امروز: جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 3 ذو القعدة 1445 | 2024-05-10
کد خبر: 123298 |
تاریخ انتشار : 10 آذر 1395 - 23:51 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اجتماعی پایگاه RSS ؛ زوار حادثه‌ديده تا 10 اسفند سال‌جاري فرصت دارند خسارت خود را از سازمان بيمه‌گر دريافت كنند تعهدات بیمه زائران حادثه‌دیده اربعین انجام می‌شود اجتماع > اجتماعی – مهدیه تقوی‌راد:بیمه زوار اربعین حسینی یکی از اقدامات قابل تامل برای اربعین امسال بود. اهمیت این پوشش بیمه با بروز اقدامات تروریستی در سامرا و […]

به گزارش مجله اجتماعی پایگاه RSS ؛

زوار حادثه‌ديده تا 10 اسفند سال‌جاري فرصت دارند خسارت خود را از سازمان بيمه‌گر دريافت كنند

تعهدات بیمه زائران حادثه‌دیده اربعین انجام می‌شود

اجتماع > اجتماعی – مهدیه تقوی‌راد:
بیمه زوار اربعین حسینی یکی از اقدامات قابل تامل برای اربعین امسال بود. اهمیت این پوشش بیمه با بروز اقدامات تروریستی در سامرا و حله و شهید و زخمی شدن تعداد زیادی از هموطنانمان بیشتر مشخص شد؛

البته در روزهاي منتهي به اربعين انتقادهاي زيادي نسبت به اجباري شدن بيمه انجام شد و برخي اين بيمه اجباري را راهي براي خالي كردن جيب زوار اربعين بيان كردند و معتقد بودند هزينه بيمه زوار را بايد دولت تقبل كند نه مردم. با اين حال وقوع اين دو اتفاق تروريستي در زمان حضور تعداد زيادي از زوار ايراني در عراق لزوم بيمه شدن زوار را بيش از پيش مشخص كرد.

اگرچه تعداد زيادي از افراد حادثه‌ديده از اين بيمه استفاده كردند اما گزارش‌هايي در دست است كه تأييد مي‌كند تعدادي از زوار كشورمان كه در عراق با حادثه روبه‌رو شدند، با وجود بيمه نتوانستند از خدمات بيمه‌اي استفاده كنند و به ناچار هزينه‌هاي درماني را خودشان متقبل شدند.

يكي از زوار اربعين كه به‌رغم پرداخت هزينه بيمه بر اثر بروز حادثه‌اي در نجف اشرف دچار شكستگي دست شده است با انتقاد از نحوه خدمات‌رساني درماني در عراق مي‌گويد: براي درمان دستم در ابتدا به هلال احمر مراجعه كردم و آنجا با وجود اينكه شكستگي دستم را تشخيص دادند گفتند امكانات آتل‌بندي ندارند و در نهايت با يك مقوا دستم را ثابت نگه‌داشتند و گفتند براي عكسبرداري به نزديك‌ترين بيمارستان مراجعه كنم. من هم با طي مسيري 6-5كيلومتري به‌صورت پياده به بيمارستان حكيم رفتم و درحالي‌كه هيچ مأمور بيمه‌اي در بيمارستان نبود با هزينه خودم كارهاي درماني‌ام را انجام دادم و دستم را گچ گرفتم.

وي مي‌گويد: بعد از بازگشت به ايران براي دريافت هزينه بيمه به مركز بيمه دانا در تبريز مراجعه كردم اما مسئولان اين بيمه با بيان اينكه بايد صورت سانحه را به همراه داشته باشيد يا اينكه اسامي سانحه‌ديدگان بايد از طرف ستاد اربعين به ما اعلام شود تا هزينه سانحه را پرداخت كنيم از پرداخت بيمه سر باز زدند.

اين زائر مي‌گويد: به‌رغم اينكه در سامانه سماح ثبت‌نام كرده و 180هزار تومان كه شامل هزينه بيمه مي‌شد را نيز پرداخت كرده‌ام اما هيچ شماره بيمه‌اي به من داده نشده و سازمان بيمه‌گر هم با بيان اينكه مشخص نيست من بيمه هستم يا خير خسارتي به من پرداخت نمي‌كند؛ درحالي‌كه نامم در سايت سماح وجود دارد. وي مي‌گويد:‌

در نهايت مسئولان مركز بيمه فرم اعزام بيمار به بيمارستان را به من دادند كه بايد در مركز درماني عراق پر شود كه الان هم من دسترسي به بيمارستان حكيم ندارم. مراجعات مكررم به مركز پزشكي سازمان حج و زيارت و هلال احمر هم نتيجه‌اي نداشته است. مسئولان هلال احمر هم با بيان اينكه شما نخستين موردي هستيد كه در اين‌باره به ما مراجعه مي‌كنيد به من گفتند كه سازوكار اين كار را نمي‌دانند و اگر پزشكي كه در ايران دست مرا جراحي كرده نامه بدهد، تنها مي‌توانند زير نامه پزشك را مهر هلال احمر بزنند.

  • خدمات بيمه‌اي براي بيش از 10هزار زائر

بيمه دانا براي اربعين سال‌جاري يك ميليون و 526هزار زائر را بيمه كرده كه بيش از 10هزار زائر به‌طور مستقيم به نمايندگان اين بيمه در عراق مراجعه كرده‌اند. اما پرداخت بيمه فقط براي اين 10هزار نفر نبوده است. آنطور كه بيژن صادق، نايب‌رئيس هيأت مديره و مديرعامل بيمه دانا به همشهري مي‌گويد تعداد ديگري از زائران هم بوده‌اند كه به بيمارستان‌هايي كه طرف قرارداد با بيمه دانا نبوده‌اند مراجعه كرده‌اند و مورد مداوا قرار گرفته‌اند كه اين افراد هم مي‌توانند با تحويل قبوض درماني به شعب بيمه دانا خسارت خود را از بيمه بگيرند.

به گفته وي از 15آبان‌ماه 200نفر از پرسنل اين بيمه با در اختيار داشتن بودجه كافي جهت تأمين هزينه مراجعان در روزهاي پياده‌روي در كوت، حله، كاظمين، نجف و كربلا براي خدمات‌رساني به زوار ايراني حضور داشته‌اند. به گفته وي، بيمارستان‌هاي حكيم ، صدر و فاطمه‌الزهراء در نجف 3مركز مهم درماني بودند كه نمايندگان بيمه دانا در آنجا حضور داشتند و مكان‌هاي حضور نمايندگان بيمه دانا از طريق بروشور در مبادي مرزي به اطلاع زوار رسيده بود.

صادق با اشاره به اينكه ورودي بيمارستان‌هاي عراق براي ويزيت اوليه 80تا 100دلار بوده است، گفت: همراه داشتن بيمه براي زوار ايراني كمك قابل توجهي بر روند درماني آنها داشت؛ ضمن اينكه افرادي كه درمان‌هاي مكمل بيشتري نياز داشتند از طريق آمبولانس‌هاي هوايي يا زميني به ايلام منتقل و بعد از تثبيت حالشان به تهران منتقل مي‌شدند.

تقبل طول درمان زائران از ديگر تعهدات بيمه داناست كه صادق به آن اشاره كرده و مي‌گويد: برخي زوار بعد از بازگشت به كشور نياز به درمان‌هاي طولاني‌مدت دارند كه با توجه به تعهدات بيمه اين هزينه به آنها پرداخت مي‌شود. محدوده مكاني بيمه زائران اربعين حسيني از مبادي خروجي جمهوري اسلامي ايران به كشور عراق به همراه تمامي سرزمين عراق است.

اما زوار اربعين تا چه زماني مي‌توانند براي دريافت خسارت به بيمه دانا مراجعه كنند؟ صادق در اين‌باره مي‌گويد:‌ تعدادي از افراد در همان عراق با ارائه مدارك به كارشناسان بيمه دانا خسارتشان را دريافت كردند اما افرادي كه در عراق خسارت خود را دريافت نكرده يا بيماري آنها مشمول طول درمان يا… شده درصورتي كه در عراق به هلال احمر براي درمان مراجعه و اسامي آنها در آنجا ثبت شده باشد يا سندي مبني بر مراجعه به مراكز درماني كشور عراق در دست داشته باشند تا 10اسفند سال‌جاري فرصت دارند اسنادشان را به شعب بيمه دانا تحويل داده و بين يك تا 2هفته بعد از ارائه مدارك، خسارتشان را دريافت كنند.

وي تأكيد كرد: افراد مي‌توانند با مراجعه به سايت بيمه دانا در سامانه استعلام بيمه‌نامه سلامت زائران اربعين حسيني شماره پاسپورت خود را وارد كرده و اگر اسم آنها در سامانه ثبت شده باشد براي دريافت خسارت از بيمه دانا مشكلي ندارند.
به گفته وي تلفن گوياي 82468-021بيمه‌دانا در ساعات اداري به جز ايام‌ تعطيل از ساعت 8تا 16آماده دريافت انتقادها و پيشنهاد‌ها و پيگيري مسائل زوار اربعين است.

Let’s block ads! (Why?)

RSS

اگر خبر یا گزارشی دارید از بخش خبریار RSS برای ما ارسال نمایید.

خبریار RSS

قوانین خبریار RSS

  1. لطفا در ارسال اخبار و تصاویر و گزارش های خود قوانین و مقرارت را رعایت فرمایید.
  2. از ارسال مطالب خلاف عفت عمومی یا تصاویر موهون اکیدا خودداری فرمایید.
  3. در صورت مشاهده تخلف پس از تذکر ، حساب کاربری موردنظر بلافاصله حذف می گردد.

گروه وبگردی RSS 

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید

    تعداد نظرات منتشر شده: 1
    1. نویسنده :ناهید

      توی مطلب تعهدات بیمه زائران حادثه‌دیده اربعین انجام می‌شود بیشتر کارکنید بهتره