امروز: شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 26 شوال 1445 | 2024-05-04
کد خبر: 336724 |
تاریخ انتشار : 01 بهمن 1398 - 10:09 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر وزیر آموزش و پرورش با اشاره به وضعیت سرانه مدارس گفت: وزارت آموزش و پرورش از ۳۳۸ میلیارد تومانی که به عنوان سرانه پیش بینی شده، تاکنون توانسته تنها ۲۵ درصد آن را دریافت کند که آن هم به استانهای محروم پرداخت شده است. محسن حاجی میرزایی در گفت‌وگو […]

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به وضعیت سرانه مدارس گفت: وزارت آموزش و پرورش از ۳۳۸ میلیارد تومانی که به عنوان سرانه پیش بینی شده، تاکنون توانسته تنها ۲۵ درصد آن را دریافت کند که آن هم به استانهای محروم پرداخت شده است.

محسن حاجی میرزایی در گفت‌وگو با صلح خبر، در پاسخ به پرسشی درباره اجبار برخی مدارس برای دریافت کمک به مدرسه و اقداماتی چون گرو نگه داشتن کارنامه برای پرداخت این هزینه به بهانه هزینه‌های آب، برق و گاز، اظهار کرد: معافیت مدارس از پرداخت بهای آب و، برق و گاز در مجلس تصویب شده و کسی حق ندارد برای این موارد هزینه‌ای از مدارس دریافت کند. تنها قید و تاکید این قانون، رعایت الگوی مصرف است.

وی افزود: برای رعایت الگوی مصرف، استانداردی تعریف شده به این گونه که متناسب با تعداد دانش آموز هر مدرسه تعریف می‌شود و اگر متناسب با آن، مصرف معقول و استاندارد باشد نباید پولی از سوی مدارس پرداخت شود و قطعا هیچ کس مطالبه نمی‌کند و در صورت مطالبه شدن قابل پیگرد حقوقی است.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه وزارتخانه به مدارس اعلام کرده که پولی از اولیای دانش آموزان به اجبار دریافت نکند و قانونا هم حق ندارند به خانواده‌ها اجبار کنند، گفت: دی ماه است و فقط توانسته‌ایم سرانه استان‌های محروم را بپردازیم و برای مابقی استان‌ها هنوز موفق به توزیع سرانه نشده‌ایم.

حاجی میرزایی ادامه داد: رقمی که برای سرانه پیش بینی شده ۵۵ هزار تومان است اما در بودجه ۲۵ هزار تومان دیده می‌شود و عملا  ۱۲ هزار تومان تخصیص و ابلاغ می‌شود که آن هم به همه استان‌ها داده نشده است. با این اوصاف مدرسه در هنگام شروع کار با کمبود مواجه می‌شود و تنگناهای موجود آنان را در شرایط دشواری قرار می‌دهد.

حاجی میرزایی ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش از ۳۳۸ میلیارد تومانی که به عنوان سرانه پیش بینی شده تاکنون توانسته تنها ۲۵ درصد آن را دریافت کند که آن هم به استانهای محروم پرداخت شده است.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید