امروز: یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الأحد 12 ذو القعدة 1445 | 2024-05-19
کد خبر: 217215 |
تاریخ انتشار : 10 بهمن 1396 - 17:03 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر رییس فراکسیون محیط زیست و جمعی از نمایندگان مجلس در نمایشگاه عکس چالش‌ها و فرصت‌های تالاب‌های کشور در محل مجلس شورای اسلامی حضور یافتند. به گزارش خبرنگار مهر در این بازدید مدیر تالاب‌های کشور، گفت: سالانه ۱۱ درصد معادل درآمد ناخالص ملی بابت تخریب تالاب‌ها از دست می‌دهیم. کریمی با بیان […]

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر

رییس فراکسیون محیط زیست و جمعی از نمایندگان مجلس در نمایشگاه عکس چالش‌ها و فرصت‌های تالاب‌های کشور در محل مجلس شورای اسلامی حضور یافتند.

به گزارش خبرنگار مهر در این بازدید مدیر تالاب‌های کشور، گفت: سالانه ۱۱ درصد معادل درآمد ناخالص ملی بابت تخریب تالاب‌ها از دست می‌دهیم.

کریمی با بیان اینکه تالاب‌ها طبق روش‌های استاندارد ارزش‌گذاری می‌شوند، گفت: در کشور ما تامین آب، علوفه و ماهی ملاک ارزش‌گذاری تالاب‌هاست در حالیکه تالاب‌ها آثار و فواید مهم دیگری در عرصه‌های مختلف دارند.

وی تصریح کرد: تالاب‌ها ۱۰ برابر جنگل‌ها و ۱۳۰ برابر زمین‌های کشاورزی ارزش دارند.

محمدرضا تابش رییس فراکسیون محیط زیست نیز در بازدید از این نمایشگاه، تالاب‌ها را سرمایه بی‌بدیل محیط زیست عنوان کرد و گفت: تالاب‌ها حیات در کره زمین را تضمین می‌کنند.

وی افزود: مجلس در ابتدای سال جاری قانون تالاب‌ها را به تصویب رساند و همواره نظر مثبتی نسبت به طرح‌های زیست محیطی داشته است اما از مسئولان محیط زیست استدعا داریم ملاحظات نمایندگان را هم در توسعه، عمران و آبادانی کشور مدنظر قرار دهند.

تابش با بیان اینکه در حال حاضر تالاب‌های کشور سیر قهقرایی دارد و وضعیت مطلوبی ندارد، گفت: هم دولت باید حقابه محیط زیست را بدهد و هم مسئولین محلی نسبت به حفظ و احیای تالاب‌ها اهتمام داشته باشند تا هم توسعه پایدار محقق شود و هم شاهد حفظ تالاب‌ها باشیم.

محمدرضا تابش، رسول خضری، سیده فاطمه ذوالقدر، فریده اولاد قباد، زهرا ساعی، سکینه الماسی، سلمان خدادادی و ناهید تاج‌الدین در این بازدید حضور داشتند.

منبع : Mehrnews

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگاران RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید