امروز: یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأحد 5 ذو القعدة 1445 | 2024-05-12
کد خبر: 244646 |
تاریخ انتشار : 30 آبان 1397 - 7:36 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله سیاسی صلح خبر یک عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس رفتارهای شورای حقوق بشر سازمان ملل را ناشی از سیاست دوگانه آنها خواند و گفت: عملکرد شورای حقوق بشر به گونه‌ای پیش می‌رود که دیگر وجاهتی در عرصه‌ بین‌المللی ندارد و تبدیل به آچار فرانسه برای آمریکا شده […]

به گزارش مجله سیاسی صلح خبر

یک عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس رفتارهای شورای حقوق بشر سازمان ملل را ناشی از سیاست دوگانه آنها خواند و گفت: عملکرد شورای حقوق بشر به گونه‌ای پیش می‌رود که دیگر وجاهتی در عرصه‌ بین‌المللی ندارد و تبدیل به آچار فرانسه برای آمریکا شده است.

محمد جواد جمالی در گفت‌وگو با صلح خبر، در واکنش به قطعنامه شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد درباره‌ وضعیت حقوق بشر ایران گفت: بعد از اعدام سلطان سکه به عنوان اخلالگر اقتصادی عوامل داخلی و خارجی دست به تبلیغات چند سویه زدند در وهله اول در داخل کشور با تشویش اذهان اعلام کردند که این فرد اعدام نشده چون جنازه‌اش را ندیده‌اند حال این که اگر جنازه نشان داده می‌شد به شکل دیگری واکنش نشان می دادند. بعد گفتند که چرا این فرد را اعدام کرده و به همین دلیل بیانیه حقوق بشر صادر شد.

وی افزود: این رفتارها در حالی است که یک خبرنگار را در خاک ترکیه می‌کشند و حتی سازمان سیا اعلام می‌کند کار بن سلمان بوده ولی باز هم شورای حقوق بشر واکنش نشان نمی‌دهد چون رئیس جمهور آمریکا صراحتا به مراودات مالی با عربستان اشاره داشته، این یعنی منافع بر اخلاق ارجحیت دارد.

این عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یادآور شد: از طرف دیگر هزاران یمنی کشته شده و نیمی از جمعیت یمن گرسنه و نیمی دیگر در بیمارستان‌ها بدون دارو و کمک‌های اولیه هستند ولی شورای حقوق شهری از وضعیت آنها چشم پوشیده است طوری که دبیرکل سابق سازمان ملل اعلام کرد که گزارش حقوق بشر به دلیل کمک‌های عربستان به این سازمان قرائت نمی‌شود. این ها همه نشان دهنده‌ی سیاست‌های دو گانه این نهاد بین‌المللی است.

جمالی در پایان گفت: سازمانهای بین‌المللی تبدیل به آچار فرانسه‌ای در دست آمریکا شده‌اند که اگر به نفع آمریکا باشد از آن استفاده کرده و در غیر این صورت خارج شده و یا تمکین نمی‌کنند. آنها از این سازمان ها برای فشار به کشورهای غیر همسو استفاده می‌کنند.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید