امروز: دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الإثنين 6 ذو القعدة 1445 | 2024-05-13
کد خبر: 307924 |
تاریخ انتشار : 21 شهریور 1398 - 13:18 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر پکن، پایتخت چین در نظر دارد از فهرست ۲۰۰ شهر آلوده جهان در سال جاری میلادی (۲۰۱۹) خارج شود و داده‌ها نیز حاکی از آن است که غلظت دودهای خطرناک در ماه اوت به کمترین میزان خود رسیده است. به گزارش صلح خبر، داده‌های مربوط به شرکت فناوری کیفیت هوای […]

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر

پکن، پایتخت چین در نظر دارد از فهرست ۲۰۰ شهر آلوده جهان در سال جاری میلادی (۲۰۱۹) خارج شود و داده‌ها نیز حاکی از آن است که غلظت دودهای خطرناک در ماه اوت به کمترین میزان خود رسیده است.

به گزارش صلح خبر، داده‌های مربوط به شرکت فناوری کیفیت هوای مستقر در سوئیس نشان داده پکن قرار است امسال میزان ذرات کوچک PM۲.۵ را که به ریه آسیب جدی وارد می‌کنند، نسبت به سال ۲۰۱۸ میلادی تا حدود ۲۰ درصد و نسبت به سال ۲۰۱۷ میلادی تا حدود ۳۰ درصد کاهش دهد.

این پایتخت در خط مقدم جنگ علیه آلودگی هوا است که در سال ۲۰۱۴ میلادی آغاز شده و برای تعطیلی و جابجایی صنایع آلاینده، بهبود استانداردهای سوخت و انتشار و کاهش مصرف زغال سنگ در سطح شهر و مناطق اطراف آن تلاش کرده است.

با این حال کیفیت هوای شهر در سال ۲۰۱۹ میلادی احتمالاً بیش از چهار برابر بالاتر از میانگین راهنمای غلظت PM۲.۵ سالانه ۱۰ میکروگرم بر متر مکعبِ سازمان جهانی بهداشت و هم‌چنین بالاتر از استانداردِ ۳۵ میکروگرمِ ملی موقت چین خواهد بود.

در هشت ماهه نخست امسال  میانگین غلظت PM۲.۵ در پکن به صورت ساعتی ۴۲.۶ میکروگرم، یعنی ۱۹.۳ درصد پایین‌تر از سال گذشته بوده است. این آمار کمتر از نیمی از میانگین در مدت مشابه سال ۲۰۰۹ میلادی است.

دولت چین اعلام کرده که در طول کمپین خود علیه آلودگی هوا در سال ۲۰۱۹ میلادی اقدامات مؤثرتر و هدفمندتری را اتخاذ خواهد کرد و در عین حال تلاش‌های خود را برای مجازات متخلفان کاهش نخواهد داد.

بنا بر گزارش رویترز، پکن پیش از این گفته بود که آتش‌بازی و فروش سوخت را در ماه جاری محدود خواهد کرد تا آلودگی هوا را در جشن هفتادمین سالگرد تأسیس جمهوری خلق در اول اکتبر به حداقل برساند. 

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید