امروز: جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 3 ذو القعدة 1445 | 2024-05-10
کد خبر: 216690 |
تاریخ انتشار : 08 بهمن 1396 - 13:37 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله وبگردی صلح خبر حقایق جالب درباره دلفین‌ ها برترین‌ها – دلفین‌ها واقعا دوست داشتنی هستند، اما آن‌ها فقط موجودات جالب دریا نیستند. در اینجا با حقایقی درباره آن‌ها آشنا می‌شوید که باعث می‌شود آن‌ها را بیشتر دوست بدارید. ۱ – تقریبا ۴۰ گونه دلفین در آب‌های سراسر جهان زندگی می‌کنند. بیشتر آن‌ها […]

به گزارش مجله وبگردی صلح خبر

حقایق جالب درباره دلفین‌ ها

برترین‌ها – دلفین‌ها واقعا دوست داشتنی هستند، اما آن‌ها فقط موجودات جالب دریا نیستند. در اینجا با حقایقی درباره آن‌ها آشنا می‌شوید که باعث می‌شود آن‌ها را بیشتر دوست بدارید.

۱ – تقریبا ۴۰ گونه دلفین در آب‌های سراسر جهان زندگی می‌کنند. بیشتر آن‌ها در مناطق کم عمق اقیانوس‌های گرم و معتدل زندگی می‌کنند و ۵ گونه هم در رودخانه‌ها زندگی می‌کنند.

۲ – دلفین‌ها گوشتخوار هستند. ماهی، هشت پا و سخت پوستان غذای آن‌ها هستند. یک دلفین ۱۲۰ کیلوگرمی حدود ۱۵ کیلوگرم ماهی در روز می‌خورد.

۳ – دلفین‌ها بازیگوش و بسیار باهوش هستند. آن‌ها به اندازه میمون‌ها با هوش هستند و تکامل مغز بزرگ آن‌ها بسیار شبیه به انسان است.

۴ – دلفین‌ها بخشی از خانواده نهنگ‌ها هستند که شامل نهنگ‌های قاتل و خلبان می‌شود. نهنگ‌های قاتل در واقع دلفین هستند.

۵ – دلفین‌ها بسیار اجتماعی هستند و به صورت گروهی شکار و حتی با هم بازی می‌کنند. گروه‌های بزرگ دلفین‌ها می‌تواند هزار عضو یا بیشتر داشته باشد.

۶ – بسته به گونه، بارداری آن‌ها ۹ تا ۱۷ ماه طول می‌کشد. بعد از زایمان دلفین‌ها مادران شگفت انگیزی هستند. آن‌ها بچه هایشان را نوازش می‌کنند.

۷ – یک بچه دلفین تا دو سال نیاز به مراقبت دارد. آن‌ها از سه تا هشت سالگی همه جا همراه مادرشان هستند.

۸ – دلفین‌ها هم در آب و هم خارج آن بینایی دقیقی دارند. آن‌ها فرکانس‌های ۱۰ برابر بالاتر از محدوده شنوایی انسان را می‌شنوند. حس لامسه آن‌ها به خوبی تکامل یافته، اما حس بویایی ندارند.

۹ – دلفین‌ها دشمنان طبیعی کمی دارند. انسان‌ها تهدید اصلی آن‌ها هستند. آلودگی، ماهیگیری و شکار آینده نامعلومی را برای آن‌ها رقم می‌زند.

۱۰ – از آنجا که دلفین‌ها پستاندار هستند برای نفس کشیدن به سطح آب می‌آیند و برخلاف پستاندارهای زمینی برای خوردن و نفس کشیدن از دهانشان استفاده نمی‌کنند و سوراخ‌های مجزا دارند. این باعث می‌شود هنگام شکار آب وارد ریه‌های آن‌ها نشود و خطر غرق شدن کاهش یابد.

منبع : asriran

اگر فیلم یا ویدئو یا تصاویری دارید که تمایل دارید با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله مدیا صلح خبر منتشر گردد.

اگر تمایل داشته باشید با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و ویدئو ها و فیلم های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت پخش داشته باشند.

خبرنگاران RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید