امروز: یکشنبه, ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأحد 20 شوال 1445 | 2024-04-28
کد خبر: 313011 |
تاریخ انتشار : 13 مهر 1398 - 8:06 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اقتصادی صلح خبر نرخ تورم در پاکستان و گرجستان شدیدا افزایش یافت. به گزارش صلح خبر به نقل از تریدینگ اکونومیکس، متوسط نرخ تورم گرجستان در دوازده ماه متهی به سپتامبر در شرایطی به ۶.۴ درصد رسید که این نرخ تورم از دسامبر ۲۰۱۷ تاکنون بی سابقه بوده است. این نرخ تورم […]

به گزارش مجله اقتصادی صلح خبر

نرخ تورم در پاکستان و گرجستان شدیدا افزایش یافت.

به گزارش صلح خبر به نقل از تریدینگ اکونومیکس، متوسط نرخ تورم گرجستان در دوازده ماه متهی به سپتامبر در شرایطی به ۶.۴ درصد رسید که این نرخ تورم از دسامبر ۲۰۱۷ تاکنون بی سابقه بوده است. این نرخ تورم در مقایسه با تورم منتهی به ماه قبل ۱.۵ درصد افزایش پیدا کرده است. این افزایش تورم بیش از همه تحت تاثیر افزایش نرخ تورم مواد غذایی و نوشیدنی (از ۸ درصد در ماه اوت به ۱۱.۷ درصد در ماه سپتامبر) و تنباکو (از ۱۳.۸ درصد به ۱۴.۶ درصد) قرار گرفته است.

نرخ تورم در بخش لوازم منزل نیز به ۱.۹ درصد و در بخش بهداشت به ۴ درصد افزایش پیدا کرده است. از سوی دیگر اما کاهش بهای سوخت باعث رسیدن تورم بخش حمل و نقل گرجستان از  ۴.۴ درصد در ماه اوت به ۳.۹ درصد در ماه سپتامبر شده است. بر مبنای ماهانه یز تورم ماه سپتامبر ۱.۷ درصد اندازه گیری شده است که در مقایسه با تورم ماه قبل ۰.۹ درصد بیشتر است.

لازم به ذکر است که متوسط نرخ تورم گرجستان در بازه زمانی ۱۹۹۶ تا ۲۰۱۹ معادل ۷.۱۷ درصد بوده است که بالاترین تورم ثبت شده مربوط به تورم ۵۹.۳۱ درصدی آوریل ۱۹۹۶ و کمترین تورم ثبت شده نیز مربوط به تورم منفی ۳.۳ درصدی می ۲۰۱۲ بوده است.

از طرف دیگر نرخ تورم در پاکستان نیز در دوازده ماه متهی به سپتامبر در شرایطی به ۱۲.۵۵ درصد رسید که این نرخ تورم از ژوئن ۲۰۱۱ تاکنون بی سابقه بوده است. این نرخ تورم در مقایسه با تورم منتهی به ماه قبل ۰.۸۷ درصد افزایش پیدا کرده است. این افزایش تورم بیش از همه تحت تاثیر افزایش نرخ تورم مواد غذایی و نوشیدنی (از ۱۰.۶۸ درصد در ماه اوت به ۱۳.۳۵ درصد در ماه سپتامبر) و لوازم منزل (از ۱۰.۶۶ درصد به ۱۱.۳۳ درصد) قرار گرفته است.

بر مبنای ماهانه، نرخ تورم پاکستان ۰.۷۵ درصد اندازه گیری شده است که در مقایسه با تورم ۱.۳۸ درصدی کاهش یافته است. لازم به ذکر است که متوسط نرخ تورم پاکستان در بازه زمانی ۱۹۵۷ تا ۲۰۱۹ معادل ۷.۷۷ درصد بوده است که بالاترین تورم ثبت شده مربوط به تورم ۳۷.۸۱ درصدی دسامبر ۱۹۷۳ و کمترین تورم ثبت شده نیز مربوط به تورم منفی ۱۰.۳۲ درصدی فوریه ۱۹۵۹ بوده است.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید