امروز: جمعه, ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 10 ذو القعدة 1445 | 2024-05-17
کد خبر: 225159 |
تاریخ انتشار : 14 اسفند 1396 - 11:58 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: همان طور که‌ آزادی مشروع در قانون اساسی و قوانین بالادستی و عادی برای شهروندان ایرانی تعریف شده است به همان صورت هم تکلیف اخلاگران و هنجارشکنان نظم و امنیت عمومی نیز مشخص شده است و نباید به مجریان این قوانین خرده گرفت. حجت‌الاسلام […]

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: همان طور که‌ آزادی مشروع در قانون اساسی و قوانین بالادستی و عادی برای شهروندان ایرانی تعریف شده است به همان صورت هم تکلیف اخلاگران و هنجارشکنان نظم و امنیت عمومی نیز مشخص شده است و نباید به مجریان این قوانین خرده گرفت.

حجت‌الاسلام احد آزادی‌خواه در گفت‌وگو با صلح خبر، گفت: وقتی دختری در ملاءعام کشف حجاب می‌کند اصل ۴۰ قانون اساسی را زیر پا گذاشته و مرتکب عمل خلاف می‌شود که البته نباید با سکوت مجریان قانون روبرو شود.

وی متذکر شد: در تمام کشورهای دنیا پلیس مسئول اجرای قانون و برخورد با قانون‌شکنان است که اگر به این وظیفه قانونی خود عمل نکند به آزادی، حدود و اختیار دیگران لطمه وارد کرده است. اینکه قوانین یک کشوری برای برهم زنندگان امنیت عمومی، اخلالگران نظم اجتماعی و هنجارشکنان «مجازات» تعیین کرده است به هیچ وجه با «آزادی» مردم تعارض ندارد. در ایران نیز چند دختر بر خلاف قانون اساسی و قوانین عادی به حریم دیگر شهروندان تعرض کردند و اقدام به موقع پلیس که قاعدتا مطالبه قانون و شهروندان بود، اقدام قابل تقدیری بود.

به گفته سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس، حمایت دسته جمعی از هنجارشکن یعنی شکل‌گیری ناامنی و بی‌نظمی و اخلال در نظم اجتماعی که موجب تعمیق خلاف قانون و شیوع آن در جامعه می‌شود.

آزادی‌خواه ادامه داد: اگر فردی در خیابان به صراحت مرتکب خلاف قانون شود و عده‌ای از مردم دورش جمع شوند و موجب تشدید ترافیک شوند، مرتکب خلاف ثانوی شده و وزارت کشور طبق اصل ۲۷ قانون اساسی باید با فرد و افراد متخلف برخورد قاطع کند.

این عضو مجمع روحانیون مجلس شورای اسلامی با تبیین علل شکل‌گیری چنین رفتار ساختارشکنانه‌ای،  گفت: بایدها و نبایدها توسط دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی به درستی تبلیغ و ترویج نشده است. بایدها و نبایدهای فرهنگی و اجتماعی از دوره مهد کودک تا پایان دانشگاه مطابق آموزه‌های اسلامی باید به  فرزندان‌مان آموزش داده شود تا شهروندان ایرانی با این آموزه‌ها از پایه خو بگیرند.

وی متذکر شد: البته تفکر سکولار و حضور مدیران سکولار در دستگاه‌های اجرایی به هیچ وجه با آموزه‌های دینی همخوانی ندارد بنابراین برای نهادینه کردن این آموزه‌ها  به ویژه در حوزه حجاب، کار باید به دست مدیرانی سپرده شود که نگرش سکولادر نداشته باشند.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگاران RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید