امروز: شنبه, ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 25 ذو القعدة 1445 | 2024-06-01
کد خبر: 322876 |
تاریخ انتشار : 29 آبان 1398 - 9:00 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر نشست کارگروه «فرهنگ و رسانه» شورای عالی ایرانیان خارج از کشور با حضور مسئولین و شخصیت‌های فرهنگی در محل سالن کنفرانس حوزه ریاست سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد. به گزارش  صلح خبر به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سید محمدحسین هاشمی، تعامل و […]

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر

نشست کارگروه «فرهنگ و رسانه» شورای عالی ایرانیان خارج از کشور با حضور مسئولین و شخصیت‌های فرهنگی در محل سالن کنفرانس حوزه ریاست سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد.

به گزارش  صلح خبر به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سید محمدحسین هاشمی، تعامل و ارتباط مستمر با ایرانیان خارج از کشور را ضروری دانست و گفت: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با داشتن نمایندگی‌های فرهنگی در خارج از کشور در عرصه‏ دیپلماسی فرهنگی به ویژه حوزه ایرانیان مقیم، گام‏‌های بلندی برداشته است.

وی با اشاره به اهمیت توجه به مطالبات فرهنگی ایرانیان خارج از کشور گفت: ایرانیان ساکن در دیگر کشورها، سرمایه بزرگ و ارزشمندی برای کشورمان هستند و می‌‏توانند نمایندگان شایسته برای فرهنگ و تمدن اسلامی ـ ایرانی باشند.امور ایرانیان خارج از کشور و اهمیت این مسئله بر هیچ کسی پوشیده نیست و لذا تأکیدات مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، ریاست جمهوری و مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از جمله وزارت امورخارجه همواره مورد توجه است.

هاشمی همچنین، گفت: شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور دارای هفت کارگروه است که «فرهنگ و رسانه» یکی از این کارگروه‌ها برشمرده می‌شود. سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با داشتن نمایندگی‌های فرهنگی در خارج از کشور و توانمندی فرهیختگان و کارشناسان سازمانی در تلاش است در حوزه امور ایرانیان خارج از کشور مؤثر واقع شود.

وی در پایان سخنانش، اظهار امیدواری کرد با بهره‌گیری از امکانات و ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مختلف در حوزه فرهنگ و امور ایرانیان خارج از کشور و هم‌افزایی، تعامل و ارتباط مستمر با ایرانیان خارج از کشور بتوانیم در عرصه‏ دیپلماسی فرهنگی گام‏‌های بلندی برداریم.

حفظ و تقویت هویت ملی و ارزش‌های دینی ایرانیان مقیم خارج از کشور

ادیب، رییس دبیرخانه شورای عالی ایرانیان در سخنانی در این نشست، با اشاره به منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در خصوص توجه ویژه به ایرانیان خارج از کشور، حفظ و تقویت هویت ملی و ارزش‌های دینی ایرانیان مقیم خارج از کشور را ضروری دانست.

وی در ادامه سخنان خود، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان صدا و سیما، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت کار و امور اجتماعی، وزارت اطلاعات، مرکز مشارکت امور زنان، سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و وزارت امور خارجه از اعضای کارگروه «فرهنگ و رسانه» برشمرد.

ادیب در ادامه، شرح وظایف این کارگروه را ۸۰ عنوان نام برد و بررسی و تصویب سیاست‌ها و برنامه‌های کلان در خصوص ایرانیان خارج از کشور، اتخاذ تدابیر لازم برای تعامل سازنده با ایرانیان خارج از کشور، حمایت از حفظ موقعیت ایرانیان خارج از کشور، برنامه‌ریزی برای گسترش فرهنگ ایرانی ـ اسلامی در خارج از کشور و ایجاد زمینه فعالیت ایرانیان خارج از کشور در برنامه‌های فرهنگی را از مهمترین اقدامات مطرح کرد.

در ادامه، نمایندگان دستگاه‌ها و سازمان‌های حاضر در نشست به ارایه نقطه‌نظرات خود پیرامون موضوع جلسه پرداختند.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید