امروز: جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 3 ذو القعدة 1445 | 2024-05-10
کد خبر: 120344 |
تاریخ انتشار : 17 آبان 1395 - 21:59 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله فرهنگی پایگاه صلح خبر ؛ فرهنگ > هنر – آزاده جعفریان:در روزهایی که پایتخت بارانی در نیمه‌های آبان‌ماه میزبان بیش از ۳۰ نمایشگاه تازه است، هنر ایران در آن‌سوی مرزها هم مخاطبان خاص خود را پیدا و نمایشگاه نقاشی خط‌های علی شیرازی در گالری آباجی‌آرت استانبول چشم هنردوستان ترک را خیره کرده است. به گزارش همشهري، […]

به گزارش مجله فرهنگی پایگاه صلح خبر ؛

فرهنگ > هنر – آزاده جعفریان:
در روزهایی که پایتخت بارانی در نیمه‌های آبان‌ماه میزبان بیش از ۳۰ نمایشگاه تازه است، هنر ایران در آن‌سوی مرزها هم مخاطبان خاص خود را پیدا و نمایشگاه نقاشی خط‌های علی شیرازی در گالری آباجی‌آرت استانبول چشم هنردوستان ترک را خیره کرده است.

به گزارش همشهري، نمايشگاه هنرمند نامدار ايراني به همت و هماهنگي زون‌آرت گالري در تركيه برپا شده و جلوه‌هايي نوين از خط و نقاشي خط ايران را در كشوري در معرض ديد علاقه‌مندان قرار داده كه خود جايگاهي مهم در فرهنگ و هنر اسلامي دارد.

در نمايشگاه نقاشي خط‌هاي شيرازي، 11اثر در ابعاد بزرگ به نمايش درآمده است؛ نستعليق‌هاي جلي و درشت‌نويسي‌شده كه پيچ و تاب خطوط در آن جلوه دارد. نمايش آثار تا ۳۰ آبان در استانبول ادامه دارد و استقبال از آن نشان مي‌دهد كه نقاشيخط ايراني به مذاق هنردوستان ترك خوش آمده است.

نمايشگاه «سكوت»، نقاشي‌هاي تازه بهنوش فروتن در نگارخانه شكوه، دنيايي خيال‌انگيز ساخته كه در آن رنگ‌ها و نقش‌ها حضور دارند و خبري از انسان نيست اما همه آثار هشدارها و پيام‌هايي درباره آدم مي‌دهند، درباره سكوت هوشمندانه و فعالانه؛ سكوتي كه براي جلوگيري از هياهو و هرج و مرج و به هم خوردن نظم هستي، طمانينه به خرج مي‌دهد. پنجمين نمايشگاه انفرادي فروتن تا پايان هفته آينده در معرض ديد علاقه‌مندان قرار دارد.

نگارخانه مژده، ميزبان يك نمايشگاه خوشنويسي كلاسيك است كه نستعليق ناب ايراني را يادآوري مي‌كند. صادق نوري كه از هنرمندان جوان و ادامه‌دهنده سبك ميرزاغلامحسين اصفهاني، نستعليق‌نويس بزرگ ايراني است، در «جوهر روح» از علقه و علاقه خود به اصالت‌ها مي‌گويد. نيمي از آثار نمايشگاه از اشعار حافظ و ديگر آثار نستعليق از آيات قرآني و آثار مولانا، عين‌القضات همداني، احمد غزالي و نشاط اصفهاني است. ارائه تذهيب ابر و باد در اندازه‌هاي بزرگ و استفاده از كاغذهاي دست‌ساز از ديگر تمايزهاي اين نمايشگاه خطاطي سنتي است. اين نخستين نمايشگاه انفرادي نوري و تا 21آبان ميزبان هنردوستان است.

نگارخانه آتبين اين روزها ميزبان نمايشگاه «يكي از ما» از آثار مريم آقايي است. در اين نمايشگاه فيگوراتيو، درون مشوش انسان معاصر در چهره و نگاه او رصد و واكاوي مي‌شود و هنرمند با تغيير معنادار هندسي سيماي هر پرتره سعي مي‌كند اين دل‌آشوب دروني را منتقل كند؛ خطوط مواج صورت و چشماني گشاد كه به مخاطب خيره مي‌شوند، درماندگي بشر امروزين را روايت مي‌كند. تازه‌ترين نمايشگاه نقاشي نگارخانه آتبين تا 25آبان ادامه دارد.

نگارخانه مهروا هم به تازگي ميزبان «سيمرغ»هاي اميرعلي گلريز است؛ هنرمندي كه سعي مي‌كند با بستر سياه‌رنگ نقاشي‌ها از همان ابتدا آشنايي‌زدايي كند. سيمرغ‌هاي او به امروز تعلق دارند و گويا دست روزگار و شايد مشكلات امروز آنها را از آن زيبايي اساطيري دور كرده است. انگار منطق‌الطير عطار را با عينك امروز بخواني كه نه در معنا، بلكه از منظر شكلي هم متفاوت و ديگرگونه است. علاقه‌مندان مي‌توانند براي بازديد از نمايشگاه سيمرغ تا 24آبان به نگارخانه مهروا سر بزنند.

  • 35سال نقاشي با انزلي

جمعه‌اي كه پشت‌سر گذاشتيم، نمايشگاهي از 35 سال نقاشي ناصر رمضاني در نگارخانه هپتا آغاز به‌كار كرد و شما براي بازديد از «گيله‌مرد و دريا» فقط تا فردا فرصت داريد. رمضاني راوي جست‌وجوگر، وفادار، خيال‌پرداز و انتقادگر بندرانزلي است؛ شهري كوچك اما پرآوازه كه چهاردهه است نقاشي را رها نكرده و در تمام آثارش حضوري حذف‌ناشدني داشته است. ماهي‌ها، ماهيگيرها، پرندگان، قايق‌ها، دريا، تالاب، نيلوفران، خانه‌ها، كشتي‌ها، شهرنشينان پرسه‌زن و برج ساعتي كه انزلي را زير چشم خود دارد، عناصر ثابت هنرمند براي روايت داستان شهري است كه هم انزلي هست، هم نيست!

Let’s block ads! (Why?)

RSS

اگر خبر یا گزارشی دارید از بخش خبریار صلح خبر برای ما ارسال نمایید.

خبریار صلح خبر

قوانین خبریار صلح خبر

  1. لطفا در ارسال اخبار و تصاویر و گزارش های خود قوانین و مقرارت را رعایت فرمایید.
  2. از ارسال مطالب خلاف عفت عمومی یا تصاویر موهون اکیدا خودداری فرمایید.
  3. در صورت مشاهده تخلف پس از تذکر ، حساب کاربری موردنظر بلافاصله حذف می گردد.

گروه وبگردی صلح خبر 

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید