امروز: دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الإثنين 6 ذو القعدة 1445 | 2024-05-13
کد خبر: 363357 |
تاریخ انتشار : 20 خرداد 1399 - 16:47 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر صلح خبر/سمنان یک ستاره برجسته سفال و سرامیک معتقد است که ایجاد نمایشگاه دائمی و فروشگاه صنایع دستی به حذف واسطه‌ها از بازار صنایع‌دستی و بهره‌مندی بیشتر هنروران این حوزه کمک می‌کند. مهدی جمال مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان 20 خرداد همزمان با روز صنایع دستی در […]

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر

صلح خبر/سمنان یک ستاره برجسته سفال و سرامیک معتقد است که ایجاد نمایشگاه دائمی و فروشگاه صنایع دستی به حذف واسطه‌ها از بازار صنایع‌دستی و بهره‌مندی بیشتر هنروران این حوزه کمک می‌کند.

مهدی جمال مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان 20 خرداد همزمان با روز صنایع دستی در بازدید از کارگاه‌های هنروران صنایع دستی شهرستان سمنان با تبریک فرا رسیدن روز جهانی صنایع دستی، گفت: صنایع‌دستی زمینه ساز رونق تولید و رشد اقتصاد درون زا و مصداق بارز اقتصاد مقاومتی است.

وی با تاکید بر ساماندهی تولید و فروش صنایع‌دستی، خواستار همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت در زمینه نظارت بر فروشندگان صنایع‌دستی شد و خاطرنشان کرد: باید محصولات هنروران بدون افزایش قیمت غیر واقعی به دست مردم برسد.

جمال با تاکید بر اهمیت برندسازی و خلاقیت در حوزه صنایع‌دستی، گفت: بسته‌بندی صنایع‌دستی از اهمیت بالایی برخوردار است و منجر به برند سازی و افزایش فروش تولیدات می‌شود.

این مدیر اجرایی خواستار برگزاری دوره‌های آموزشی بسته‌بندی صنایع‌دستی با استفاده از تجربیات هنروران با سابقه فعالیت در این زمینه شد.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان آموزش را از ارکان مهم رونق صنایع‌دستی برشمرد و افزود: توجه به آموزش هنروران و علاقمندان و آشناسازی مردم با تولیدات داخلی، زمینه ساز تولید بیشتر و رونق صنایع دستی است.

وی یادآوری کرد: پنج هزار و 400 ستاره صنایع دستی در استان سمنان در 42 رشته صنایع دستی مشغول فعالیت هستند.

ناصر نیاکان از هنروران برجسته سفال و سرامیک استان سمنان نیز در این دیدار گفت:  در گذشته قیمت مواد اولیه پایین و تولید و عرضه زیاد بود.

این ستاره شاخص سمنانی افزود: در حال حاضر، افزایش قیمت مواد اولیه و ثابت بودن مقدار تولید، افزایش قیمت تولیدات را در پی دارد.

مدیر کارگاه سفال و سرامیک نادر با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته تولیدات صنایع‌دستی وی به کشورهای آلمان، کانادا، روسیه، اسکاندیناوی صادر می‌شد، گفت: وجود مکانی خاص به عنوان فروشگاه صنایع دستی منجر به فروش بیشتر تولیدات صنایع دستی در استان و برند سازی محصولات و حذف واسطه ها می‌شود.

نیاکان که بیش از 25 سال سابقه فعالیت در عرصه صنایع دستی است گفت: محصولات صنایع دستی کارگاه وی در زمینه‌های سفال دست ساز، سرامیک و چینی سنتی منقوش است.

وی با بیان اینکه افراد مشغول در کارگاه وی دارای تحصیلات دانشگاهی هستند افزود: محصولات کارگاه ما بیش از پنج هزار نمونه هستند

وی با بیان اینکه در ابتدا به صورت انفرادی فعالیت کرده و به مرور فعالیت خود را به صورت کارگاهی ادامه داده خاطرنشان کرد: در این سال‌ها هنرجویان بسیاری در این کارگاه آموزش داده شدند.

گفتنی است: آثار نیاکان به دلیل تولید و اشتغال و فروش و تداوم در کار و برخورداری از بازار فروش قابل توجه، در استان سمنان شناخته شده است.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید