاطبان هفدهمین جشنواره بین المللی کورتی داسوگنی ایتالیا و جایزه بهترین فیلم کوتاه هفتمین جشنواره فیلم‌های ایرانی لندن را از آن خود کند. «علمک» همچنین به عنوان پرمخاطب ترین فیلم ادوار جشنواره مردمی عمار شناخته می شود.

حسین دارابی، نویسنده و کارگردان جوان کشورمان، تولید آثار کوتاهی همچون «دایو» و «کرایه ها آماده» را در کارنامه خود دارد.

«قبیله من» افتتاح شد

 مراسم افتتاحیه و اکران خصوصی فیلم سینمایی «قبیله من» به کارگردانی غلامرضا آزادی و تهیه‌کنندگی فریال بهزاد در روز شنبه ۱۵ آبان در موزه سینما برگزار شد.
طی این مراسم فریال بهزاد بیان کرد: «در فیلم اول آقای آزادی من به عنوان تهیه‌کننده حضور داشتم و این فیلم را از جان و دل ساختند،او سعی کرد فیلم قشنگی بسازد تا همه شما لذت ببرید.»
غلامرضا آزادی نیز در این مراسم عنوان کرد: «سال‌ها پیش در جیرفت سپاهی دانش بودم و فرصت خوبی بود تا خاطراتم را بنویسم. دوست نداشتم این فیلم را با هنرپیشه‌های حرفه‌ای یا ستاره بسازم چون احساس می‌کردم، این فیلم هرسالی که دیده بشود، نوستالژیک و خاص است و تاریخ مصرف ندارد. فیلم پنج سال پیش ساخته شد. آن زمان، در همین ساختمان باغ فردوس فیلمبردار فیلمی بودم به نام «باغ فردوس پنج بعدازظهر» که کار آقای شایقی دوست عزیزم بود. بعد از اتمام آن فیلم احساس کردم، موقعش شده که فیلم خودم را بسازم.»

آزادی افزود: «من کارگردان نیستم. اعتراف می‌کنم، فیلمبردارم ولی این فیلم یک روایت ایرانی است درباره زندگی‌ای که دیگر نمی‌بینم. داستان این فیلم متعلق به دورانی است که مهربان‌ بودیم. وقتی به همدیگر سلام می‌کردیم، می‌خندیدیم. وقتی روزنامه را باز می‌کردیم، این همه خبر بد نمی‌دیدیم. عشق‌هایمان عشق بود. پرنده‌هایمان پرنده بودند و نغمه‌هایشان نغمه بود. با همدیگر یک قبیله بودیم.»
در پایان مراسم مخاطبان به دیدن فیلم «قبیله من» دعوت شدند.
بعد از اتمام مراسم مخاطبان ابراز رضایت داشته و با تشویق از عوامل فیلم سینمایی قبیله من قدردانی کردند.
 

انتهای پیام 

Let’s block ads! (Why?)

ایسنا

اگر خبر یا گزارشی دارید از بخش خبریار صلح خبر برای ما ارسال نمایید.

خبریار صلح خبر

قوانین خبریار صلح خبر

  1. لطفا در ارسال اخبار و تصاویر و گزارش های خود قوانین و مقرارت را رعایت فرمایید.
  2. از ارسال مطالب خلاف عفت عمومی یا تصاویر موهون اکیدا خودداری فرمایید.
  3. در صورت مشاهده تخلف پس از تذکر ، حساب کاربری موردنظر بلافاصله حذف می گردد.

گروه وبگردی صلح خبر 

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید