امروز: یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأحد 27 شوال 1445 | 2024-05-05
کد خبر: 437794 |
تاریخ انتشار : 30 اردیبهشت 1400 - 15:53 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اقتصادی صلح خبر صلح خبر/اصفهان وزیر راه و شهرسازی گفت: دانشگاه‌ها و پژوهشکده‌های اصفهان در حوزه‌های دریایی، آی تی و در بخش عمران، پیشرو بوده‌اند و ما در وزارت راه و شهرسازی سعی کردیم نگاه بی میلی که به پژوهش در حوزه فناوری و دانشگاه وجود داشت، تغییر دهیم و آن را […]

به گزارش مجله اقتصادی صلح خبر

صلح خبر/اصفهان وزیر راه و شهرسازی گفت: دانشگاه‌ها و پژوهشکده‌های اصفهان در حوزه‌های دریایی، آی تی و در بخش عمران، پیشرو بوده‌اند و ما در وزارت راه و شهرسازی سعی کردیم نگاه بی میلی که به پژوهش در حوزه فناوری و دانشگاه وجود داشت، تغییر دهیم و آن را به دستگاهی تبدیل کنیم که میل دارد برای ارتباط با فناوری و به روز رسانی فرآیندها، به سمت سریع طی کردن مسیر توسعه حرکت کند.

محمد اسلامی، امروز (پنج شنبه_۳۰ اردیبهشت ماه) در آیین افتتاح آزمایشگاه جامع قیر و آسفالت دانشگاه صنعتی اصفهان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از نیازهای همیشگی توسعه، همراه کردن پژوهش و کابردی بودن آن برای نیازهای جامعه است و وزارت راه و شهرسازی به این موضوع اهتمام ویژه دارد.

وی ادامه داد: با همین رویکرد برای راه اندازی آزمایشگاه جامع برای قیر، آسفالت و بتن یا با سرمایه گذاری مشترک تصمیم گیری کردیم و اعلام می کنیم که افتتاح این آزمایشگاه آغاز حرکت است.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: دستورکارهای گوناگون و پروژه‌های این آزمایشگاه باید پیوست اجرایی داشته باشد و از امروز پروژه‌ها و پژوهش‌های دانشگاهی از ظرفیت این آزمایشگاه استفاده کنند. البته این امر مستلزم کار اعضای هیأت علمی و تحصیلات تکمیلی است که پیرو این مسئله پژوهش های فناورانه خود را انجام دهند.

اسلامی یادآور شد: دانشگاه صنعتی اصفهان یکی از مفاخر علمی کشور به شمار می رود که دارای اساتید برجسته و محیط مجهز است. بخشی از این دانشگاه که قدمت ۳۰ ساله دارد، در رشد فناوری در کشور تاثیرگذار بوده و مطمئنم با همراهی ریاست دانشگاه، آزمایشگاه جامع برای اهدافی که تعریف شده موثر واقع می شود.

وی خاطر نشان کرد: دانشگاه ها و پژوهشکده های اصفهان در حوزه های دریایی و آی تی و در بخش عمران، پیشرو بوده اند و ما در وزارت راه و شهرسازی، سعی کردیم  نگاه  بی میلی که به پژوهش در حوزه ی فناوری و دانشگاه وجود داشت، تغییر دهیم و آن را به دستگاهی تبدیل کنیم که میل دارد برای ارتباط با فناوری و به روز رسانی  فرآیندها، به سمت سریع طی کردن مسیر توسعه حرکت کند.

وی افزود: به این منظور که در حوزه صنعت ریلی هم دانشگاه های صنعتی  بتواند ایفای نقش کنند از دانشگاه و موسسات دعوت می کنیم که دستاوردهای خود را در این زمینه به ما ارائه کنند.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید