امروز: پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 24 شوال 1445 | 2024-05-02
کد خبر: 501000 |
تاریخ انتشار : 16 فروردین 1402 - 18:15 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

صلح خبر/گیلان فرماندار آستارا با بیان اینکه حجاب و عفاف سدی مستحکم در برابر ولنگاری فرهنگی است، گفت: ولنگاری فرهنگی خطر بزرگی در مقابل ارزش های جامعه است که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد. عنایت رضایی پور امروز در جلسه قرارگاه امر به معروف و نهی از منکر شهرستان آستارا که در محل دفتر […]

صلح خبر/گیلان فرماندار آستارا با بیان اینکه حجاب و عفاف سدی مستحکم در برابر ولنگاری فرهنگی است، گفت: ولنگاری فرهنگی خطر بزرگی در مقابل ارزش های جامعه است که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

عنایت رضایی پور امروز در جلسه قرارگاه امر به معروف و نهی از منکر شهرستان آستارا که در محل دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد با بیان اینکه غرب برای بر هم زدن نظام خانه و خانواده و عفاف و حجاب در جمهوری اسلامی ایران برنامه طولانی مدت دارد و قصد دارد آزادی غربی را در ایران ترویج دهد، اظهار کرد: اگر فرهنگ بی مسئولیتی و بی تفاوتی نسبت به ارزش‌های جامعه در کشور حاکم شود خطر بزرگی ارزش های جامعه را تهدید و بستر را برای حضور و فعالیت دشمن فراهم می کند.

وی با اشاره به اینکه حجاب و عفاف از مهم ترین شاخصه های صیانت از امنیت عمومی به شمار می روند که می توان با فرهنگ سازی و نهادینه ساختن آن، نظام خانواده را تحکیم بخشید و از جامعه در برابر ولنگاری فرهنگی دفاع کرد، افزود: حجاب و عفاف یک مسئله قانونی است و اگر انجام نشود جرم محسوب می شود.

رضایی پور با تاکید بر اینکه جامعه قانونمند همواره موفق است، اظهار کرد: حجاب و عفاف در اماکن دولتی و توسط کارمندان دستگاه های اجرایی باید به صورت کامل رعایت شود.

فرماندار آستارا با بیان اینکه حجاب در اسلام از جمله ارزش های مهم است و باید از همه توانایی ها و امکانات موجود برای ترویج و نهادینه ‌سازی فرهنگ عفاف و حجاب استفاده کرد، یادآور شد: اداراتی همچون آموزش و پرورش و ورزش و جوانان در بحث مهم عفاف و حجاب با تولید محتواهای مفهومی و امر به معروف و نهی از منکر فعال باشند.

مسئولان ترک فعل در حوزه رعایت عفاف و حجاب را کنار بگذارند

سرهنگ بهزاد قنبری، فرمانده سپاه ناحیه آستارا نیز در این جلسه با بیان اینکه مسئولان ترک فعل در حوزه رعایت عفاف و حجاب را کنار بگذارند، اظهار کرد: رعایت عفاف و حجاب یکی از آرمان‌های انقلاب اسلامی است که باید با جدیت دنبال شود.

وی با تاکید بر اینکه از مسئولان دستگاه های اجرایی شهرستان مرزی بندر آستارا می‌خواهم ترک فعل را کنار گذاشته و قوانین را با قاطعیت در جامعه اجرا کنند، افزود: امر به معروف و نهی از منکر مورد غفلت واقع شده است و بی‌تفاوتی برخی مسئولان در این رابطه قابل قبول نیست.

فرمانده سپاه آستارا خواستار نظارت بیشتر و کنترل فضای مجازی شهرستان شد و تصریح کرد: دستگاه های اجرایی و فرهنگی از جمله اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، ورزش و جوانان شهرداری ها، بخشداران، دهیاران و همچنین دانشگاه ها در کنار سمن های مردم نهاد باید با جدیت تمام نقش خود را به خوبی در بحث مهم عفاف و حجاب انجام دهند.

بانوان حجاب اسلامی را در جامعه رعایت کنند

حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد باقری ارومی، امام جمعه آستارا نیز، بر لزوم برخورد هوشمندانه با موضوع بدحجابی تاکید و اظهار کرد: حرکات و برخوردهای خشن با بدحجابان قابل قبول نیست اما باید با اعمال قانون و برخی محرومیت ها با مروجان بدحجابی مقابله کرد.

وی خواستار توجه بانوان به رعایت حجاب اسلامی درجامعه شد و تصریح کرد: اماکنی که به افراد بدحجاب خدمات ارائه می دهند باید تعطیل شوند.

امام جمعه آستارا از شناسایی بانوان برتر و موفق در عرصه های علمی، کارآفرینی و ورزشی شهرستان آستارا خبر داد و افزود: از بانوان برتر و موفق شهرستان آستارا تجلیل خواهد شد.

روزه خواری علنی برخورد قانونی در پی دارد

یاسر همدمی، دادستان عمومی و انقلاب آستارا نیز در ادامه با بیان اینکه روزه خواری در اماکن عمومی جریحه‌دار کردن عفت و اخلاق عمومی از طریق تجاهر به ارتکاب حرام در اماکن عمومی است، اظهار کرد: روزه‌خواری علنی برخورد قانونی در پی دارد.

وی اضافه کرد: واحد های صنفی متخلفی که موجبات روزه خواری در ملاء عام را فراهم نمایند تعطیل و پلمب می شوند.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید