امروز: سه شنبه, ۱ خرداد ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 14 ذو القعدة 1445 | 2024-05-21
کد خبر: 440538 |
تاریخ انتشار : 13 خرداد 1400 - 2:31 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش برنامه‌های ویژه اداره کل ارزیابی عملکرد این وزارتخانه در سال ۱۴۰۰ را اعلام کرد و گفت که از ابتدای مهر ۹۹ تا کنون ۶۶۳۵ شکایت در سامانه پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش به ثبت رسیده است. […]

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش برنامه‌های ویژه اداره کل ارزیابی عملکرد این وزارتخانه در سال ۱۴۰۰ را اعلام کرد و گفت که از ابتدای مهر ۹۹ تا کنون ۶۶۳۵ شکایت در سامانه پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش به ثبت رسیده است.

محمدحسین کفراشی در گفت‌وگو با صلح خبر، در این باره اظهار کرد: ارزیابی دستگاه در شاخص‌های عمومی و اختصاصی هر ساله انجام می شود. نظارت بر فرایند و کیفیت آموزش در زیست بوم جدید همه گیری کرونا، نظارت بر فرایند ثبت نام و نظارت بر نحوه بازگشایی مدارس در دستورکار سال جاری قرار دارد.

وی افزود: رصد فرایند آموزشی، پرورشی و اجرایی مدارس در طول سال تحصیلی۱۴۰۱-۱۴۰۰ نیز انجام خواهد شد. راهبری کمیته سلامت اداری و  مبارزه با فساد، از اجرای برنامه بازرسی‌های ماده ۹۱و ۹۲ و راهبری برنامه صیانت از حقوق شهروندی نیز از دیگر برنامه‌های ویژه ماست.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش آماری از وضعیت شکایات واصله به این اداره کل از سوی ذینفعان ارائه داد و گفت: از ابتدای سال تحصیلی یعنی مهرماه ۹۹ تا کنون ۶۶۳۵ شکایت در سامانه پاسخگویی به شکایات به نشانی http://shekayat.medu.ir/ ثبت شده است.

کفراشی موضوعات دارای بیشترین فراوانی در شکایات را اعلام کرد و گفت: ۲۸ درصد شکایات، شکایات اداری و ۲۷ درصد آموزشی بوده اند. تعدادی هم به ثبت نام، موارد حقوقی، مالی، رفاهی، پرورشی و سایر موارد مربوط می شود.

وی ادامه داد: در این سامانه امکان دو گونه اقدام وجود دارد؛ نخست ثبت شکایت به صورت رسمی است که فرد با نام و نشان و هویت واقعی‌اش نسبت به هرموضوعی شکایت ثبت می کند که کد رهگیری در اختیارش قرار گرفته و امکان پیگیری دارد. دوم ثبت گزارشات مردمی است که ممکن است از سوی اولیاء، دانش آموزان و یا از همکاران فرهنگی صورت گیرد و با توجه به این که در گزارش، هویت گزارش دهنده معلوم نیست، لذا اعلام نتیجه گیری به شخص گزارش دهنده میسر نیست. چنانچه گزارش دهنده تمایل به پیگیری موضوع و یا معرفی خود دارد باید به طور رسمی اقدام به ثبت شکایات کند.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش گفت: طبق قانون موظف هستیم بین هفت تا ۱۰ روز کاری به کسانی که در سامانه با نام و نشان ثبت شکایت کرده‌اند پاسخ بدهیم.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید