امروز: دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الإثنين 6 ذو القعدة 1445 | 2024-05-13
کد خبر: 364053 |
تاریخ انتشار : 24 خرداد 1399 - 9:33 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر صلح خبر/اصفهان ‌شهر تاریخی زواره روزگاری صنایع دستی اش رونق داشت و برخی از صنایع دستی این شهر از جمله گیوه‌، فرش دستبافت، گلیم‌، نمد مالی، آهنگری، رنگرزی، سفال آن و … شهره بود. با گذشت زمان و جایگزینی وسایل مدرن و نو، صنایع دستی زواره آرام آرام رونق […]

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر

صلح خبر/اصفهان ‌شهر تاریخی زواره روزگاری صنایع دستی اش رونق داشت و برخی از صنایع دستی این شهر از جمله گیوه‌، فرش دستبافت، گلیم‌، نمد مالی، آهنگری، رنگرزی، سفال آن و … شهره بود.

با گذشت زمان و جایگزینی وسایل مدرن و نو، صنایع دستی زواره آرام آرام رونق خود را از دست داد ودر این راستا هنرمندان قدیمی صنایع دستی زواره هم یکی یکی از میان ما رفتند و این هم مساله عاملی برای از رونق افتادن و فراموشی صنایع دستی زواره شده است.

در این میان یک سالی است که یکی از جوانان زواره ای با مرمت یکی از مغازه های قدیمی بازار تاریخی زواره فروشگاه و نمایشگاه صنایع دستی زواره را راه اندازی کرده است.

علیرضا الیاسی توانسته در مدت یک سال گذشته با احیای دوباره صنایع دستی زواره به این میراث کهن زواره حیاتی دوباره ببخشد.

علیرضا الیاسی می گوید: نزدیک به 70 نفر در زمینه تولید صنایع دستی منطقه فعال هستند و به طور مستقیم با او همکاری دارند.

او می گوید: از این تعداد در حال حاضر 25 نفر جوان زواره ای برایش به طور مستقیم و دایم صنایع دستی زواره شامل وسایل آهنگری، گلیم ، سفال، پرده اسپند و … را تولید می کنند.

بر اساس گفته های این فعال صنایع دستی زواره‌، او توانسته در یک سال گذشته علاوه بر احیای صنایع دستی زواره زمینه اشتغال 70  نفر را هم فراهم کند.



حمایت های مسئولان محلی می تواند زمینه رونق و احیای صنایع دستی و اشتغال جوانان این دیار را به دنبال داشته باشد.

‌الیاسی توانسته در این یک سال گردشگران بسیاری را برای بازدید از آثار تاریخی زواره، از جمله مسجد جامع زواره اولین مسجد چهار ایوانی ایران، مسجد تاریخی پامنار و مناره اش به عنوان دومین مناره تاریخدار ایران، خانه های تاریخی چهارصفه‌، حسینیه های تاریخی و دیدنی و ده ها مکان تاریخی و دیدنی دیگر و خرید صنایع دستی به زواره بیاورد.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید