امروز: جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 18 شوال 1445 | 2024-04-26
کد خبر: 347450 |
تاریخ انتشار : 24 اسفند 1398 - 15:20 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر معترضان جنبش جلیقه زردهای فرانسه ممنوعیت اعلام شده از سوی مقامهای این کشور برای تشکیل تجمع به هدف مقابله با شیوع ویروس کرونای جدید را به چالش کشیده و امروز (شنبه) به خیابانهای پاریس آمدند و همزمان هزاران تن از نیروهای امنیتی این کشور نیز در سراسر این […]

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر

معترضان جنبش جلیقه زردهای فرانسه ممنوعیت اعلام شده از سوی مقامهای این کشور برای تشکیل تجمع به هدف مقابله با شیوع ویروس کرونای جدید را به چالش کشیده و امروز (شنبه) به خیابانهای پاریس آمدند و همزمان هزاران تن از نیروهای امنیتی این کشور نیز در سراسر این شهر مستقر شدند.

به گزارش صلح خبر، به نقل از خبرگزاری رویترز، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه اخیرا در یک سخنرانی تلویزیونی تعطیلی مدارس این کشور را در واکنش به بحران شیوع ویروس کرونای جدید اعلام کرده و از مردم خواست از هر گونه تماس نزدیک به منظور مقابله با شیوع این ویروس که تا کنون 79 فرانسوی را به کام مرگ کشانده و بیش از 3600 تن را در آنجا مبتلا کرده اجتناب کنند.

کریستوف کاستانر، وزیر کشور فرانسه نیز اعلام کرد، هر گونه تجمع با حضور بیش از 100 نفر در این کشور به دلیل بحران شیوع ویروس کرونا ممنوع است. پلیس شهر پاریس در راستای این فرمان درخواست معترضان برای برپایی تجمع در مکانهای مشهور و مهم این شهر نظیر شانزلیزه را رد کرد. این خیابان مشهور شهر پاریس حدود یک سال پیش صحنه خشونتها میان معترضان فرانسوی و نیروهای امنیتی این کشور بود.

یک افسر پلیس ضدشورش فرانسه در اظهاراتی در مقابل یک خودروی زرهی بزرگی که خیابان منتهی به کاخ ریاست جمهوری این کشور در پاریس را مسدود کرده بود گفت:امروز شنبه و روز تظاهرات است. برخی از مردم فکر می‌کنند کروناویروس قرار نیست کاری با آنها داشته باشد و از رعایت توصیه‌ها سرباز می‌زنند.

دولت فرانسه امروز با صدور فرمانی رسمی تشکیل هر گونه تجمع غیرضروری را ممنوع اعلام کرد اما صدها معترض که برخی از آنها ماسکهای محافظ به صورت داشتند، اقدام به برپایی تجمع در مقابل ایستگاه قطار مونپارناس کرده و شعارهایی را علیه ماکرون سر دادند.

معترضان جنبش جلیقه زردها تلاش داشته‌اند تا برای هفتادمین شنبه متوالی دست به تظاهرات بزنند. این جنبش اواخر سال 2018 به انگیزه اعتراض به افزایش مالیات سوخت کارش را شروع کرد و بعدا اعتراضات آن تبدیل به یک قیام بزرگ علیه دولت امانوئل ماکرون شد.

هر چند که اعتراضات در فرانسه در هفته‌های اخیر در ابعاد کوچکتری نسبت به زمان اوجش در ماه های قبل برگزار می شود اما همچنان خشم معترضان علیه دولت ماکرون پابرجاست. تظاهرات امروز در حالی در فرانسه برگزار می شود که قرار است فردا رای‌دهندگان این کشور برای شرکت در انتخابات محلی به پای صندوقهای رای بروند.

این انتخابات میتواند برای ماکرونی که سابقا بانکدار بوده یک آزمون مهم باشد هر چند که هنوز میزان مخالفت با او در میان مردم به دلیل طرح نامحبوب اصلاحات نظام بازنشستگی که توسط دولت وی ارائه شد بالا بوده و انتظار نمی رود که حزب ماکرون در این انتخابات عملکرد خوبی داشته باشد.

یکی از معترضان گفت: ما باید به مناسبت این روز اعتراضات به خیابانها می آمدیم تا به ماکرون بگوییم ما همچنان اینجا هستیم و این طرح اصلاحات نظام بازنشستگی را نمی‌پذیریم.

قرار است در انتخابات فردا رای‌دهندگان فرانسوی شهرداران حدود 35000 شهر و همچنین تقریبا نیم میلیون نفر از اعضای شوراهای شهر ها را در حالی که بحران شیوع ویروس کرونای جدید بر فرانسه سایه افکنده، انتخاب کنند و انتظار می‌رود که این بحران سبب حضور کم رای‌دهندگان در انتخابات شود.

ماکرون تصمیم گرفته به رغم نگرانی از گسترش ویروس کرونا این انتخابات را برگزار کند.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید