امروز: یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأحد 5 ذو القعدة 1445 | 2024-05-12
کد خبر: 120406 |
تاریخ انتشار : 18 آبان 1395 - 9:53 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اجتماعی پایگاه صلح خبر ؛ کودک و نوجوان > فرهنگی – اجتماعی – خبر > قدیم‌ها اگر کسی نذری داشت آن را در ظرف‌ مناسبی می‌ریخت و هیچ‌وقت بعد از عزاداری و توزیع نذری، کسی کوه ظرف‌های پلاستیکی رها شده در خیابان‌ها و کوچه‌ها را نمی‌دید. امسال در روزهاي عزاداري سالار شهيدان اتفاق خوبي افتاد. قرار […]

به گزارش مجله اجتماعی پایگاه صلح خبر ؛

کودک و نوجوان > فرهنگی – اجتماعی – خبر > قدیم‌ها اگر کسی نذری داشت آن را در ظرف‌ مناسبی می‌ریخت و هیچ‌وقت بعد از عزاداری و توزیع نذری، کسی کوه ظرف‌های پلاستیکی رها شده در خیابان‌ها و کوچه‌ها را نمی‌دید.

امسال در روزهاي عزاداري سالار شهيدان اتفاق خوبي افتاد. قرار شد داوطلباني كه دغدغه‌ي حفظ محيط‌زيست دارند، داوطلبانه در هيئت‌هاي عزاداري شركت و به عزاداران گوشزد كنند كه ظرف‌هاي يك‌بار‌مصرف را در خيابان رها نكنند و توضيح مي‌دادند كه  اين ظرف‌ها چه صدماتي به بدن انسان و محيط‌زيست مي‌زنند.

اين طرح به نام «خادمان هيئت» اجرا شد و قرار است در روز اربعين هم به اجرا درآيد. به گزارش هفته‌نامه‌ي دوچرخه و به نقل از روابط‌عمومي ستاد محيط‌زيست و توسعه‌ي پايدار شهرداري تهران، كانون‌هاي محيط‌زيست در 354 محله‌‌ي مختلف شهر تهران فعال‌اند، اين خانه‌هاي محيط‌زيست، در سراهاي محلات مستقرند و كار جذب و آموزش خادمان‌هيئت‌ را به عهده دارند.

اين افراد از گروه‌هاي نوجوان و بزرگ‌سال تشكيل شده‌اند طبق اين گزارش بیش از 3000 نفر از عزاداران حسینی در طرح داوطلبانه خادمان هیئت (خدمتگزاران افتخاری دوستدار محیط‌زیست) شرکت كرده‌اند.

كار جمع‌آوری و تفکیک پسماندهای خشک و تر و کاهش استفاده از ظرف‌هاي یک‌بار‌مصرف در مراسم عزاداری حضرت امام حسین(ع)، با حضور متحدالشکل خادمان هیئت در هیئت‌ها، تکایا و مساجد کلان‌شهر تهران با حضور شهروندان دوستدار محیط‌زیست برگزار شد.

Let’s block ads! (Why?)

RSS

اگر خبر یا گزارشی دارید از بخش خبریار صلح خبر برای ما ارسال نمایید.

خبریار صلح خبر

قوانین خبریار صلح خبر

  1. لطفا در ارسال اخبار و تصاویر و گزارش های خود قوانین و مقرارت را رعایت فرمایید.
  2. از ارسال مطالب خلاف عفت عمومی یا تصاویر موهون اکیدا خودداری فرمایید.
  3. در صورت مشاهده تخلف پس از تذکر ، حساب کاربری موردنظر بلافاصله حذف می گردد.

گروه وبگردی صلح خبر 

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید