امروز: جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 3 ذو القعدة 1445 | 2024-05-10
کد خبر: 228307 |
تاریخ انتشار : 17 فروردین 1397 - 9:21 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله سیاسی صلح خبر یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: عواملی نظیر بهره بانکی بالا، قانون پیچیده کار و تامین اجتماعی، قانون امور مالیاتی، بروکراسی پیچیده اداری و واردات بی‌رویه کالا دست به دست هم دادند و به تولید ضربه می زنند و تا زمانی که این مسائل برطرف نشود، شعار سال محقق […]

به گزارش مجله سیاسی صلح خبر

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: عواملی نظیر بهره بانکی بالا، قانون پیچیده کار و تامین اجتماعی، قانون امور مالیاتی، بروکراسی پیچیده اداری و واردات بی‌رویه کالا دست به دست هم دادند و به تولید ضربه می زنند و تا زمانی که این مسائل برطرف نشود، شعار سال محقق نخواهد شد.

حسن لطفی در گفت‌وگو با صلح خبر، درباره ضرورت پرداختن به شعار سال در حمایت از کالای ایرانی گفت: متاسفانه امروز تولید کالا در داخل کشور با مشکلات عدیده‌ای روبرو است و تا زمانی که این مشکلات حل نشود و زیرساخت‌ها نیز فراهم نشود، به اهدافی که مدنظر مقام معظم رهبری است نمی رسیم. امروز  عوامل متعددی تولید د اخل کشور را تحت تاثیر قرار داده‌اند و آن را فلج کرده‌اند.

وی در ادامه گفت: عواملی نظیر بهره بانکی بالا، قانون پیچیده کار و تامین اجتماعی، قانون امور مالیاتی، بروکراسی پیچیده اداری و واردات بی‌رویه کالا دست به دست هم داده‌اند و به تولید ضربه می زنند و از طرفی باعث افزایش هزینه تمام شده کالا می شود، لذا هزینه تولید در کشور بالا می رود.

نماینده مردم رزن در مجلس گفت: مسئولین و مجلس و دولت وظیفه دارند تا به این مسئله رسیدگی کنند. مجلس باید در مواردی که به اصلاح قوانین نیاز است، ورود پیدا کند تا با اصلاح قوانین زیرساخت‌ها فراهم شوند. دولت نیز باید اقدامات اساسی در این زمینه انجام دهد. در غیر این صورت ما نمی توانیم بر حمایت از کالای ایرانی جامه عمل بپوشانیم.

لطفی خاطر نشان کرد: در صورتی یک ایرانی از کالای داخل استفاده می‌کند که کیفیت بالایی داشته باشد و قیمت آن نیز مناسب باشد. ایجاد یک کالای باکیفیت همراه با قیمت مناسب نیاز به فراهم ساختن زیرساخت دارد که بخشی از این امر وابسته به دولت و بخشی دیگر وابسته به مجلس است و تا زمانی که این زیرساخت فراهم نشود ما نمی توانیم به این سمت حرکت کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که شما چه اندازه از کالای ایرانی استفاده می کنید، اظهار کرد: از نظرم امروز کالای ایرانی کیفیت مناسبی دارد. من 47 سال دارم و درعمرم از کالای خارجی استفاده نکرده‌ام و همیشه معتقد بودم که باید از کالای ایرانی استفاده کنم. تا به امروز نیز کوچکترین لباس غیرایرانی برای خود و خانواده‌ام نخریده‌ام، ولی باید به این مسئله نیز توجه داشت که زمانی که قیمت یک کالا بالا باشد قطعا توان خرید پایین می آید و افراد به سراغ جنس ارزانتر و کیفیت بیشتر می روند.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگاران RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید