امروز: جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 18 شوال 1445 | 2024-04-26
کد خبر: 283210 |
تاریخ انتشار : 10 خرداد 1398 - 11:16 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اقتصادی صلح خبر مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی از تخلیه و بارگیری حجمی نزدیک به ۱۲ میلیون تن انواع کالا و صعودی شدن حجم صادرات غیرنفتی در بزرگ‌ترین بندر تجاری کشور طی دو ماه نخست سال جاری خبر داد. به گزارش صلح خبر، اله […]

به گزارش مجله اقتصادی صلح خبر

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی از تخلیه و بارگیری حجمی نزدیک به ۱۲ میلیون تن انواع کالا و صعودی شدن حجم صادرات غیرنفتی در بزرگ‌ترین بندر تجاری کشور طی دو ماه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش صلح خبر، اله مراد عفیفی پور با اعلام خبر تخلیه و بارگیری ۱۱ میلیون و ۷۰۶ هزار و ۱۹۵ تن کالای نفتی و غیرنفتی در بندر شهید رجایی طی فروردین و اردیبهشت‌ماه سال ۹۸، اظهار کرد: از این رقم، هفت میلیون و ۷۱۵ هزار و ۵۸۴ تن مربوط به کالاهای غیرنفتی و سه میلیون و ۹۹۰ هزار و ۶۱۱ تن فرآورده‌های نفتی تخلیه و بارگیری شد.

وی حجم صادرات کالاهای غیرنفتی در بندر شهید رجایی را شش میلیون و ۱۷۵ هزار و ۴۱۶ تن با افزایش ۱,۲ درصدی اعلام کرد و گفت: همچنین طی دو ماه نخست امسال، ۷۸۴ هزار و ۵۵۱ تن محموله‌های وارداتی، در این بندر تخلیه شد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی از ترانزیت ۳۲۳ هزار و۴۸۹ هزار تن کالای غیرنفتی و ترانشیپ ۳۱۷ هزار و ۶۲۹ تن کالای غیرنفتی از طریق خطوط کشتیرانی فیدری به بنادر دیگر خبر داد.

عفیفی پور با اشاره به عملکرد بزرگ‌ترین بندر تجاری کشور در زمینهٔ تخلیه و بارگیری فرآورده‌های نفتی گفت: از آغاز سال ۹۸ تا ابتدای خردادماه جاری، یک‌میلیون و ۳۵۱ هزار و ۷۷۷ تن فرآورده‌های نفتی به خارج از کشور صادر شده است.

وی اضافه کرد: طی این مدت، دو میلیون و ۶۳۲ هزار و ۹۶۹ تن فرآورده نفتی، کابوتاژ و همچنین پنج هزار و ۸۶۵ تن از این‌گونه فرآورده‌ها، ترانزیت شده است.

عفیفی پور در پایان ضمن اشاره به رشد شش‌دهم درصدی تردد انواع کشتی‌های اقیانوس‌پیما به دروازه طلایی اقتصاد ایران، عنوان کرد: از مجموع ۶۷۰ فروند شناور پهلوگرفته در اسکله‌های چهل‌گانه این بندر، ۵۶۹ فروند، بالای هزار تن و ۱۰۱ فروند نیز زیر هزار تن وزن داشته است.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید