امروز: پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الخميس 2 ذو القعدة 1445 | 2024-05-09
کد خبر: 238762 |
تاریخ انتشار : 31 مرداد 1397 - 2:16 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله سلامت صلح خبر به گزارش خبرنگار صلح خبر ، افراد مبتلا به بیماری التهاب روده نمی توانند هر خوراکی ای را مصرف کنند. مصرف برخی انواع غذاها و خوراکی ها موجب تحریک مخاط درونی روده شده که نتیجه آن، احساس ناراحتی به شکل اسپاسم، درد یا حتی اسهال است. از اینرو این گروه […]

به گزارش مجله سلامت صلح خبر

به گزارش خبرنگار صلح خبر ، افراد مبتلا به بیماری التهاب روده نمی توانند هر خوراکی ای را مصرف کنند. مصرف برخی انواع غذاها و خوراکی ها موجب تحریک مخاط درونی روده شده که نتیجه آن، احساس ناراحتی به شکل اسپاسم، درد یا حتی اسهال است. از اینرو این گروه از افراد در مصرف غذاها و خوراکی ها محتاط هستند.

حال محققان دریافته اند یک تغییر ساده در رژیم غذایی می تواند التهاب در روده ها را تسکین داده و موجب بهبود سلامت روده ها شود. محققان توصیه می کنند مصرف روزانه کمتر یک فنجان توت فرنگی می تواند به تسکین علائم این بیماری کمک کند.

«هانگ شیائو»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه ماساچوست، در این باره می گوید: «سبک زندگی بی تحرک و عادات غذایی نامناسب از جمله رژیم های غذایی پرقند، پرچربی حیوانی و کم فیبر، می تواند منجر به التهاب روده شده و ریسک ابتلا به این بیماری را افزایش دهد.»

در این مطالعه، موش ها به چهار گروه تقسیم شدند: گروه موش های سالم با رژیم غذایی عادی؛ گروه موش های مبتلا به التهاب روده با رژیم غذایی عادی؛ گروه موش های مبتلا به التهاب روده با رژیم غذایی حاوی ۲.۵ درصد پودر کامل توت فرنگی؛ و گروه موش های مبتلا به التهاب روده با رژیم غذایی حاوی ۵ درصد پودر کامل توت فرنگی.

محققان دریافتند مصرف رژیم غذایی حاوی توت فرنگی کامل با دوز معادل سه چهارم فنجان توت فرنگی در روز به شکل قابل توجهی موجب کاهش علائمی نظیر کاهش وزن و اسهال خونی در موش های مبتلا به التهاب روده شد.

از اینرو محققان توصیه می کنند مصرف روزانه سه چهارم فنجان توت فرنگی می تواند برای افزایش سلامت روده ها مفید باشد.

کد خبر 4381623

منبع : Mehrnews

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگاران RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید