امروز: شنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 11 ذو القعدة 1445 | 2024-05-18
کد خبر: 254433 |
تاریخ انتشار : 14 بهمن 1397 - 16:23 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله سیاسی صلح خبر عضو حزب مؤتلفه اسلامی گفت: تنها مسئله‌ای که می‌تواند پیروزی انقلاب با دست خالی را تبیین و تحلیل کند، اشاره به عامل کمک‌ها و امدادهای غیبی است چرا که امام به مسیر خود اعتقاد داشت و این اعتقاد را به بدنه انقلاب تزریق کرده بود. به گزارش صلح خبر، […]

به گزارش مجله سیاسی صلح خبر

عضو حزب مؤتلفه اسلامی گفت: تنها مسئله‌ای که می‌تواند پیروزی انقلاب با دست خالی را تبیین و تحلیل کند، اشاره به عامل کمک‌ها و امدادهای غیبی است چرا که امام به مسیر خود اعتقاد داشت و این اعتقاد را به بدنه انقلاب تزریق کرده بود.

به گزارش صلح خبر، حسن غفوری‌فرد طی سخنانی در نشست ناگفته‌های انقلاب با اشاره به تفاوت‌های انقلاب با کودتا گفت: انقلاب اسلامی ایران به دلیل تحولات عمیقی که ایجاد کرد و همچنین حضور همگانی مردم در فرایند آن، حقیقی‌ترین انقلاب یکصد سال اخیر جهان بوده است. از این رو ست که همه دپارتمان‌های علوم سیاسی دنیا بر ویژگی متمایز انقلاب ایران تأکید کرده‌اند.

وی با بیان اینکه محمدرضا شاه از هر حرکت و اقدام مردم وحشت می‌کرد، اظهار کرد: وقتی دکتر نجات‌اللهی در دانشگاه امیرکبیر شهید شد اجازه تشییع جنازه نمی‌دادند و از تشییع پیکر یک استاد دانشگاه می‌ترسیدند تا اینکه بالاخره رژیم را راضی کردیم اجازه برگزاری مراسم را بدهد اما باز هم در میدان انقلاب دست به کشتن مردم زدند. این سرکوب‌های رژیم باعث شد انقلابیون هم تعابیر تندی علیه شاه به کار ببرند و به او حمله کنند.

عضو حزب مؤتلفه اسلامی در پاسخ به این پرسش که «چرا انقلاب کردیم؟»، گفت: یکی از عواملی که باعث شد مردم ایران انقلاب کنند تحقیر مردم توسط رژیم شاه بود. یکی از نمادهای این تحقیر، جدا شدن بحرین از ایران بود. بحرین استان ۱۴ ایران بود که ملکه انگلیس به شاه دستور داد از ایران جدا شود و با همکاری سازمان ملل طوری وانمود کردند که انگار مردم بحرین خواهان جدایی از ایران هستند؛ بنابراین به این شیوه بحرین را از ایران جدا کردند و هویدا گفت بحرین دختری بود که بزرگ شد و شوهرش دادیم.

وی اعلام نمود: امام وقتی از پاریس اعلامیه دادند که سربازها فرار کنند، ما دست به کار شدیم تا این اعلامیه را پخش کنیم. در حین پخش این اعلامیه من دستگیر شدم. در زندان می‌گفتند شما با چه چیزی می‌خواهید انقلاب کنید؟ مگر پول دارید؟ مگر ارتش دارید؟ مگر نمی‌دانید همه ابرقدرت‌ها پشت شاه هستند؟ شما در تاریخ می‌خوانید که کارتر در اوج اعتراضات مردم به تهران آمد و ایران را جزیره ثبات نامید تا حمایت خود را از شاه نشان دهد.

غفوری‌فرد افزود: تنها مسئله‌ای که می‌تواند پیروزی انقلاب با دست خالی را تبیین و تحلیل کند، اشاره به عامل کمک‌ها و امدادهای غیبی است. امام به مسیر خود اعتقاد داشت و این اعتقاد را به بدنه انقلاب تزریق کرده بود.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید