امروز: یکشنبه, ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأحد 10 ذو الحجة 1445 | 2024-06-16
کد خبر: 347375 |
تاریخ انتشار : 24 اسفند 1398 - 1:41 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اقتصادی صلح خبر کمبود گاز در ماههای اخیر نیروگاه ها را به چالش انداخت و موجب شد که عملیات تعمیر و نگهداری آنها دچار وقفه شود که این موضوع نگرانی هایی را برای تامین برق کشور در ایام پیک (اوج مصرف) به وجود آورد. به گزارش صلح خبر، رکورد زنی مصرف گاز […]

به گزارش مجله اقتصادی صلح خبر

کمبود گاز در ماههای اخیر نیروگاه ها را به چالش انداخت و موجب شد که عملیات تعمیر و نگهداری آنها دچار وقفه شود که این موضوع نگرانی هایی را برای تامین برق کشور در ایام پیک (اوج مصرف) به وجود آورد.

به گزارش صلح خبر، رکورد زنی مصرف گاز در کشور مشکلاتی را به وجود آورد که یکی از آنها خاموشی مقطعی در تهران و به عقب افتادن عملیات تعمیر و نگهداری نیروگاهها بود، اما در هر حال شرایط با کمترین مشکل سپری شد و اکنون روال کار در حال انجام است.

در حال حاضر ظرفیت نصب شده نیروگاه های کشور به ۸۳ هزار و ۳۵۰ مگاوات رسیده است و طبق پیش بینی ها تابستان امسال بدون خاموشی برنامه ریزی شده سپری خواهد شد. مصطفی رجبی مشهدی در این باره به صلح خبر گفت: طبق تمهیدات در نظر گرفته شده ایام پیک را بدون مشکل سپری خواهیم کرد و به نظر نمی رسد که مشکلی وجود داشته باشد.

وی با اشاره به همکاری کارکنان صنعت برق در این ایام، گفت: علی رغم شیوع ویروس کرونا در کشور کارکنان این صنعت مشغول فعالیت هستند تا بتوانیم برق پایدار در کشور را تامین کنیم.

سحنگوی صنعت برق در خصوص عملیات تعمیر و نگهداری نیروگاه ها نیز اظهار کرد: به دلیل نبود گاز این عملیات دچار ووقفه شد اما بر اساس برنامه زمان بندی تا خرداد ماه عملیات عمده نیروگاه ها را انجام خواهیم داد و پیش بینی می کنیم که تا نیمه خرداد ماه تعمیرات همه نیروگاه ها انجام شود.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید