امروز: شنبه, ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 4 ذو القعدة 1445 | 2024-05-11
کد خبر: 354640 |
تاریخ انتشار : 03 اردیبهشت 1399 - 1:21 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران از تخصیص ۷۰ درصدی ۳۰۰۰ میلیارد تومان بودجه دستگاه های اجرایی در سال ۹۸ خبر داد و افزود: سال گذشته با ابلاغ بودجه ۳۰۰۰ میلیارد تومان و تخصیص بالای ۷۰ درصد این بودجه به دستگاه‌های اجرایی، رضایتمندی خوبی حاصل شد. نعمت […]

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران از تخصیص ۷۰ درصدی ۳۰۰۰ میلیارد تومان بودجه دستگاه های اجرایی در سال ۹۸ خبر داد و افزود: سال گذشته با ابلاغ بودجه ۳۰۰۰ میلیارد تومان و تخصیص بالای ۷۰ درصد این بودجه به دستگاه‌های اجرایی، رضایتمندی خوبی حاصل شد.

نعمت الله ترکی در گفت‌وگو با صلح خبر، در تشریح روند بودجه ای استان تهران گفت: سال گذشته سالی سخت و پر تلاش برای کشور و همه دستگاه‌های اجرایی بود، با این وجود سازمان مدیریت استان تهران وظایف خود را در اجرای برنامه های توسعه و تامین منابع مالی حوزه های تولیدی، فرهنگی، اجتماعی، زیربنایی و آموزش، پژوهش و منابع انسانی به خوبی انجام داد.

وی افزود: امسال به نام جهش تولید توسط مقام معظم رهبری نامگذاری شده و باید برای تحقق این مهم، ظرفیت‌های موجود در استان تهران را مورد توجه قرار دهیم. در حال حاضر اولویت‌های ده گانه‌ای برای این مهم در سطح استان تهران تعیین شده است که مهمترین آن اصلاح ساختار تولید با محوریت بخش خصوصی، توسعه کارگاه‌های خرد و افزایش تولید کالاهای ایرانی در بازارهای داخلی خواهد بود.

ترکی ادامه داد: سال گذشته با وقوع سیل در استان تهران و برخی استان های دیگر آغاز شد و علی رغم بارش‌های خوب که موجب شد برای تامین آب شرب تهران و شهرستانها با چالشی مواجه نشویم؛ اما خسارت هایی را بر جای گذاشت و بازسازی‌ها تا حدود ۴ماه به طول انجامید. بی تردید عملکرد آبخیزداری و منابع طبیعی در زمینه لایروبی‌ها و آماده کردن سدها و مهار سیلاب ناشی از بارندگی در سال گذشته، خوب بود و در آغاز سال جدید نیز آمادگی کاملی برای مهار سیلاب احتمالی در استان تهران شکل گرفت.

وی تاکید کرد: اسناد راهبردی در سطح استان تهران تدوین شده و خوشبختانه همه دستگاه‌های اجرایی براساس سند راهبردی استان تهران حرکت می کنند و به شکلی به این برنامه محوری عادت کرده اند. سال ۹۸ حدود ۳۰۰۰ میلیارد تومان به دستگاه ها ابلاغ شد و بالای ۷۰ درصد ابلاغ بودجه ها به تخصیص منجر شده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در بخش دیگری از صحبت های خود با تاکید بر تعیین تکلیف بودجه سال ۱۳۹۹ و ابلاغ رسمی آن گفت: دستگاه‌های اجرایی سطح استان باید برای تهیه جدول بودجه سال ۹۹ فعال باشند تا ابلاغ اعتبار انجام شود. به هیچ وجه نباید در سال ۱۳۹۹ موافقت نامه بودجه جدیدی وجود داشته باشد.

ترکی تاکید کرد: در سال جاری، ۳۶ طرح اقتصاد مقاومتی اجرا خواهد شد؛ این درحالی است که در سال گذشته ۲۶ طرح ستاد اقتصاد مقاومتی استان تهران به مرحله اجرا و بهره برداری رسید. همچنین با توجه به وجود ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، برای تحقق جهش تولید در استان ستاد جدیدی تشکیل نمی شود و تمام برنامه های جهش تولید استان در این ستاد طرح و تصمیم گیری خواهد شد.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید