امروز: سه شنبه, ۱ خرداد ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 14 ذو القعدة 1445 | 2024-05-21
کد خبر: 183854 |
تاریخ انتشار : 26 شهریور 1396 - 11:30 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اخبار روز صلح خبر تصویری تکان‌دهنده از سوگواری مادر میانماری به گزارش صلح خبر؛ روزنامه کیهان در صفحه اول امروز 26 شهریور خود نوشت: تصویری تکان‌دهنده از سوگواری مادر میانماری سرویس خارجی-کشتار مسلمانان میانمار هم مانند ده‌ها فاجعه انسانی دیگر تبدیل به یک خبر تکراری شده است. نهادهای بین‌المللی نیز گویا به میانمار که رسیده‌اند […]

به گزارش مجله اخبار روز صلح خبر

تصویری تکان‌دهنده از سوگواری مادر میانماری

به گزارش صلح خبر؛ روزنامه کیهان در صفحه اول امروز 26 شهریور خود نوشت: تصویری تکان‌دهنده از سوگواری مادر میانماری

تصویری تکان‌دهنده از سوگواری مادر میانماری

سرویس خارجی-کشتار مسلمانان میانمار هم مانند ده‌ها فاجعه انسانی دیگر تبدیل به یک خبر تکراری شده است. نهادهای بین‌المللی نیز گویا به میانمار که رسیده‌اند قدرت صدور قطعنامه را ازدست داده‌اند و به ابراز نگرانی بسنده می‌کنند. حملات ارتش میانمار و بوداییان افراطی به مسلمانان روهینگیایی طی ماه‌های اخیر، 4000 کشته و هزاران زخمی برجا گذاشته است. بیش از 105 روستای مسلمان‌نشین به آتش کشیده شده و بیش از ۴۰۰ هزار مسلمان روهینگیایی در مرزهای بنگلادش آواره‌‌اند. روز جمعه، سخنگوی صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل هم گزاش داد که ۳۶ هزار نوزاد و خردسال روهینگیایی زیر یک سال و ۹۲ هزار کودک زیر پنج سال وارد بنگلادش شده‌اند و در شرایط بغرنجی ایام می‌گذرانند. انتشار تصاویر پیکر نحیف و بی‌جان یک کودک یک ماهه میانماری در آغوش مادر گریانش اما گوشه‌ای دیگر از جنایات ارتش میانمار را به تصویر کشیده است. تصویری تکان‌‌دهنده که رویترز از سوگواری مادر روهینگیایی برای نوزادش منتشر کرده و ذیل آن نوشته، ‌این کودک بر اثر واژگونی قایق، حین فرار به بنگلادش کشته شده است. این تصاویر دلخراش باعث محکومیت‌های گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی شده است. زنان و کودکان زیادی تاکنون قربانی حملات وحشیانه ارتش و دولت میانمار شده‌اند. انتشار تصاویر جسدهای بدون سر، پیکرهای سوخته و آتش زدن بیش از 105 روستا اوج سبعیت ارتش و بوداییان افراطی میانمار را می‌رساند.

در واکنش به این جنایت‌ها، «هلا کیاو»، رئیس شورای اروپایی روهینگیا در آنکارا گفته «آنگ سان سوچی، رهبر میانمار در حالی که ارتش این کشور به سوزاندن و آتش زدن روستاها و خانه‌های مسلمانان روهینگیایی در راخین ادامه می‌دهد، تنها نشسته و نظاره‌گر است». وی گفته: «سوچی نه تنها در نسل‌کشی مسلمانان روهینگیایی دست دارد بلکه شریک آن است.» جامعه روهینگیا زمانی که آنگ سان سوچی در حصر خانگی بود، از وی حمایت کرد. «رئیس شورای اروپایی روهینگیا در ادامه اعلام کرده که «دولت میانمار می‌خواهد ما را از میان بردارد. ما در شهرهای اروپایی برای آزادی آنگ سان سوچی دست به راهپیمایی زدیم چون امیدوار بودیم با روی کار آمدن او می‌توانیم آزادانه فعالیت و زندگی کنیم. چون او دختر ژنرال آنگ سان، پدر استقلال میانمار است. اما آنها تصمیم گرفته‌اند تا ما را در اردوگاه‌های کار اجباری زندانی کنند و هدف نهایی آنها از میان بردن ما و تصرف زمین‌ها و املاک ماست.»

اگر خبر يا گزارشي داريد از بخش خبرنگاران صلح خبر براي ما ارسال نماييد.

خبرنگاران RSS

قوانين خبرنگاران صلح خبر

  1. در صورت تمايل اعلام نماييد تا اخبار و گزارش ها با نام خود شما منتشر گردد.
  2. شما مي توانيد از بخش خبرنگاران صلح خبر، اخبار و گزارش هاي خود را ارسال نماييد.
  3. شما مي توانيد اخبار و گزارش ها را به ايميل solhkhabar@yahoo.com ارسال نماييد.
  4. لطفا در ارسال اخبار و تصاوير و گزارش هاي خود قوانين و مقرارت را رعايت فرماييد.
  5. از ارسال مطالب خلاف عفت عمومي اکيدا خودداري فرماييد.
  6. از ارسال کاريکاتورهاي توهين آميز يا تصاوير موهن اکيدا خودداري فرماييد.
  7. رعايت کپي رايت در مطالب ارسالي الزامي است.
  8. در صورت مشاهده تخلف پس از تذکر ، حساب کاربر خاطي بلافاصله حذف مي گردد.

گروه وبگردي صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید