امروز: دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الإثنين 6 ذو القعدة 1445 | 2024-05-13
کد خبر: 279005 |
تاریخ انتشار : 23 اردیبهشت 1398 - 20:53 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اقتصادی صلح خبر سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: افزایش نرخ خرید تضمینی گندم علت گرانی ماکارونی و کاهش واردات ماهی و افزایش قیمت ورق قوطی کنسرو ماهی علت گرانی تن ماهی توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام شد. ولی ملکی در گفت‌وگو با صلح خبر با اشاره به سخنان […]

به گزارش مجله اقتصادی صلح خبر

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: افزایش نرخ خرید تضمینی گندم علت گرانی ماکارونی و کاهش واردات ماهی و افزایش قیمت ورق قوطی کنسرو ماهی علت گرانی تن ماهی توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام شد.

ولی ملکی در گفت‌وگو با صلح خبر با اشاره به سخنان رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص دلایل گران شدن ماکارونی گفت: مهمترین دلیل گرانی ماکارونی افزایش نرخ خرید تضمینی گندم از ۹۰۰ تومان به ۱,۸۵۰ تومان و افزایش قیمت گندم در بازار در سال جاری است چراکه اصلی ترین ماده اولیه تولید ماکارونی، گندم است.

وی با اشاره به سخنان وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص دلایل گران شدن تن ماهی گفت: طبق توضیحات رحمانی نیاز سالیانه کشور به تن ماهی را ۲۰۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: صد هزار سال از این میزان باید از خارج از کشور وارد شود اما به دلیل تحریم ها این امکان وجود ندارد علاوه بر آن عدم اقبال صیادان برای فروش ماهی به شرکتهای تولید کننده کنسرو ماهی به دلیل تفاوت قیمت خرید ماهی توسط این کارخانجات و بازار آزاد دیگر دلیل افزایش قیمت کنسرو تن ماهی اعلام کرد. رحمانی توضیح داد صیادان به دلیل اختلاف قیمت صید خود را به این کارخانجات نمی‌فروشند به همین دلیل قیمت تن ماهی در بازار افزایش یافت.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، نفت و نیرو را در تخصیص ۱۱ و نیم میلیارد دلار ارز کالاهای اساسی سهیم دانست و با اشاره به سخنان رحمانی گفت: براساس توضیحات رحمانی وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت، نیرو و نفت در حد ۱.۵ میلیارد دلار و وزارت جهاد کشاورزی در حد ۱۰ میلیارد دلار در هزینه ارز تامین کالاهای اساسی سهم دارند.

ملکی با اشاره به پیشنهاد وزیر صنعت، معدن و تجارت در تخصیص ارز کالاهای اساسی گفت: پیشنهاد رحمانی برای هزینه ۱۴ میلیارد دلار ارز کالاهای اساسی تمرکز تصمیم گیری ها در یک دستگاه بود.

وی یادآور شد: به دلیل تنوع مباحث مطرح شده اعضای کمیسیون در جلسه هفته آینده ادامه مباحث را دنبال خواهند کرد.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید