امروز: شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: السبت 26 شوال 1445 | 2024-05-04
کد خبر: 113927 |
تاریخ انتشار : 09 مهر 1395 - 20:51 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اجتماعی پایگاه RSS ؛ با تصويب وزارت علوم؛ تاسیس دانشکده جدید دامپزشکی ممنوع شد| کاهش پذیرش دانشجوی دامپزشکی اجتماع > آموزش – همشهری آنلاین:رییس گروه برنامه‌ریزی دامپزشکی وزارت علوم از مصوبه این گروه مبنی بر ممنوعیت تاسیس هر دانشکده جدید دامپزشکی، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در برابر این مصوبه مقاومت می‌کند. به گزارش ايرنا، سیدمصطفی پیغمبری […]

به گزارش مجله اجتماعی پایگاه RSS ؛

با تصويب وزارت علوم؛

تاسیس دانشکده جدید دامپزشکی ممنوع شد| کاهش پذیرش دانشجوی دامپزشکی

اجتماع > آموزش – همشهری آنلاین:
رییس گروه برنامه‌ریزی دامپزشکی وزارت علوم از مصوبه این گروه مبنی بر ممنوعیت تاسیس هر دانشکده جدید دامپزشکی، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در برابر این مصوبه مقاومت می‌کند.

به گزارش ايرنا، سیدمصطفی پیغمبری در نشست مشترک مدیران کل دامپزشکی استان‌ها با روساي دانشکده‌های دامپزشکی کشور، افزود: اکنون بر پذیرش دانشجویان دامپزشکی دانشگاه‌های دولتی کنترل داریم و تلاش کرده‌ایم حجم پذیرش را کاهش دهیم اما متاسفانه بر پذیرش دانشجویان دامپزشکی دانشگاه‌ آزاد اسلامي هیچ کنترلی نداریم.

وی ادامه داد: به منظور تامین امنیت غذایی کشور و اقدام‌های علمی و کاربردی کیفی بین دانشگاه و سازمان دامپزشکی و صنعت دام و طیور، برنامه محدویت دانشکده‌ها و کاهش پذیرش دانشجو در دانشگاه‌های دولتی دامپزشکی را داریم که باید این مهم در دانشگاه‌های آزاد اسلامی نیز اعمال شود.

رییس گروه برنامه‌ریزی دامپزشکی وزارت علوم اعلام کرد: طبق برنامه وزارت علوم قرار شد از امسال یک آزمون کنکور برگزار شود؛ بنابراین امیدواریم از سال آینده پذیرش دانشجویان دانشگاه‌های آزاد دامپزشکی نیز همانند ظرفیت دانشگاه‌های دولتی کنترل شود.

وی به وجود 23 دانشگاه دامپزشکی در کشور اشاره کرد و افزود: دانشکده‌های موجود را باید به گونه‌ای مدیریت کنیم که پذیرش دانشجویان دامپزشکی سالیانه به 500 تا 600 نفر برسد.

پيغمبري، وضعیت درآمدی دامپزشکان کشور را نامطلوب دانست و ادامه داد: ساختار سنی جمعیت و بازار کار تاثیر خود را بر دانشکده‌های دامپزشکی گذاشته است؛ به طوری که امسال در دانشگاه تهران ظرفیت پذیرش 50 دانشجوی دوره دکترا را داشتیم اما به دلیل شرایط بازار کار فقط 35 نفر در این مقطع تحصیلی شرکت کردند.

وي گفت: رشته دامپزشکی با افزایش بی‌رویه دانشگاه‌ها، پذیرش فراوان دانش‌آموختگان این رشته و کمبود امکانات دانشگاهی روبروست؛ بنابراین نمی‌توانیم فارغ‌التحصیلان با کفایت از لحاظ تجربیات علمی و کاربردی به جامعه تحویل بدهیم.

Let’s block ads! (Why?)

RSS

اگر خبر یا گزارشی دارید از بخش خبریار RSS برای ما ارسال نمایید.

خبریار RSS

قوانین خبریار RSS

  1. لطفا در ارسال اخبار و تصاویر و گزارش های خود قوانین و مقرارت را رعایت فرمایید.
  2. از ارسال مطالب خلاف عفت عمومی یا تصاویر موهون اکیدا خودداری فرمایید.
  3. در صورت مشاهده تخلف پس از تذکر ، حساب کاربری موردنظر بلافاصله حذف می گردد.

گروه وبگردی RSS 

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید