امروز: پنجشنبه, ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 9 ذو القعدة 1445 | 2024-05-16
کد خبر: 440684 |
تاریخ انتشار : 13 خرداد 1400 - 20:17 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله سیاسی صلح خبر وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در رابطه با موضوع بدهی ایران بابت پرداخت حق السهم به سازمان ملل به اظهار نظر پرداخت. به گزارش صلح خبر، محمد جواد ظریف در توییتر نوشت: «در جهان «حقایق وارونه»، سازمان ملل، ایران را به دلیل دیرکرد پرداخت، از حق رأی در […]

به گزارش مجله سیاسی صلح خبر

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در رابطه با موضوع بدهی ایران بابت پرداخت حق السهم به سازمان ملل به اظهار نظر پرداخت.

به گزارش صلح خبر، محمد جواد ظریف در توییتر نوشت:

«در جهان «حقایق وارونه»، سازمان ملل، ایران را به دلیل دیرکرد پرداخت، از حق رأی در مجمع عمومی محروم می‌سازد.

آنچه در نظر نگرفته‌اند: تروریسم اقتصادی ایالات متحده از اینکه ایران پول خرید مواد غذایی را بدهد ممانعت کرده است، چه برسد به معوقات سازمان ملل.

نامه من به آنتونیو گوترش:

پی‌نوشت: ضمنا سازمان ملل می‌تواند حق السهم را از ۱۱۰ میلیون دلاری که ایالات متحده در راهزنی اخیرش به سرقت برده، بگیرد.»

به گزارش صلح خبر، به تازگی آنتونیو گوترش  دبیر کل سازمان ملل بار دیگر در نامه‌ای خطاب به «ولکان بزکیر» رئیس مجمع عمومی اعلام کرده است، جمهوری اسلامی ایران و چهار کشور دیگر بدلیل بدهی بابت پرداخت سهم خود به بودجه عملیاتی سازمان ملل، حق رای خود را در مجمع عمومی از دست می‌دهند.

گوترش در عین حال اعلام کرده است که این کشورها می‌توانند در مجمع عمومی فعلی که در ماه سپتامبر به پایان می‌رسد رای دهند.

طبق نامه اخیر دبیرکل سازمان ملل، حداقل پرداخت‌های لازم برای احیای حق رای عبارتند از: ۱۶ میلیون و ۲۵۱ هزار و ۲۹۸ دلار برای ایران، ۲۹ هزار و ۳۹۵ دلار برای آفریقای مرکزی، ۸۷۱ هزار و ۶۳۲ دلار برای کومور، ۸۲۹ هزار و ۸۸۸ دلار برای سائو تومه و پرینسیپ و یک میلیون و ۴۴۳ هزار و ۶۴۰ دلار برای سومالی.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید