امروز: شنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 11 ذو القعدة 1445 | 2024-05-18
کد خبر: 296588 |
تاریخ انتشار : 03 مرداد 1398 - 16:19 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی در گزارشی درخصوص نزدیک شدن عربستان به اسرائیل اعلام کرد، ریاض پس از این که در دو دهه اخیر صادر کننده تروریسم بوده با نزدیک کردن خود به اسرائیل به دنبال تغییر وجهه خویش است. به گزارش صلح خبر، شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی در […]

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر

شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی در گزارشی درخصوص نزدیک شدن عربستان به اسرائیل اعلام کرد، ریاض پس از این که در دو دهه اخیر صادر کننده تروریسم بوده با نزدیک کردن خود به اسرائیل به دنبال تغییر وجهه خویش است.

به گزارش صلح خبر، شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی در این گزارش تحت عنوان “تحول عربستان از جهاد به دوستی با یهودیان و اسرائیل” اعلام کرد: دو دهه قبل عربستان حامی تمامی تکفیری‌هایی بود که از طریق بن لادن و گروه تروریستی داعش به جهان صادر شد و طی چند سال عربستان وجهه خود را تغییر داد. عربستان به اسرائیل نزدیک شده و می‌توان این تغییر را در جنبه‌های دینی نیز احساس کرد.

در همین راستا، تسفی یحزقیلی، تحلیلگر امور عربی شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی در این گزارش اعلام کرد: عربستان در مقابل چشمانمان تغییر می‌کند و شاید تغییرات عمیق‌تر داخلی در این کشور بسته، بیانگر  رویکرد جدیدی باشد که محمد بن سلمان، ولیعهد جدید  و رهبر جوان آن را دنبال می‌کند.

شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی در این گزارش اعلام کرد: محمد بن سلمان پس از آنکه تصمیم گرفت روزنامه نگار غیر محبوب خود(جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار و منتقد عربستانی) را از میان بردارد در آستانه سقوط قرار داشت، اما فهمید اگر می‌خواهد باقی بماند و رهبری کشورهای عربی را برعهده داشته باشد باید با دنیای خارج ارتباط داشته باشد و هر آنچه که درباره اسرائیل، فلسطینیان و نیز ایران به عنوان تهدید بزرگتر در اختیار دارد را بیرون بریزد.

بر اساس گزارش این شبکه عبری‌زبان، یکی از تغییرات بزرگی که امروزه در عربستان اتفاق می‌افتد بحث جدید درخصوص یهود و اسرائیل است.

یحرقیلی در گزارش خود اعلام کرد: ما امروزه می‌توانیم تحولاتی را در شریعت و قوانین اسلامی برای تغییر روح اسلامی که از مکه می‌وزد بینیم. گاه باید چشم‌ها را بست و باور کرد که آنها در عربستان اینگونه سخن می‌گویند. آنها میانه‌رو تر از فلسطینیان از جمله محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و قطعا بیشتر از جنبش حماس شده‌اند.

این تحلیلگر اسرائیلی در پایان گزارش مدعی شد: اسرائیل در حال حاضر نزد خاندان سلطنتی عربستان نه تنها دشمن و مشکل نیست بلکه راه حل مشکل است.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید