امروز: یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأحد 27 شوال 1445 | 2024-05-05
کد خبر: 119962 |
تاریخ انتشار : 15 آبان 1395 - 18:51 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اجتماعی پایگاه RSS ؛ دانش آشتیانی خبر داد: تعیین گروهی برای رسیدگی به پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان | صندوق اولویتم است اجتماع > آموزش – همشهری آنلاین:وزیر آموزش و پرورش از رسیدگی به مساله صندوق ذخیره فرهنگیان به عنوان اولین اولویت این وزارتخانه یاد کرد. به گزارش ایرنا، فخرالدین احمدی دانش آشتیانی در حاشیه برگزاری دوره […]

به گزارش مجله اجتماعی پایگاه RSS ؛

دانش آشتیانی خبر داد:

تعیین گروهی برای رسیدگی به پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان | صندوق اولویتم است

اجتماع > آموزش – همشهری آنلاین:
وزیر آموزش و پرورش از رسیدگی به مساله صندوق ذخیره فرهنگیان به عنوان اولین اولویت این وزارتخانه یاد کرد.

به گزارش ایرنا، فخرالدین احمدی دانش آشتیانی در حاشیه برگزاری دوره آموزشی مدیریت دانش سازمانی در باشگاه فرهنگیان، افزود: روز جمعه، گروهی را براي رسيدگي به پرونده صندوق ذخيره فرهنگيان تعیین کرده‌ام و این گروه شروع به جمع‌آوری گزارش‌ها و بررسی حساب‌های شرکت‌های مختلف وابسته به صندوق ذخیره فرهنگیان کرده‌اند.

وی اضافه کرد: امیدوارم نتایج آن مرحله به مرحله به مسئولان گزارش داده شود و در یک مدت کوتاه بتوان این مساله را جمع کرد.

دانش آشتیانی گفت: بیشتر روی فعال‌سازی صندوق ذخیره فرهنگيان که بهره‌وری داشته باشد، اقدام خواهیم کرد.

وزارت آموزش و پرورش بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی در سال 1374موظف شد نسبت به تاسیس صندوق ذخیره فرهنگیان اقدام کند و فرهنگیان نیز می‌توانستند ماهانه حداکثر مبلغ پنج درصد حقوق و مزایای خود را به حساب صندوق واریز کنند.

دولت نیز در عین حال موظف شد همه ساله معادل مبلغ فوق را که با این هدف در بودجه سالانه منظور می‌شود، به صندوق مزبور واریز کند و سهم‌الشرکه فرهنگیان در هنگام بازنشستگی و از کارافتادگی و یا بازخریدی به فرهنگیان و در صورت فوت به وراث آنها مسترد شود.

هدف از تشکیل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان به استناد تبصره قانون مربوطه (تبصره ٦٣ قانون برنامه دوم توسعه، ماده ١٤٧ قانون برنامه سوم و ماده ٥٣ برنامه چهارم توسعه کشور) و روح حاکم بر اساسنامه، حمایت و کمک به تامین مالی فرهنگیان به عنوان اصلی‌ترین ارکان نظام آموزشی کشور پس از خروج از خدمت بود.

موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان اکنون با گذشت 21 سال و سود حاصل از سرمایه موجود در صندوق، به یکی از بنگاه‌های بزرگ اقتصادی تبدیل شده است که بنا بود گره‌ای از مشکلات فرهنگیان را پس از بازنشستگی بگشاید.

حرف و حدیث‌ها درباره میزان و نحوه اختلاس از این صندوق بسیار است و رسانه‌ها و فضای مجازی هر یک از زاویه‌ای به تحلیل ابعاد مختلف سو استفاده از صندوق می‌پردازند اما هنوز به صورت قطعی مراجع قضایی در این رابطه اظهار نظر نکرده‌اند.

با شدت گرفتن انتقادات به عملکرد و فعالیت‌های صندوق ذخیره فرهنگیان، مجلس شورای اسلامی نیز وارد میدان شد و سرانجام نمایندگان به تشکیل کمیته‌ای برای تحقیق و تفحص رای مثبت دادند، اقدامی که می‌تواند پرده از بسیاری ابهامات برداشته و مجرمان و میزان دقیق اختلاس احتمالی را مشخص کند.

در حال حاضر حدود ٩٠٠ هزار نفر از فرهنگیان عضو این موسسه به عنوان مالک یکی از بزرگترین هلدینگ‌های اقتصادی کشور با ده‌ها شرکت زیر مجموعه در حوزه‌های پتروشیمی، بازار سرمایه، بانک، بیمه، صنعت، املاک و مستغلات، آی تی، لیزینگ و گردشگری هستند.

Let’s block ads! (Why?)

RSS

اگر خبر یا گزارشی دارید از بخش خبریار RSS برای ما ارسال نمایید.

خبریار RSS

قوانین خبریار RSS

  1. لطفا در ارسال اخبار و تصاویر و گزارش های خود قوانین و مقرارت را رعایت فرمایید.
  2. از ارسال مطالب خلاف عفت عمومی یا تصاویر موهون اکیدا خودداری فرمایید.
  3. در صورت مشاهده تخلف پس از تذکر ، حساب کاربری موردنظر بلافاصله حذف می گردد.

گروه وبگردی RSS 

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید