امروز: جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 3 ذو القعدة 1445 | 2024-05-10
کد خبر: 251777 |
تاریخ انتشار : 04 بهمن 1397 - 13:58 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله سیاسی صلح خبر مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور گفت: در حال حاضر ۳۵۰۰ زندانی ایرانی در ۶۰ کشور دنیا وجود دارد. به گزارش صلح خبر، رحیم مطهرنژاد صبح امروز در جلسه‌ای با اعضای اتاق بازرگانی و برخی فعالان اقتصادی استان زنجان، اظهار کرد: بنیاد تعاون زندانیان کشور یک نهاد عام‌المنفعه […]

به گزارش مجله سیاسی صلح خبر

مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور گفت: در حال حاضر ۳۵۰۰ زندانی ایرانی در ۶۰ کشور دنیا وجود دارد.

به گزارش صلح خبر، رحیم مطهرنژاد صبح امروز در جلسه‌ای با اعضای اتاق بازرگانی و برخی فعالان اقتصادی استان زنجان، اظهار کرد: بنیاد تعاون زندانیان کشور یک نهاد عام‌المنفعه است که از ۶۵ سال قبل فعالیت خود را آغاز کرده است و در حال حاضر ۹۲۴ واحد تولیدی را اداره می‌کند.

این مسئول با اشاره به انواع اشتغال‌زایی برای زندانیان، ادامه داد: در نوع اول اشتغال‌زایی همکاری مشترکی توسط سازمان فنی و حرفه‌ای و سازمان زندان‌ها انجام می‌شود که تقریبا سالانه ۷۰ هزار تا ۱۰۰ هزار زندانی آموزش می‌بینند که روی بحث توانمندسازی این افراد و آماده‌شدن آنان برای ورود به جامعه، دستاورد خوبی است.

وی افزود: بنیاد تعاون زندانیان کشور به چهار روش اشتغال نشسته، اشتغال در محیط بسته، اشتغال نیمه‌باز و اشتغال محیط باز برای مددجویان اشتغال ایجاد می‌کند که در اشتغال محیط بسته ۱۰ هزار نفر با حضور در محل زندان، محصول تولید می‌کنند و در اشتغال محیط بسته،کارگاه‌هایی در پوسته زندان وجود دارد که ۱۰ هزار نفر در آن فعالیت می‌کنند و در اشتغال نیمه‌باز در محیط‌های پیرامون زندان فعالیت می‌کنند همچنین در بخش اشتغال محیط باز افراد به واحدهای مختلف برای کار اعزام می‌شوند.

مطهرنژاد با بیان اینکه ۳۰۰۰ نوع کالا در ۱۴ گروه توسط بنیاد تعاون زندانیان کشور تولید می‌شود، تصریح کرد: بیشترین این کالاها در حوزه نساجی است که برای ۸۰۰۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است و همه عایدات این بنیاد صرف حرفه‌آموزی و آزادی زندانیان می‌شود و این بنیاد برای اکثر شهرداری‌ها در کشور کالا و خدمات ارائه می‌کند و نیروهای مسلح و بسیاری از بخش‌های دولتی از محصولات و خدمات ارائه‌شده توسط زندانیان استفاده می‌کنند.

مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور سرعت انجام کار توسط این بخش را بالا دانست و گفت: نیروی کار موجود در بنیاد تعاون زندانیان ارزان‌تر از سایر بخش‌ها است و استفاده از این افراد به کاهش آسیب اجتماعی در جامعه کمک  می‌کند و با توجه به اینکه زندانیان مشمول بیمه تامین‌اجتماعی نمی‌شوند، بکارگیری آنان در واحدهای تولیدی برای مدیران به صرفه‌تر است اما بنیاد این افراد را تحت پوشش بیمه عمر و حوادث قرارداده است.

وی با اشاره به کمک بنیاد به زندانیان ایرانی خارج از کشور، اظهار کرد: در حال حاضر ۳۵۰۰ زندانی ایرانی در ۶۰ کشور دنیا وجود دارد که ۹۰ درصد این افراد به دلیل حمل و داشتن مواد مخدر زندانی شده‌اند و با توجه به تلاش‌ها و اقداماتی که در این رابطه انجام شده و زندانیان آزاد و یا مبادله شده، این آمار همچنان ۳۵۰۰ نفر است.

مطهرنژاد با اشاره به کاهش بازگشت زندانیان به زندان پس از آزادی از ۴۶ درصد به ۲ درصد درصورت داشتن شغل، خاطرنشان کرد: روز گذشته در شهر قیدار قرار بر همکاری و ایجاد شغل برای زندانیان این شهر گذاشته شده و امیدواریم که این مهم توسط خیران زنجانی نیز ادامه داشته باشد.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید