امروز: یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأحد 27 شوال 1445 | 2024-05-05
کد خبر: 141970 |
تاریخ انتشار : 19 فروردین 1396 - 11:26 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

تجاری‌سازی تشخیص ژنتیکی ۱۰ بیماری در آمریکا سازمان غذا و داروی آمریکا به شهروندان آمریکایی امکان می‌دهد نمونه دی‌ان‌ای خود را مستقیم به لابراتواری ارسال کرده و ژن‌های عامل ۱۰ بیماری مختلف را در خود شناسایی کنند. به گزارش مجله علم و فناوری پایگاه صلح خبر ؛ تجاری‌سازی تشخیص ژنتیکی ۱۰ بیماری در آمریکا به گزارش صلح خبر؛ سازمان […]

تجاری‌سازی تشخیص ژنتیکی ۱۰ بیماری در آمریکا

سازمان غذا و داروی آمریکا به شهروندان آمریکایی امکان می‌دهد نمونه دی‌ان‌ای خود را مستقیم به لابراتواری ارسال کرده و ژن‌های عامل ۱۰ بیماری مختلف را در خود شناسایی کنند. به گزارش مجله علم و فناوری پایگاه صلح خبر ؛

تجاری‌سازی تشخیص ژنتیکی ۱۰ بیماری در آمریکا

تجاری‌سازی تشخیص ژنتیکی ۱۰ بیماری در آمریکا

به گزارش صلح خبر؛ سازمان غذا و داروي آمريكا به تازگي به شركت توالي‌نويسي ژنتيكي 23andMe اجازه داده تا خدمات شخصي‌سازي شده ژنتيكي را با هدف كنترل بيماري‌هاي ژنتيكي در اختيار افراد قرار دهد. اين شركت قرار است توالي ژنتيكي افراد را براي يافتن ژن‌هاي معيوب عامل پاركينسون، سلياك و آلزايمر مورد بررسي قرار دهد.

كنترل ژنتيكي شمشيري دو لبه است كه سازمان غذا و داروي آمريكا به راحتي اجازه استفاده از آن را به اين شركت نداده‌است. پيش از اين شركت 23andMe براي رديابي 250 بيماري به افراد مشاوره مي‌داد و همين باعث شده‌بود تا سازمان FDA به اين شركت هشدار دهد كه بدون حضور پزشك متخصص، توصيه‌هاي شركت به افراد از پايه و اساس علمي برخوردار نيست.

اما اكنون با كسب مجوز FDA مشتريان مي‌توانند به اطلاعات خطرات ژنتيكي بدن خود دسترسي مستقيم داشته باشند. سازمان FDA 10 بيماري را تعيين كرده‌است كه مي‌توان ردپاي ژنتيكي و مدارك كافي از وجود آنها را درون دي‌ان‌اي افراد مشاهده كرد:

پاركينسون، آلزايمر ديررس، سلياك، كمبود آنتيتريپسين آلفا-1، ديستونيا (نوعي زوال ماهيچه‌اي) زودرس، زوال فاكتور 11، بيماري گوشه، فاويسم، هموكروماتوز وراثتي، ترومبوفيلي وراثتي.

مشتريان اين شركت مي‌توانند با خريداري بسته سلامت و اصل و نسب اين شركت احتمال ابتلا به هشت بيماري از بيماري‌هاي ليست شده را مورد بررسي قرار دهند اما براي آلزايمر و پاركينسون بايد هزينه‌اي جداگانه پرداخت شود. شركت از افراد درخواست مي‌كند تا نمونه‌اي از بزاق خود را براي آنها ارسال كند تا دقت نتايج افزايش پيدا كند.

با اين‌همه شركت 23andMe هشدار داده‌است كه داشتن ژن ابتلا به يك بيماري لزوما به معني ابتلا به آن بيماري نيست و شايد افراد حامل هرگز مبتلا به اين بيماري‌ها نشوند.

منبع:همشهری آنلاین

اگر خبر یا گزارشی دارید از بخش خبریار صلح خبر برای ما ارسال نمایید.

خبریار صلح خبر

قوانین خبریار صلح خبر

  1. لطفا در ارسال اخبار و تصاویر و گزارش های خود قوانین و مقرارت را رعایت فرمایید.
  2. از ارسال مطالب خلاف عفت عمومی یا تصاویر موهون اکیدا خودداری فرمایید.
  3. در صورت مشاهده تخلف پس از تذکر ، حساب کاربری موردنظر بلافاصله حذف می گردد.

گروه وبگردی صلح خبر 

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید