امروز: شنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 11 ذو القعدة 1445 | 2024-05-18
کد خبر: 345625 |
تاریخ انتشار : 14 اسفند 1398 - 15:55 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر صلح خبر/مرکزی رییس بیمارستان سینا گفت: لباس حفاظتی چندبار مصرف ویژه کادر درمان در بیمارستان تولید و عرضه شد. دکتر مرتضی صدیقی چهارشنبه ۱۴ اسفندماه در نشست مطبوعاتی با اشاره به شیوع ویروس کرونا طی دو هفته اخیر در کشور، اظهار کرد: با توجه به اینکه پیش بینی می […]

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر

صلح خبر/مرکزی رییس بیمارستان سینا گفت: لباس حفاظتی چندبار مصرف ویژه کادر درمان در بیمارستان تولید و عرضه شد.

دکتر مرتضی صدیقی چهارشنبه ۱۴ اسفندماه در نشست مطبوعاتی با اشاره به شیوع ویروس کرونا طی دو هفته اخیر در کشور، اظهار کرد: با توجه به اینکه پیش بینی می شد به هرحال این ویروس وارد کشور شود، هر بخش و ارگانی خود را با توجه به امکانات آماده کرد و بیمارستان سینا به عنوان مرکز درمانی خصوصی در جهت آمادگی تلاش کرد تا امکانات حفاظتی و ایمنی ویژه کارکنان و بیماران و همراهان بیماران تهیه شود.

وی با بیان اینکه با شناسایی اولین ابتلا در استان مرکزی امکانات حفاظتی آماده شد، به یکی از اقدامات این مرکز درمانی اشاره کرد و گفت: یکی از لوازم اثرگذار برای افرادی و کادر درمان که مستقیما با بیماران مبتلا به کرونا ارتباط دارند لباس و گان یکبار مصرف بود که بیمارستان سینا به شکل آزمایشی اقدام به تهیه لباس‌های قابل ضدعفونی و استریل برای استفاده بیشتر کرد.

صدیقی تصریح کرد: خوشبختانه به سرعت لباس طراحی شد و جنس مناسب آن تهیه شد و پس از آن برای تایید به واحد تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ارسال و مورد تایید قرار گرفت. در وهله اول تهیه لباس مناسب برای کارکنان بیمارستان سینا هدفگذاری شد، اما با توجه به اینکه بیماران در مرکز درمانی آیت الله خوانساری بستری می شوند تلاش شد در چند مرتبه این لباس به کارکنان این بیمارستان به عنوان مرکز مرجع درمان این بیماران اختصاص یابد و به دیگر مراکز درمانی نیز ارسال خواهد شد.

وی با بیان اینکه این حرکت نشان داد که می توان با توجه به توان داخلی اقدامات موثری را به انجام رساند، گفت: جنس لباس نفودناپذیر و در دستگاه اتوکلاو بدون آسیب، قابل استریل است، تمامی اصول ایمنی برای آن رعایت شده است و تقریبا غیر از دست ها و صورت همه قسمت‌های بدن به خوبی پوشش داده می‌شود و بارها می‌توان با استریل از آن استفاده کرد و در اقدامی ابتکاری، لباس‌ها در ۴ رنگ تهیه شده است که کادر درمان براساس رنگ لباس تفکیک شوند.

رییس بیمارستان سینا اظهار کرد: روزانه حدود ۲۰ تا ۳۰ دست از این لباس می‌توان تولید کرد. در مرحله اول ۲۰۰ دست لباس تولید شد، که ۱۰ لباس به معاونت درمان دانشگاه جهت بازدید از بیمارستان‌ها داده شد و تعدادی هم به اورژانس ۱۱۵ جهت انتقال بیمار، بیمارستان امام خمینی(ره) و آیت الله خوانساری تحویل شده است و پیش‌بینی می‌شود تا هفته آینده ۴۰۰ دست لباس تهیه و تحویل شود و در امر تامین مواد اولیه مشکلی نیست. هزینه آن نیز نسبت به لباس‌های یکبارمصرف مقرون به صرفه‌تر است.

صدیقی با بیان اینکه تمام ظرفیت بخش خصوصی و دولتی در امر غربالگری و آزمایش به کار گرفته شده است، افزود: تاکنون به غیر از بیمارستان آیت الله خوانساری به عنوان مرکز مرجع و بستری، به دیگر مراکز درمانی و بیمارستان‌ها برای بستری بیماران مبتلا نیازی نبوده است و بیمارستان سینا فارغ از خصوصی بودن در صورت تصمیم مدیران امر بخشی و یا حتی کل بیمارستان را برای کنترل این اپیدمی اختصاص خواهد داد.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید