امروز: یکشنبه, ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأحد 20 شوال 1445 | 2024-04-28
کد خبر: 299321 |
تاریخ انتشار : 15 مرداد 1398 - 15:22 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر رئیس جمهور ترکیه در گفت‌وگو با نخست وزیر پاکستان بر حمایت آنکارا از اسلام‌آباد در بحران مربوط به منطقه کشمیر تاکید کرده و خواستار تقویت فرآیند گفت‌وگو میان هند و پاکستان شد. به گزارش صلح خبر، به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و […]

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر

رئیس جمهور ترکیه در گفت‌وگو با نخست وزیر پاکستان بر حمایت آنکارا از اسلام‌آباد در بحران مربوط به منطقه کشمیر تاکید کرده و خواستار تقویت فرآیند گفت‌وگو میان هند و پاکستان شد.

به گزارش صلح خبر، به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و عمران خان، نخست وزیر پاکستان یک‌ گفت‌وگوی تلفنی در خصوص تحولات اخیر در کشمیر و اقدام اخیر هند در لغو خودمختاری برای بخشی از کشمیر که در کنترلش است صحبت کردند.

بر اساس یک بیانیه منتشر شده از سوی اداره ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه، عمران خان ابتدا با اردوغان تماس گرفت تا با او در خصوص این اقدام هند صحبت کند.

اردوغان در ادامه خواستار تقویت فرآیند گفت‌وگو میان پاکستان و هند شد.

عمران خان در این گفت‌وگو به اردوغان تاکید کرد: اقدام غیرقانونی هند تبعاتی جدی برای صلح خبر و امنیت منطقه‌ خواهد داشت.

عمران خان در ادامه تاکید کرد، پاکستان به حمایت دیپلماتیک، اخلاقی و سیاسی از آرمان درست کشمیری‌ها و مبارزه آنها برای حق تعیین سرنوشت خود که در قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل درج شده، ادامه خواهد داد.

اردوغان نیز نسبت به وضعیت پیش آمده اظهار نگرانی کرده و به عمران خان از بابت حمایت پایدار کشورش از پاکستان در این مناقشه اطمینان داد.

هند روز دوشنبه به صورت یکجانبه خودمختاری‌ منطقه کشمیر را لغو و این منطقه را تابع تصمیمات سیاسی دهلی‌نو قرار داد.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید