امروز: سه شنبه, ۱ خرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 14 ذو القعدة 1445 | 2024-05-21
کد خبر: 279136 |
تاریخ انتشار : 24 اردیبهشت 1398 - 12:21 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر مسئولان، مشکلات بصری و سیمای بافت تاریخی که ناشی از سیستم برق‌رسانی سنتی آن است را در آینده‌ای نه چندان دور و به شرط تأمین اعتبارات لازم برطرف خواهند کرد. یکی از مشکلات بافت تاریخی شهر یزد و به ویژه عرصه جهانی آن، سیم‌ها و تیر برق‌هایی است که […]

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر

مسئولان، مشکلات بصری و سیمای بافت تاریخی که ناشی از سیستم برق‌رسانی سنتی آن است را در آینده‌ای نه چندان دور و به شرط تأمین اعتبارات لازم برطرف خواهند کرد.

یکی از مشکلات بافت تاریخی شهر یزد و به ویژه عرصه جهانی آن، سیم‌ها و تیر برق‌هایی است که در گذشته برای توزیع برق ایجاد شده‎ اند چرا که علاوه بر مستعد حادثه و خطرآفرین بودن، منظر و سیمای نامطلوبی به بافت داده است.

البته این مشکل در حال حاضر توجه مسئولان شهر و متولیان بافت تاریخی را برانگیخته و آنها را به رفع این مشکل واداشته است، مشکلی که بازه زمانی طولانی مدت و اعتبارات مکفی را می‌طلبد.

علیرضا پورسلمان، جانشین پایگاه میراث جهانی شهر تاریخی یزد در گفت‌وگو با خبرنگار صلح خبر با اشاره به رفع مشکلات سیما و منظر بافت تاریخی به ویژه در عرصه جهانی آن، اظهار می‌کند: یکی از مشکلات بافت تاریخی شهر یزد موقعیت بصری نامطلوب آن است که ناشی از تجمع تأسیسات شهری به ویژه سیم‌ها و تیرهای برق در این بافت تاریخی است.

وی اضافه می‌کند: در همین راستا بر طبق برنامه‌ریزی پایگاه میراث فرهنگی، بازدیدی با حضور مسئولان مربوطه از بافت تاریخی انجام و نمونه‌های موفق و ناموفق و همچنین راهکارهای اولیه به منظور رفع این نواقص شناسایی شدند.

این مسئول تاکید می‌کند: این برنامه هر چند به صورت بلند مدت است اما در نهایت به ساماندهی بصری بافت تاریخی منجر خواهد شد به طوری که تلاش می‌شود تا بسیاری از کابل‌ها و حتی جعبه‌های توزیع برق، در درون دیوارها و زمین تعبیه می‌شوند.

علی ابویی، قائم مقام مدیر شرکت توزیع برق شهرستان یزد نیز با اشاره به جهانی شدن بافت تاریخی یزد و برنامه‌ریزی این شرکت برای ساماندهی تأسیسات شهری این بافت جهانی، در گفت‌وگو با خبرنگار صلح خبر اظهار می‌کند: ساماندهی ۲۹۰ هکتار بافت تاریخی جهان‌شهر یزد در قالب طرحی جامع و در بازه‌ی زمانی پنج ساله باید اجرایی خواهد شد.

وی، برآورد اولیه هزینه‌های طرح ساماندهی و اصلاح تأسیسات شهری حوزه برق در بافت تاریخی یزد را بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان اعلام می‌کند و می‌گوید: طرح در صورت تخصیص اعتبار مورد نیاز قابل اجراست البته طرح در چندین فاز انجام خواهد شد و هر فاز بدون در نظر گرفتن ضریب افزایش نرخ، حدود ۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

ابویی با بیان این که طرح اصلاح و بهبود شبکه‌های برق از طرف شرکت توزیع برق تهیه و به صورت مکتوب به استانداری اعلام شده است، می‌گوید: شرکت توزیع برق یزد به محض اولین تخصیص اعتبار و آماده بودن کامل طرح نسبت به اجرای آن اقدام می‌کند.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید