امروز: جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 3 ذو القعدة 1445 | 2024-05-10
کد خبر: 346423 |
تاریخ انتشار : 18 اسفند 1398 - 19:32 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر صلح خبر/قم یکی از اساتید حوزه گفت: تقوی، دوری از دنیا طلبی و پرهیز از تبعیض از ویژگی‌های حکومت عادلانه امیرالمومنان است. زاهره سادات میرجعفری در گفتگو با صلح خبر با تبریک سیزدهم رجب سالروز میلاد امام علی(ع) و روز پدر عنوان کرد: مقام شامخ حضرت علی(ع)، به اعتراف […]

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر

تقوی، دوری از دنیا طلبی و تبعیض از ویژگی‌های حکومت عادلانه امیرالمومنان است

صلح خبر/قم یکی از اساتید حوزه گفت: تقوی، دوری از دنیا طلبی و پرهیز از تبعیض از ویژگی‌های حکومت عادلانه امیرالمومنان است.

زاهره سادات میرجعفری در گفتگو با صلح خبر با تبریک سیزدهم رجب سالروز میلاد امام علی(ع) و روز پدر عنوان کرد: مقام شامخ حضرت علی(ع)، به اعتراف شیعه و سنی مقامی بس والا و ستودنی وسترگ است.
مسئول رصد اجتماعی معاونت فرهنگی مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور افزود: آن گاه که تنها او در بهترین و امن‌ترین مکان مغناطیسی زمین متولد می‌شود، در دامن برترین پیامبر عالم تربیت می یابد و تنها اوست که لیاقت همسری پاکترین بانوی برگزیده دو عالم را پیدا می کند.
وی گفت: امام علی(ع)، تنها فردی است که در شریف‌ترین مکان یعنی خانه خدا و در نزدیکترین حالت بنده به خداوند یعنی در سجده به فیض شهادت نائل شد.
میرجعفری تصریح کرد: صفات و ویژگیهای منحصر به فرد ایشان که از هرجهت قابل الگوگیری بوده شامل علم و حلم، شجاعت و فصاحت و بلاغت، قهرمانی و پهلوانی، ادب واخلاق، همسر داری و همدردی ایشان با ضعیفان است.
وی خاطرنشان کرد: ایشان باوجود تمامی رشادتها و وظایف دولتی و حکومتی با خشوع و خضوع تمام به عنوان همسری همراه و وفادار، کمک کار و غم‌خوار همسر خود در وظایف خانه هستند.
این استاد حوزه در ادامه پیرامون دیگر ویژگی‌های امام علی(ع) گفت: تقوی، دوری از دنیا طلبی و پرهیز از تبعیض از ویژگی‌های حکومت عادلانه امیرالمومنان است.
وی عنوان کرد: در واقع یکی از ویژگی‌های مهم ایشان که باید مورد توجه دولتمردان قراربگیرد، نحوه حکومت عادلانه ایشان است که برای برقراری عدالت فامیل و غریبه جایگاه یکسانی از نظر ایشان دارند، به گونه‌ای که دنیا طلبان تحمل این نوع حکومت  عادلانه ایشان را برنمی تابند و سرانجام چهره منافقانه شان آشکار می‌شود.
میرجعفری گفت: اطاعت از ولایت و امامت در هر برهه‌ای از اهمیت بالایی برخوردار است و در زمان غیبت‌شان شاهد تلاش نائب برحقشان هستیم، اما باید ازخود پرسید آیا تاب تحمل حکومت عادلانه صاحب برحق زمان و جانشین ایشان در زمان ظهورشان وجود دارد  یا خیر و چه مقدار با رعایت تقوی و دوری از دنیا طلبی و حب جاه ومقام،خودمان را برای چنین شرایط و آزمون بزرگی آماده ساخته ایم؟
انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید