امروز: سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 29 شوال 1445 | 2024-05-07
کد خبر: 366279 |
تاریخ انتشار : 04 تیر 1399 - 11:49 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر به گفته منابع مطلع، ده‌ها تن از مقام‌های سابق امنیت ملی آمریکا با تشکیل گروهی قصد دارند از نامزدی جو بایدن دموکرات در انتخابات نوامبر حمایت کنند. این تحرکات نشان‌دهنده رویگردانی برخی از جمهوری‌خواهان از ترامپ است. به گزارش صلح خبر، به نقل از خبرگزاری رویترز، منابع مطلع […]

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر

به گفته منابع مطلع، ده‌ها تن از مقام‌های سابق امنیت ملی آمریکا با تشکیل گروهی قصد دارند از نامزدی جو بایدن دموکرات در انتخابات نوامبر حمایت کنند. این تحرکات نشان‌دهنده رویگردانی برخی از جمهوری‌خواهان از ترامپ است.

به گزارش صلح خبر، به نقل از خبرگزاری رویترز، منابع مطلع گفتند، این گروه در هفته‌های آتی به طور علنی جو بایدن را برای به چالش کشیدن ترامپ در انتخابات نوامبر تایید می‌کند. این گروه شامل دست‌کم ده‌ها مقامی می‌شود که در دوران رهبران جمهوری‌خواه مانند رونالد ریگان، جورج هربرت واکر بوش و جورج بوش خدمت کردند و ده‌ها مقام حاضر در این گفت‌وگو به آن‌ها ملحق می‌شوند.

این منابع گفتند، آن‌ها استدلال می‌کنند که یک دوره چهار ساله دیگر از ریاست جمهوری ترامپ امنیت ملی آمریکا را به خطر می‌اندازد و اینکه رای‌دهندگان جمهوری‌خواه باید بایدن را با وجود اختلافات در سیاستگذاری، به چشم یک گزینه‌ بهتر نگاه کنند.

به گفته منابعی که خواستند نامشان فاش نشود، ابتکار فوق به رهبری جان بلینگر و کن وینستین است. این مقام‌ها پست‌های ارشد در دوره ریاست جمهوری جورج بوش داشتند. بلینگر مشاور حقوقی شورای امنیت ملی و وینستین به عنوان مشاور امنیت داخلی دولت بوش و رئیس دفتر رابرت مولر، مدیر پیشین اف‌بی‌آی خدمت می‌کردند.

این منبع افزود، عضو دیگر این گروه رابرت بلکویل است که در دولت‌های بوش پدر و پسر مشاور سیاست خارجی و در دولت جورج بوش سفیر آمریکا در هند هم بود. این گروه شامل برخی از سیاستمداران مستقل و مقام‌هایی خارج از محدوده امنیت ملی آمریکا هم می‌شود.

یکی از اعضای این گروه که خواست نامش فاش نشود، گفت: ترامپ اطراف دیکتاتورهاست. او یک خطر واقعی است.

به گفته منابع، این گروه احتمالا پیش از برگزاری کنوانسیون ملی دموکرات‌ها در ماه اوت، زمانی که بایدن رسما نامزد حزبش برای انتخابات معرفی می‌شود، اعلام حضور می‌کند اما زمان دقیق آن هنوز مشخص نیست. نظرسنجی‌ها از پیشتازی او از ترامپ با اختلاف زیاد حکایت دارند.

گروه‌های دیگری از جمهوری‌خواهان ضد ترامپ هم که با انتخاب دوباره او مخالف هستند، از جمله شامل “پروژه لینکلن” می‌شوند. این گروه از سوی همسر کلیان کانوی، مشاور ترامپ راه‌اندازی شده است. این گروه در ایالت‌های مهم و تعیین‌کننده، تبلیغات ضد ترامپ منتشر می‌کند.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید