امروز: چهارشنبه, ۲ خرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأربعاء 15 ذو القعدة 1445 | 2024-05-22
کد خبر: 199806 |
تاریخ انتشار : 10 آبان 1396 - 19:02 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله محیط زیست صلح خبر معاون طرح ملی حفاظت از تالاب‌ها گفت: در مطالعات نیاز آبی تالاب‌ها، بسته به وضعیت آبی سال، توزیع زمانی حقابه را در نظر می‌گیریم و بهینه آن است که وزارت نیرو حقابه تالاب‌ها را طبق همین توزیع تأمین کند. معاون طرح ملی حفاظت از تالاب‌ها در بازدید از غرفه خبرگزاری […]

به گزارش مجله محیط زیست صلح خبر

معاون طرح ملی حفاظت از تالاب‌ها گفت: در مطالعات نیاز آبی تالاب‌ها، بسته به وضعیت آبی سال، توزیع زمانی حقابه را در نظر می‌گیریم و بهینه آن است که وزارت نیرو حقابه تالاب‌ها را طبق همین توزیع تأمین کند.

معاون طرح ملی حفاظت از تالاب‌ها در بازدید از غرفه خبرگزاری مهر در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها به خبرنگار مهر گفت: امسال بارش‌ها کمتر بود و مسئله اصلی تالاب‌های ما، رؤیارویی با کم‌آبی است.

مهری اثنی عشری در پاسخ به اینکه آیا همان‌گونه که رئیس سازمان محیط‌ زیست گفته حقابه تالاب‌ها تنها در آخر زمستان و به شکل سیلابی تأمین می‌شود یا نه؟ گفت: در مطالعات نیاز آبی که انجام می‌شود، برنامه‌ریزی می‌کنیم و بسته به شرایط ترسالی و خشکسالی و به طور کلی وضعیت آبی، توزیع مناسب حقابه را لحاظ می‌کنیم.

وی ادامه داد: حقابه مورد توافق با وزارت نیرو را تلاش می‌کنیم تا حد امکان بر اساس برنامه زمانی و توزیع سالانه مد نظر داشته باشیم. بنابراین حالت بهینه همان است که حقابه را بر اساس این توزیع دریافت کنیم.

معاون طرح ملی حفاظت از تالاب‌ها افزود: ستاد ملی احیای تالاب‌ها که تشکیل شده، هنوز ساختار تشکیلاتی آن شکل نگرفته و بنابراین طرح حفاظت از تالاب‌ها مستقل از آن در سازمان محیط‌زیست فعالیت می‌کند.

اثنی عشری در پاسخ به این پرسش خبرنگار مهر که آیا برای اقناع مسئولان و بخش توسعه‌گرا، برآورد اقتصادی ارزش تالاب‌ها و میزان خسارت وارده به کشور در صورت از بین رفتن آنها انجام شده یا نه؟ توضیح داد: در حال حاضر ما در طرح حفاظت از تالاب‌ها در این زمینه برنامه‌ای در حال اجرا نداریم اما بر اساس جلسات و مراوداتی که با خانم زهرا جواهریان مدیرکل دفتر توسعه پایدارداشته‌ایم، آنها مطالعاتی را در این زمینه انجام می‌دهند. برای برخی تالاب‌ها به صورت پایلوت اجرا شده اما هنوز طرح جامعی در این زمینه برای کل تالاب‌های کشور نداریم.

Let’s block ads! (Why?)

خبرگزاری مهر

اگر خبر یا گزارشی دارید از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید.

خبرنگاران صلح خبر

قوانین خبرنگاران صلح خبر

  1. در صورت تمایل اعلام نمایید تا اخبار و گزارش ها با نام خود شما منتشر گردد.
  2. شما می توانید از بخش خبرنگاران صلح خبر، اخبار و گزارش های خود را ارسال نمایید.
  3. شما می توانید اخبار و گزارش ها را به ایمیل solhkhabar@yahoo.com ارسال نمایید.
  4. لطفا در ارسال اخبار و تصاویر و گزارش های خود قوانین و مقرارت را رعایت فرمایید.
  5. از ارسال مطالب خلاف عفت عمومی اکیدا خودداری فرمایید.
  6. از ارسال کاریکاتورهای توهین آمیز یا تصاویر موهن اکیدا خودداری فرمایید.
  7. رعایت کپی رایت در مطالب ارسالی الزامی است.
  8. در صورت مشاهده تخلف پس از تذکر ، حساب کاربر خاطی بلافاصله حذف می گردد.

گروه وبگردی صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید