امروز: جمعه, ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 25 شوال 1445 | 2024-05-03
کد خبر: 500968 |
تاریخ انتشار : 16 فروردین 1402 - 15:15 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: برای مهار تورم نیازمند اهتمام جدی بانک مرکزی و وزارت اقتصاد هستیم تا در هدایت نقدینگی به سمت تولید و اشتغال گام های جدی بردارند. به گزارش صلح خبر،‌ حجت الاسلام سیدجواد حسینی کیا در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای […]

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: برای مهار تورم نیازمند اهتمام جدی بانک مرکزی و وزارت اقتصاد هستیم تا در هدایت نقدینگی به سمت تولید و اشتغال گام های جدی بردارند.

به گزارش صلح خبر،‌ حجت الاسلام سیدجواد حسینی کیا در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امسال را رهبری فرزانه انقلاب به عنوان رشد تولید و مهار تورم نام گذاری کردند، برای رشد تولید باید موانع برداریم و دولت باید از خود شروع کند. در این راستا وزارتخانه های نیرو و نفت باید از قطع برق و گاز واحدهای تولیدی صرف نظر کنند و کسری خود را با احداث نیروگاه و پالایشگاه جبران کنند.

وی در ادامه گفت: بانک ها بر اساس تکالیف قانونی باید ۴۰ درصد منابع خود را به امر تولید و اشتغال اختصاص دهند. به تولید دانش بنیان ها اهتمام ویژه ای صورت گیرد و صدور مجوزها با سهولت در اسرع وقت انجام شود. در مبارزه با قاچاق کالا جدی تر برخورد شود که این اقدامات می تواند به رشد تولید کمک کند تا فرمایش رهبری محقق گردد.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای مهار تورم نیازمند اهتمام جدی بانک مرکزی و وزارت اقتصاد هستیم تا در هدایت نقدینگی به سمت تولید و اشتغال گامی جدی بردارند، عنوان کرد: عدم آقایی دلار و ارز خارجی و تقویت ریال رسالت دیگر بانک مرکزی است که مورد تاکید رهبری در دیدار روز گذشته با مسئولان نظام بود.

حسینی کیا موضوع عفاف و حجاب را از دیگر موضوعاتی دانست که لازم است حاکمیت به آن توجه ویژه داشته باشد و تاکید کرد: این موضوع یک امر شرعی و قانونی است که باید ناآگاهان را راهنمایی و با مغرضان برخورد کرد.

وی درادامه در تذکر به وزیر نفت گفت: محاسبه قیمت گاز به خصوص در مناطق سردسیر داد مردم را در آورده است، با آنکه رئیس جمهور اعلام بخشودگی ۷۰ درصدی را داشتند اما ظاهرا اعمال نشده و نارضایتی اجتماعی به وجود آورده است، لذا پیگیری و دستور شما برای حل این مشکل امری ضروری است تا به مردم اجحاف نشود.

نماینده مردم سنقر خطاب به وزیر ورزش و جوانان نیز در خصوص تکمیل بناهای ورزشی حوزه انتخابیه اش تذکر داد و خواستار اقدام موثر و تعیین تیم کارشناسی برای حل این مشکل شد.  

حسینی کیا کمبود دارو و پزشکان متخصص در ایام نورز را به وزیر بهداشت متذکر شد و گفت: مردم به داروخانه های دولتی مراجعه می کنند که دسترسی به دارو ممکن نیست، لذا توجه شما را به این امر معطوف می داریم که اقدام جهادی انجام شود.

وی در پایان تذکراتی نیز به وزرای ارتباطات و راه و شهرسازی داشت و خواستار حل مشکلات حوزه انتخابیه اش در این حوزه ها شد.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید