امروز: یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الأحد 12 ذو القعدة 1445 | 2024-05-19
کد خبر: 358663 |
تاریخ انتشار : 25 اردیبهشت 1399 - 17:21 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر رئیس‌جمهوری آمریکا با اشاره به انفجارهای مرگبار اخیر در افغانستان و نگرانی درباره احتمال از بین رفتن توافق صلح خبر گفت: افغان‌ها باید بتوانند از کشورشان حفاظت کنند. ما نیروی پلیس افغانستان هستیم اما ما قرار نیست یک نیروی پلیس باشیم. به گزارش صلح خبر، به نقل از […]

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر

رئیس‌جمهوری آمریکا با اشاره به انفجارهای مرگبار اخیر در افغانستان و نگرانی درباره احتمال از بین رفتن توافق صلح خبر گفت: افغان‌ها باید بتوانند از کشورشان حفاظت کنند. ما نیروی پلیس افغانستان هستیم اما ما قرار نیست یک نیروی پلیس باشیم.

به گزارش صلح خبر، به نقل از سایت کاخ سفید، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا چهارشنبه بعد از دیدار با فرمانداران کلورادو و داکوتای شمالی به این سوال پاسخ گفت که با توجه به انفجارهای اخیر در افغانستان آیا او نگران توافق صلح خبر و احتمال از بین رفتن آن هست یا خیر.

ترامپ گفت: خب افغانستان، ما سال‌ها در آنجا بوده‌ایم. ما همچون یک نیروی پلیس هستیم. ما در افغانستان نمی‌جنگیم؛ ما نیروی پلیس در افغانستان هستیم و در مرحله‌ای، آن‌ها باید بتوانند که از کشور خودشان مراقبت کنند و آن‌ها باید بتوانند که از کشورشان پاسبانی کنند.

رئیس‌جمهوری آمریکا افزود: اما ما قرار نیست یک نیروی پلیس باشیم؛ ما قرار بود مبارز باشیم. و ما سال‌ها در آنجا بوده‌ایم. بنابراین، نمی‌دانم، باید ببینیم چه می‌شود. انفجارهایی در کابل داشته‌ایم، تعدادی بوده است. فهمیدم که انفجارهای بزرگی بوده است.    

دونالد ترامپ افزود: اما باز هم می‌گویم که شما روی دولت حساب می‌کنید که بتواند از خودش حفاظت کند و گمان می‌کنم آن‌ها دوره دشواری دارند. دوباره می‌گویم که ما بهترین نیروی مبارز در جهان هستیم. ما نیروی پلیس نیستیم که در جایی بمانیم و از خیابان‌ها پاسبانی کنیم و بخواهیم چراغ راهنمایی و رانندگی و ترافیک را کنترل کنیم. این کاری نیست که ما باید انجام دهیم. اینکه آنجا برای مدت طولانی بمانیم.

رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین گفت: همانطور که می‌دانید، نیروهایمان اندکی کاهش یافته‌اند. ما مسیر کاهش را طی می‌کنیم. و افراد زیادی بازگشته‌اند، ما آنها را برگردانده‌ایم. اما این دولت باید بتواند، روزی در مقطعی از زمان، کاری برای خودشان کند.

انتهای پیام  

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید