امروز: چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأربعاء 1 ذو القعدة 1445 | 2024-05-08
کد خبر: 288453 |
تاریخ انتشار : 01 تیر 1398 - 11:56 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر صدها تن از شهروندان عراقی در اعتراض به فساد و بحران برق و عملکرد دولت و پارلمان کشورشان در میدان “التحریر” در مرکز بغداد و تعدادی از استان‌های دیگر تظاهراتی به راه انداختند. به گزارش صلح خبر، به نقل از روسیا الیوم، رسانه‌های عراقی اعلام کردند که صدها […]

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر

صدها تن از شهروندان عراقی در اعتراض به فساد و بحران برق و عملکرد دولت و پارلمان کشورشان در میدان “التحریر” در مرکز بغداد و تعدادی از استان‌های دیگر تظاهراتی به راه انداختند.

به گزارش صلح خبر، به نقل از روسیا الیوم، رسانه‌های عراقی اعلام کردند که صدها تن از شهروندان عراقی در میدان “التحریر” و تعدادی از استان‌های دیگر  تظاهراتی به راه انداختند و خواستار بهبود خدمات‌ رسانی، فراهم کردن فرصت‌های شغلی و مبارزه با فساد مالی و اداری در موسسات دولتی شدند.

تظاهرکنندگان کوتاهی در عملکرد و فعالیت دولت و تاخیر در تکمیل دولت عراق که همچنان وزرای کشور، دفاع، دادگستری و تربیت و آموزش آن تعیین نشده‌اند، محکوم کردند.

در همین راستا، وائل الشمری، یکی از تظاهرکنندگان گفت: تظاهرات ما برای رساندن پیام هشداری به دولت عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق مبنی بر لزوم تسریع در پرونده تکمیل دولت، تعیین شخصیت‌های حرفه‌ای و با کفایت برای مدیریت پست‌ها و عدم اطاعت از تمایلات فراکسیون‌های سیاسی است که به دنبال تحقق منافع حزبی خود هستند.

الشمری ادامه داد: این تظاهرات علیه دولت نیست بلکه از دولت حمایت می‌کند؛ به شرط این که شاهد اقدام جدی‌ از سوی نخست وزیر جهت حل و فصل پرونده‌های حساس و مهم باشیم، مانند ارجاع پرونده مظنونان به دادگاه، پایان دادن به فساد مالی و اداری، فراهم کردن فرصت‌های شغلی، پرداخت هزینه‌های آوارگان و بازسازی منازل تخریب شده در پی جنگ علیه داعش.

ده‌ها تن از تظاهرکنندگان در میدان “التحریر” کارتهای زرد به این دولت نشان دادند.

در همین راستا، ابراهیم الجابری، رئیس کمیته هماهنگی تظاهرات وابسته به جریان صدر، دولت و پارلمان عراق را در صورت عدم پایبندی به تکمیل کابینه و حل مشکل جریان برق طی ۱۰ روز که مقتدی صدر، رهبر جریان صدر این مهلت را تعیین کرده است، تهدید کرد.

الجابری همچنین تصریح کرد: مواضع ملت عراق یکپارچه است و تظاهراتی در اعتراض به عدم تکمیل کابینه وزارتی و دادن امتیازاتی به برخی اشخاص که به مدت یک یا دو ماه به پارلمان آمده‌اند و همچنین مشکل برق برپا می‌شود.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید