امروز: شنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: السبت 11 ذو القعدة 1445 | 2024-05-18
کد خبر: 114753 |
تاریخ انتشار : 13 مهر 1395 - 19:57 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اجتماعی پایگاه صلح خبر ؛ حقانی: 
بانک مرکزی اجازه خرید شهروند و شهرآفتاب را به بانک شهر نداد  محمد حقانی در مورد اقدام‌ اخیر شهرداری در واگذاری فروشگاه شهروند و نمایشگاه شهر آفتاب گفت: شهرداری باید ثروتمند متمول باشد. اگر شهرداری متمول و سرمایه دار باشد در واقع مردم شهر متمول و سرمایه‌دار هستند. […]

به گزارش مجله اجتماعی پایگاه صلح خبر ؛

حقانی: 
بانک مرکزی اجازه خرید شهروند و شهرآفتاب را به بانک شهر نداد

 محمد حقانی در مورد اقدام‌ اخیر شهرداری در واگذاری فروشگاه شهروند و نمایشگاه شهر آفتاب گفت: شهرداری باید ثروتمند متمول باشد. اگر شهرداری متمول و سرمایه دار باشد در واقع مردم شهر متمول و سرمایه‌دار هستند. ولی متاسفانه شهرداری تهران درحال حاضر بدهی‌های زیادی دارد. وقتی شهرداری بدهکار است نباید به فعالیت های فرعی بپردازد.

این عضو شورای شهر تهران همچنین تاکید کرد: در حالی که وظیفه اولیه و اصلی ما زمین مانده است و شهرداری به شهرآفتاب پرداخته است. ما برای کاهش آلودگی هوا به مترو نیاز داریم و باید در این زمینه سرمایه گذاری کنیم. ما نباید در این شرایط برویم شهر آفتاب بسازیم که الان دارد آفتاب می خورد. اصلا چرا باید شهرآفتاب می‌ساختیم که حالا مجبور به واگذاری آن باشیم. درحال حاضر بسیاری از هزینه های ما را بانک شهر تامین می‌کند و از بانک شهر قرض می‌گیریم و در ازای آن مجبوریم سرملایه های شهر را بابت بدهی هایمان واگذار کنیم.

حقانی درباره واگذاری فروشگاه شهروند نیز گفت: الان هم قصد داریم یک برند بسیار مهم برای شهر و شهرداری به نام فروشگاه شهروند را واگذار کنیم. ما شهروند را با این هدف که بتواند در تنظیم بازار ارزاق شهر نقش ایفا کند افتتاح کردیم. با فروختن یک برند شهرداری سرمایه بزرگی را از دست می دهیم. بنابراین من با فروش شهروند مخالفم ولی با فروش شهر آفتاب موافقم.

عضو شورای شهر تهران و رئیس کمیته محیط ریست شواری شهر در ادامه با اشاره به اینکه سهم شهرداری تهران در بانک شهر تنها 9 درصد است و باقی سهام بانک شهر در اختیار افراد و دیگر شهرداری ها است گفت:از طرفی سهم شهرداری تهران در بانک شهر تنها 9 درصد است ، 30 درصد سهام این بانک در اختیار افراد و بقیه سهم سایر شهرداری ها است. چرا از عواید مردم شهر تهران باید شهرداری های دیگر شهرها بهره ببرند! بنابراین ما نباید از محل خرید عواید مردم به شهرداری های دیگر واگذار کنیم. 


وی در مورد وجاهت قانونی تصمیم شهرداری در واگذاری بدون قیمت گذاری و برگزاری مزایده گفت: هنوز قیمت گذاری مشخصی وجود ندارد دوستان در شورای شهر تصویب کردند که یک شورای پنج نفره از اعضای شورای شهر این مسئله را پیگیری وبرنحوه فروش و واگذاری نظارت کند. 
شهرداری باید مطابق با آئین نامه معاملات باید این املاک را به مزایده بگذارد تا امکان سرمایه گذاری برای هم دیگران نیز فراهم شود .


حقانی با اشاره به ممانعت بانک مرکزی در خریداری فروشگاه شهروند و شهر آفتاب توسط بانک شهر توضیح داد: بانک مرکزی هم اعلام کرده است بانک شهر برابر قانون نمی تواند نمیتواند فروشگاه شهروند و شهر آفتاب را خریداری کند. به علت اینکه حجم دارایی ثابت بانک شهر زیاد میشود. طبق قانون بانک ها نمیتوانند سرمایه های ثابت داشته باشند. بانک ها مسئول جمع آوری وجوهات مردم و سرمایه گذاری این وجوهات در بخش های تولیدی صنعتی کشاورزی هستند.

رییس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران همچنین تاکید کرد: ساختمان سازی هایی که اکنون توسط بانک ها مشاهده می‌کنیم خلاف قانون است. بانک ها تنها حق دارند شعبات خودشان را بسازند و در تاسیس شرکت های تعاونی برای کارمندان خود سرمایه گذاری کنند یا در بازپس گیری وام هایشانم اگر ملکی در گرو دارند آن را ضبط کنند. در جای دیگری نمی‌توانند سرمایه گذاری کنند. در حال حاضر سرمایه گذاران اصلی شهر از دور خارج شدند و بانک ها وارد شده‌اند. درحالیکه پول بانک ها باید به سمت توسعه صنعت و کشاورزی و درواقع مقاومت اقتصادی که بارها رهبری تاکید فرمودند شود.

این در حالی است که پیشتر روزنامه ایران به نقل از عباس کمره‌ای مدیر کل نظارت بر بانک‌های بانک‌مرکزی نوشته بود: اخیراً کمیته‌ای با عنوان حمایت از تولید در بانک مرکزی تشکیل شده است که وظیفه آن حمایت از تولیدکنندگان با هدایت منابع و نظارت بر آن است. وی افزود: طبق قانون حداکثر سقف تعیین شده قانونی برای بنگاه‌داری 40 درصد از سرمایه هر بانک است که به طور قطع ارزش بخشی از فروشگاه شهروند و شهر آفتاب بیش از این رقم خواهد بود و بانک مرکزی با آن موافقت نخواهد کرد.

۴۷۲۳۳

Let’s block ads! (Why?)

RSS

اگر خبر یا گزارشی دارید از بخش خبریار صلح خبر برای ما ارسال نمایید.

خبریار صلح خبر

قوانین خبریار صلح خبر

  1. لطفا در ارسال اخبار و تصاویر و گزارش های خود قوانین و مقرارت را رعایت فرمایید.
  2. از ارسال مطالب خلاف عفت عمومی یا تصاویر موهون اکیدا خودداری فرمایید.
  3. در صورت مشاهده تخلف پس از تذکر ، حساب کاربری موردنظر بلافاصله حذف می گردد.

گروه وبگردی صلح خبر 

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید